Local

Asociația civică „Moldova vrea autostradă” propune reconfigurarea nodurilor rutiere de la Tișița și Adjud cu autostrada A7

Ziarul de Vrancea
27 apr 2020 3566 vizualizări

Drumul de mare viteză pe relația Suceava-Ploiești-București trebuie să fie proiectat și implicit executat la profil și standard de autostradă, susține Asociația „Moldova vrea Autostradă”. Poziția organizației vine după ce a fost definit traseul oficial pe tronsoanele Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani, iar în faza următoare se va lua o decizie dacă noua arteră va fi drum expres sau autostradă.

Asociația civică “MOLDOVA VREA AUTOSTRADĂ” către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere

În atenția Directorului General, doamna IONIȚĂ MARIANA

Asociația civică ”Moldova vrea autostradă” propune reconfigurarea nodurilor rutiere de la Tișița și Adjud cu autostrada A7

Conform celor mai recente informații publice societatea civilă a fost informată despre definitivarea traseelor “Drumului de Mare Viteză“ pe relația Ploiești-Bacău.

Asociația “Moldova Vrea Autostradă” apreciază faptul că s-a finalizat Analiza Multicriterială pe relația Ploiești-Bacău din Autostrada A7. În repetate rânduri (https://moldovavreaautostrada.ro/monitorizare/jurnal-de-campanie-mva/traficul-auto-pe-roman-bucuresti-corespunde-unui-trafic-de-autostrada/) asociația noastră a argumentat tehnic prin prelucrări de date oficiale ale traficului faptul că drumul de mare viteză pe relația Suceava-Ploiești-București merită să fie proiectat și implicit executat la profil și standard de autostradă. Apreciem faptul că și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a ajuns la această concluzie.

În urma analizării conectivității autostrăzii A7 la rețeaua de drumuri naționale din regiunea moldavă, asociația “Moldova Vrea Autostradă” solicită următoarele:

1. reconfigurarea intersecției autostrăzii A7 în zona Tișița pentru accesul, descărcarea și preluarea traficului crescut de pe D.N. 24.

Conform figurii nr. 1 (pag.2) considerăm că se impune o conectivitate mai bună cu traficul de mărfuri și persoane dinspre vama Albița prin continuarea bretelei de acces către nodul rutier spre A7. În actuala configurație accesul dinspre județul Vaslui și implicit Galați via D.N. 24 spre Autostrada A7 se dovedește a fi anevoios și destul de complicat. Prin urmare pentru simplificarea și creșterea accesibilității via D.N. 24 și D.N. 26 spre A7 se propune construirea unei bretele de acces direct la breteaua de acces către nodul de la Tișița spre A7. Avantajele acestei soluții sunt următoarele:

a. se evită canalul Siret-Bărăgan

b. se evită și se eliberează giratoriul existent dintre D.N. 24, D.N. 2L și D.N. 2

c. variantă mai bună de acces pe relația Est-Vest via D.N. 2L – Panciu spre D.N. 24 – Tecuci/Bârlad/Galați

d. crește viteza de deplasare și siguranța rutieră în zonă prin evitarea conflictelor de trafic

e. soluția propusă nu traversează Situri Natura 2000, poligoane de tragere sau alte obiective aparținând S.R.I, M.Ap.N., M.A.I.

f. conectivitate mai bună cu viitoarea autostradă Focșani-Albița, proiect aflat în faza de licitație a lucrărilor de proiectare

2. reconfigurarea intersecției autostrăzii A7 la nord de Adjud.

Conform figurii nr. 2 (pag. 4) considerăm că se impune construirea unei bretele suplimentare pe relația Est-Vest.

Avantaje:

a. breteaua de acces la NV de Adjud ar funcționa și ca Variantă Ocolitoare a municipiului Adjud pentru traficul dinspre Transilvania via Onești.

b. Creșterea vitezei de deplasare și a siguranței rutiere în zona Adjud prin construirea unei girații la intersecția D.N. 2 cu D.N. 11A

c. prin construirea unui pasaj rutier peste magistrala feroviară M 500 la Vest de Adjudu Vechi se asigură un acces și o descărcare a traficului crescut dinspre și înspre viitoare autostradă A7

d. există un drum asfaltat/pietruit prin zonă ce poate fi utilizat astfel că exproprierile suplimentare sunt limitate

e. soluția propusă nu traversează Situri Natura 2000

f. nu există obiective S.R.I., poligoane de tragere M.Ap.N, M.A.I. în zonă

Prin urmare Asociația "Moldova Vrea Autostradă" solicită analiza reconfigurării nodurilor de la Tișița și Adjud de pe autostrada A7.

Misiunea asociației independente și apolitice Moldova Vrea Autostradă este de a genera un curent de opinie favorabil, de a determina și capacita autoritățile statului român și clasa politică pentru a dezvolta un sistem de autostrăzi în regiunea istorică Moldova prin activități de monitorizare, analiză, lobby, advocacy și proiecte de comunicare.

Dr. Geogr. Adrian COVĂSNIANU

Vicepreședinte MVA

În documentul atașat citiți  în format PDF, propunerea Asociației civice “MOLDOVA VREA AUTOSTRADĂ” către , Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere

Citiți și:Drumul de mare viteză București-Pașcani face „cocoașă” la Focșani. CNAIR explică motivele


Fisiere atasate

În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.