Brau Union investeste 65 milioane de euro in Romania in perioada 2006-2008
"Investitiile se vor realiza in toate cele patru unitati din Romania si vor viza achizitionarea
de echipamente, dezvoltarea activitatilor comerciale, precum si imbunatatirea calitatii ambalajelor
folosite", a declarat, miercuri, intr-o conferinta de presa, directorul executiv al filialei din
Romania, Edwin Botterman.
Pentru acest an, programul de investitii prevede alocarea unei sume de 22 milioane de
euro, urmand ca alte 19 milioane de euro, respectiv 24 milioane de euro sa fie atribuite in
urmatorii doi ani.
Potrivit reprezentantului Brau Union, planurile companiei pentru perioada 2006-2008
prevad mentinerea celor patru unitati detinute in prezent la Miercurea Ciuc, Hateg, Constanta si
Craiova, a caror capacitate de imbuteliere va fi majorata pana in anul 2008 in functie de evolutia
pietei.
De altfel, chiar in acest an va intra in productie o linie de imbuteliere a berii in recipiente
PET la unitatea de la Constanta. In prezent doar fabricile din Miercurea Ciuc si Craiova dispun de
astfel de echipamente.
Botterman afirma ca acest segment de piata a cunoscut o crestere semnificativa in ultimii
ani, iar trendul ascendent va continua si in viitor, desi este prognozat un ritm mai mic.
De altfel, in 2005, berea imbuteliata la PET a detinut 33% din totalul pietei, in crestere cu
43,5% fata de anul anterior, in timp ce ambalajul de sticla a acoperit 54,3%, potrivit estimarilor
Brau Union.
Valoarea totala a investitiilor realizate de Brau Union in Romania pana in prezent este de
140 de milioane de euro.
Potrivit lui Botterman, piata berii s-a ridicat in 2005 la 13,9 milioane de hectolitri, in
crestere cu circa 4% fata de anul anterior, Brau Union detinand o cota de piata de circa 27%.
Volumul vanzarilor Brau in Romania s-a redus de la 3,61 milioane hectolitri in 2004 la
3,56 milioane hectolitri in 2005, pe fondul inchiderii fabricii de bere Grivita din Bucuresti, dar si a
reducerii numarului de marci.
In ceea ce priveste anul 2006, conducerea firmei prognozeaza o crestere in volum a
pietei berii de 2-3%, iar pentru Brau Union un ritm de crestere de circa 5%.
Brau Union Romania a fost infiintata in 1998, ca subsidiara a companiei austriece BBAG,
al carei pachet majoritar de actiuni a fost preluat, in 2003, de Heineken.
Heineken a obtinut in anul 2005 o crestere organica de 2,2% a cifrei de afaceri, dar si o
majorare organica a profitului de 7,3%.
La nivelul grupului Heineken, volumul vanzarilor de bere a crescut in 2005 cu 5,3% fata
de anul 2004 pana la 118,6 milioane de hectolitri.