Obiceiurile sexuale ale romanilor
Media partenerelor de sex pe care o declară bărbaţii români este egală cu cea a englezilor sau germanilor şi mai mare decît cea a ruşilor (15 partenere) sau a olandezilor (12). Mai mult de unul din cinci bărbaţi (21%) şi 12% dintre femeile care se află într-o relaţie stabilă admit că şi-au înşelat partenerul. Totodată, 6% din bărbaţii activi sexual din România spun că au în aceeaşi perioadă de timp relaţii sexuale cu trei sau mai multe partenere. Rezultatele studiului global Durex, lansat pentru a marca Ziua Mondială de luptă anti SIDA, arată că 68% dintre femei şi 64% dintre bărbaţi spun că au nevoie de mai multe informaţii despre HIV/SIDA, absenţa cunoştinţelor fiind cu atît mai îngrijorătoare cu cît din ce în ce mai mulţi români se expun riscului încă de la începutul vieţii sexuale. Aproape 6 din 10 români (56%), bărbaţi şi femei, nu au folosit nici o metodă de protecţie împotriva bolilor cu transmitere sexuală atunci cînd şi-au început viaţa sexuală. Femeile au afirmat într-o proporţie mai mare (46%) că se aflau într-o relaţie stabilă atunci cînd au avut primul contact sexual, spre deosebire de bărbaţi (24%). Un număr aproape dublu de bărbaţi (35%), faţă de femei (19%), au afirmat că şi-au pierdut virginitatea într-o relaţie pasageră, nu în contextul unei relaţii stabile.
Cei mai mulţi dintre cei care nu au utilizat nici o metodă de protecţie (48%) au afirmat că s-au expus riscului întrucît aveau încredere în partener. Totuşi, 38% dintre cei aflaţi într-o relaţie admit că nu sînt siguri că partenerii lor nu au fost niciodată purtătorii unei boli cu transmitere sexuală. Aproximativ 10% dintre persoanele care şi-au asumat riscul spun că a fost o greşeală pe care ulterior au regretat-o. Studiul a fost realizat de Durex, iar rezultatele au fost obţinute în urma unui chestionar online în 35 de ţări şi a interviurilor faţă în faţă.
Piaţa prezervativelor iese din recesiune
Românii folosesc în medie doar un prezervativ pe an, de două ori mai puţin decît ungurii şi de şapte ori sub media din Marea Britanie, valoarea totală a pieţei fiind de 10,3 milioane de euro în 2010, potrivit datelor furnizate de Durex. Anul trecut s-au vîndut 21,6 milioane de prezervative, în scădere cu 10% comparativ cu anul precedent. Astfel, consumul mediu anual în România este de un prezervativ la un locuitor, faţă de 2,45 de bucăţi în Polonia, de două bucăţi în Ungaria şi şapte în Marea Britanie. Reprezentanţii Durex, brand care are o cotă de piaţă de peste 60%, estimează pentru acest an o creştere cu aproape 9% a vînzărilor de prezervative, la 23,5 milioane de bucăţi. "Practic, în acest an putem vorbi despre o revenire a pieţei la nivelul anului 2009, după scăderea care a avut loc anul trecut. În iulie şi august se observă o uşoară creştere a pieţei, dar nu putem vorbi de schimbări semnificative pe parcursul anului", a declarat Alina Lungulescu, director de marketing la Reckitt Benckiser pentru zona Balcanilor.