Local

De știut pentru vrânceni: Comercianții online vor trebui să afișeze toate informațiile de pe etichetele produselor

Ionel Sclavone
21 feb 2024 1498 vizualizări

Vrâncenii care aleg să cumpere diferite produse online vor beneficia de mai multe măsuri de protecție. Astfel, toate informațiile conținute pe etichetele sau pe ambalajul acestora vor trebui afișate pe site-ul care le comercializează.

Clienții vor putea vedea toate informațiile legate de conținut, ingrediente, materialele din care este fabricat, caracteristici etc. ale produsului pe care intenționează să-l achiziționeze.

operatorii economici care vând produse alimentare și/ sau nealimentare în mediul online vor avea obligaţia să-și informeze consumatorii, prin afișarea etichetei sau a ambalajului, cu toate informațiile obligatorii ale produsului. Mai exact aceștia vor trebui să expună imagini cu etichetele alături de fotografia de prezentare a produsului. Măsura este prevăzută într-un proiect de reglementare propus de ANPC.

„Operatorii economici vor informa consumatorii, în mod complet, corect şi precis, asupra informaţiilor cu caracter obligatoriu ale produselor oferite, astfel încât consumatorii să aibă posibilitatea de a face o alegere raţională, în conformitate cu interesele lor, între produsele oferite şi să fie în măsură să le utilizeze, potrivit destinaţiei acestora, în deplină securitate”, precizează proiectul de reglementare.

Informațiile puse la dispoziție de comercianții online vor trebui să fie identice cu cele oferite de operatorii economici care vând aceleași produse în magazine fizice.

Datele conținute de etichete trebuie să fie precise, vizibile, ușor de înțeles și să nu inducă în eroare consumatorul. Dacă, din varii motive, nu vor putea fi afișate etichetele produselor, informațiile de pe acestea vor trebui să apară lângă imaginea de prezentare a produsului.

Eticheta este definită, prin reglementare ca fiind orice marcaj, marcă, semn, imagine sau altă descriere scrisă, imprimată, ștanțată, marcată, gravată sau tipărită pe un produs alimentar/ nealimentar sau atașată ambalajului ori recipientului unui astfel de produs.

Măsura este propusă deoarece verificările la comercianții din mediul online cu privire la produsele alimentare preambalate cât și a produselor nealimentare (textile, detergenți ș.a.) au stabilit că mare parte din produsele supuse vânzării nu prezintă, în totalitate, informațiile cu caracter obligatoriu. Iar consumatorul este pus în imposibilitatea de a face alegeri corecte, în deplină cunoștință de cauză la momentul luării deciziei de achiziție.

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.