Sinistratii stau de o luna pe intuneric
Situatia sinistratilor din containere, ramasi in bezna din cauza debransarii de la curent electric, a fost dezbatuta indelung de catre autoritatile locale impreuna cu subprefectul Dragos Mircea si directorul Electrica Focsani, Dumitru Danila. 50 de familii de sinistrati din comunele Suraia, Vinatori, Rastoaca, Garoafa si orasul Marasesti nu mai beneficiaza de energie electrica de la inceputul lunii iulie pentru ca primariile refuza sa achite serviciile societatii de electricitate, desi a fost emisa o hotarire de Guvern in
acest sens. Oamenii nu mai pot folosi astfel aparatele electrocasnice riscind sa consume alimente alterate din cauza temperaturilor ridicate din containere. Primarii din localitatile respective au refuzat sa semneze contractul de furnizare a energiei electrice pentru sinistrati invocind lipsa de fonduri. Asta in
conditiile in care consumul din cele sase luni de la instalarea sinistratilor in containere este de 60.000 RON. "Sumele pentru energia electrica consumata de sinistratii care locuiesc in containere nu sint foarte mari. Este undeva intre 100 si 300 de milioane de lei vechi pentru fiecare comuna. Potrivit H. G.
1355/2005, insa aceste facturi ar trebui sa fie achitate de primarii. Le-am facut factura la nivel de bilant, pe sase luni, tocmai pentru a nu suferi penalitati", a declarat directorul Electrica Focsani,
Dumitru Danila. Cel mai mare consum de energie electrica a fost inregistrat in comuna Suraia, unde sinistratii au consumat in medie peste 600 de kw/ora pe luna, adica doua milioane de lei vechi. Consumul mare de energie electrica se datoreaza si risipei facute de sinistrati dar si vremii aspre din iarna trecuta care i-a facut pe acestia sa tina radiatoarele deschise la maximum. Exista si autoritati locale mai constiincioase care au achitat facturile la energia electrica fara a pune sinistratii in situatia de a trai ca in
evul mediu. Printre acestea se numara primariile Odobesti, Nanesti si Andreiasu. Si edilul din comuna Maicanesti, Costel Necula a achitat consumul de energie electrica pentru sinistrati pe ultima suta de metri, cind unul dintre containerele din comuna a fost debransat. Acesta a platit imediat la Electrica 27.200 de lei noi. Fundatia lui Becali isi va plati curentul Firmele de constructii care au lucrat la casele sinistratilor au si ele datorii la curent pentru organizarea de santier. De aceasta data fiind vorba de sume mult mai mari. Pentru organizarea de santier de pe amplasamentul de la Vulturu, unde sint in constructie 200 de case pentru sinistratii din Vadu Rosca, "Fundatia Crestina Gigi Becali" trebuie sa plateasca o factura de aproape 60.000 RON, dar aici nu sint probleme pentru ca Gigi Becali plateste cu siguranta", apeciaza conducerea Electrica Focsani, care a declarat ca a instiintat deja reprezentantii fundatiei privitor la factura pe care trebuie sa o achite. Si pe santierul Guvernului amplasat la Botirlau
constructiile au implicat consum de energie electrica de 44.000 RON, bani ce vor fi achitati dupa ce Primaria Vulturu va primi o suplimentare la buget. Majoritatea primarilor insa refuza sa plateasca curentul electric pentru containere, in timp ce sinistratii loviti odata de soarta stau in continuare fara curent electric pentru ca primariile nu au achitat nici acum facturile, desi le-au primit cu mult timp in urma. "Am refuzat sa semnez contractul pentru containere deoarece nu am bani. Sumele pe care trebuie sa le dau reprezinta practic iluminatul public pe un an de zile. Va trebui sa dau si pentru penalitati. Eu stiam ce ma asteapta de asta nu am semnat. Sa le plateasca Guvernul curentul! Cei care stau in aceste module si la un an de la inundatii sint niste lenesi, niste betivi care nu s-au preocupat deloc sa-si reconstruiasca locuintele. Trebuie sa inteleaga ca inundatiile au trecut si trebuie sa se gospodareasca. Nu sa stea in prostie pe banii statului", a declarat primarul din Vinatori, Gheorghe Macovei. Conducerea Electrica ne-a mai precizat ca rebransarea containerelor se va face doar dupa
achitarea integrala a facturilor.