Local

Avocatul Poporului, fara clienti in Vrancea

Doina Ganea
20 mar 2007 1061 vizualizări
La Avocatul Poporului a batut anul trecut un singur vrincean, in timp ce alti cinci au trimis petitii u trei sferturi dintre petitii nu aveau ca obiect incalcarea unor drepturi u un vrincean a reclamat penalitatile prea mari la telefonia mobila

Reprezentantul institutiei Avocatul Poporului pe zona Galati, Liviu Coman Knud, a fost ieri la Focsani, unde a constatat ca nu-i bate nimeni la usa. Desi ieri a fost zi de audienta la Vrancea, cetatenii nu s-au inghesuit sa-si spuna pasurile expertilor in drept din cadrul biroului Avocatului Poporului. Recent infiintat, biroul deserveste populatia din trei judete, respectiv Vrancea, Braila si Galati, intre orele 9.00-16.00, de luni pina joi si in intervalul 9.00 - 12.00 vinerea. Pentru a veni in intimpinarea vrincenilor reprezentantii Biroul Teritorial al Avocatului Poporului acorda audiente la Focsani

in ultima zi de luni a fiecarei luni, la camera 9 din cadrul Prefecturii Vrancea. Liviu Coman Knud, expert coordonator al Biroului teritorial Galati, crede ca prezenta redusa a cetatenilor in audienta nu se datoreaza lipsei problemelor cit mai degraba unei slabe mediatizari a existentei acestui birou in cadrul Prefecturii.


Un singur vrincean in audienta


Potrivit unui raport intocmit in perioada aprilie - decembrie 2006 au fost primite la Avocatul Poporului 76 de petitii, au fost acordate un numar de 303 audiente si inregistrate 78 de apeluri telefonice. Nici una dintre petitii nu a fost insa trimisa pe e-mail. Din numarul total al petitiilor 55 provin din judetul Galati, 10 din Braila si 5 din judetul Vrancea. Cei mai multi cetateni veniti in audienta, 283 sint din Galati, si doar o singura persoana din Vrancea. Liviu Coman considera ca cetatenii nu cunosc misiunea institutiei pe care o reprezinta. "Misiunea Avocatului Poporului este apararea drepturilor si libertatilor cetatenilor in raporturile acestora cu autoritatile publice. Autoritatile publice avute in vedere sint cele ale administratiei publice. Din totalul petitiilor numai 20 au avut ca obiect incalcarea unui drept de catre o autoritate publica, ceea ce dovedeste ca este insuficient cunoscuta competenta noastra", a declarat ieri Liviu Coman. Conform aceleiasi declaratii, printre cele mai neavenite petitii se numara cea a unei brailence care solicitat institutiei sa faca partajul bunurilor cu fostul sot sau a unui galatean care a cerut rezilierea contractului de inchiriere al fostei sotii pe motiv ca nu se mai intelege bine cu aceasta.


Factura la mobil, reclamata la Avocatul Poporului


Potrivit raportului de activitate pe anul trecut, un focsaean s-a plins Avocatului Poporului ca fiul sau major, plecat din tara, abonat la o firma de telefonie mobila, a acumulat datorii de 2.784 lei, din care

peste doua treimi reprezinta numai penalitatile. Cetateanul era nemultumit de cuantumul acestora. Ca urmarea petitiilor primite, experti Avocatului Poporului au deschis anul trecut 20 de dosare din care 17 au primit o solutie favorabila. "Faptul ca in 85% din numarul total de dosare a fost incalcat dreptul de petitionare demonstreaza ca mai sint inca autoritati care nu acorda suficienta importanta relatiilor cu publicul. Procentul mare de dosare rezolvate demonstreaza capacitatea noastra de a rezolva, in

limitele competentei, o serie de probleme ivite in relatiile cetatenilor cu autoritatile publice", a precizat Liviu Coman, expert coordonator al Biroului Teritorial Galati. Cetatenii se pot adresa direct institutiei Avocatului Poporului, care are sediul pe Bd. Marea Unire - Zona Faleza Dunarii, cod postal 800329, Galati. Reprezentantii Avocatului Poporului pot fi contactati si la numarul de telefon 0236/32.00.10. Cei doi expertii acreditati pe zona Vrancea, Liviu Coman Knud si Iuliana Codreanu, acorda lunar, in

ultima zi de luni a lunii, audiente la Focsani, intre orele 9.00-12.00 la sediul Prefecturii. (Doina GANEA)


Plingerea catre Avocatului Poporului


Plingerea trebuie sa contina toate datele referitoare la vatamarile suferite, drepturile si libertatile incalcate sau faptele invocate de autoritati privind refuzul de a presta serviciile pentru care sint

platite din bani publici. Este necesara si o serie de precizari referitoare la actele administrative prin care au fost incalcate drepturile cetatenesti. In plus, reclamantii trebuie sa prezinte si dovada intirzierii sau refuzului administratiei publice de a solutiona cererea cetateanului in cauza. De asemenea, este obligatoriu ca la petitie sa fie anexata precizarea autoritatilor publice care au fost esizate anterior in problema respectiva, dar si mentiunea daca respectiva cauza se afla sau a fost pe rol intr-o instanta de

judecata. De mentionat este faptul ca Institutia Avocatului Poporului nu asigura reprezentarea persoanelor in fata instantelor de judecata si nici nu ia in calcul petitiile anonime sau cele adresate mai tirziu de un an de la data la care s-a produs evenimentul ce face obiectul plingerii.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.