De știut pentru vrânceni: Comercianții online vor trebui să afișeze toate informațiile de pe etichetele produselor
Vrâncenii care aleg să cumpere diferite produse online vor beneficia de mai multe măsuri de protecție. Astfel, toate informațiile conținute pe etichetele sau pe ambalajul acestora vor trebui afișate pe site-ul care le comercializează.
Clienții vor putea vedea toate informațiile legate de conținut, ingrediente, materialele din care este fabricat, caracteristici etc. ale produsului pe care intenționează să-l achiziționeze.
operatorii economici care vând produse alimentare și/ sau nealimentare în mediul online vor avea obligaţia să-și informeze consumatorii, prin afișarea etichetei sau a ambalajului, cu toate informațiile obligatorii ale produsului. Mai exact aceștia vor trebui să expună imagini cu etichetele alături de fotografia de prezentare a produsului. Măsura este prevăzută într-un proiect de reglementare propus de ANPC.
„Operatorii economici vor informa consumatorii, în mod complet, corect şi precis, asupra informaţiilor cu caracter obligatoriu ale produselor oferite, astfel încât consumatorii să aibă posibilitatea de a face o alegere raţională, în conformitate cu interesele lor, între produsele oferite şi să fie în măsură să le utilizeze, potrivit destinaţiei acestora, în deplină securitate”, precizează proiectul de reglementare.
Informațiile puse la dispoziție de comercianții online vor trebui să fie identice cu cele oferite de operatorii economici care vând aceleași produse în magazine fizice.
Datele conținute de etichete trebuie să fie precise, vizibile, ușor de înțeles și să nu inducă în eroare consumatorul. Dacă, din varii motive, nu vor putea fi afișate etichetele produselor, informațiile de pe acestea vor trebui să apară lângă imaginea de prezentare a produsului.
Eticheta este definită, prin reglementare ca fiind orice marcaj, marcă, semn, imagine sau altă descriere scrisă, imprimată, ștanțată, marcată, gravată sau tipărită pe un produs alimentar/ nealimentar sau atașată ambalajului ori recipientului unui astfel de produs.
Măsura este propusă deoarece verificările la comercianții din mediul online cu privire la produsele alimentare preambalate cât și a produselor nealimentare (textile, detergenți ș.a.) au stabilit că mare parte din produsele supuse vânzării nu prezintă, în totalitate, informațiile cu caracter obligatoriu. Iar consumatorul este pus în imposibilitatea de a face alegeri corecte, în deplină cunoștință de cauză la momentul luării deciziei de achiziție.