Național

Doua treimi dintre romani nu sint dispusi sa incerce produse noi

Ziarul de Vrancea
30 iul 2009 539 vizualizări
Doar 29% dintre romanii peste 15 ani declara ca obisnuiesc sa incerce produse nou aparute pe piata, restul preferind sa achizitioneze marcile care le-au devenit familiare, se arata intr-un studiu realizat de institutul de cercetare GfK.

"In jur de o treime (29%) dintre romanii peste 15 ani care se implica in cumparaturile mari ale gospodariei in care locuiesc spun ca obisnuiesc sa incerce produse nou aparute pe piata. Aceasta disponibilitate se accentueaza odata cu cresterea venitului si cu scaderea virstei. Adolescentii intre 15 si 19 ani sint cei mai predispusi sa incerce produse noi, 55% dintre ei declarind ca aleg astfel de produse in defavoarea celor pe care le cunosc deja", se arat in studiul realizat de GfK. De aceasta atitudine a tinerilor sint favorizate produsele lactate, mezelurile, bauturile racoritoare, produsele pentru improspatarea respiratiei si diferite tipuri de dulciuri si gustari sarate. In comparatie cu alte tari din regiune, romanii se numara printre cei mai reticenti in a incerca ceva nou. Locuitorii din Bosnia si Herzegovina sint cei mai apropiati ca atitudine de romani, 66% dintre acestia afirmind ca mai degraba cumpara si consuma produsele cu care sint familiarizati decit pe cele noi. Cei mai deschisi la nou sint austriecii, unde 57% cumparatori sint inclinati sa incerce tot ce este nou pe piata si doar 43% se incadreaza in categoria celor mai putin receptivi. In cele mai multe din tarile in care s-a desfasurat acest studiu GfK - Bulgaria, Cehia, Macedonia si Kazakhstan - respondentii sint aproape egal impartiti intre cei care sint dispusi sa incerce noutatile si cei care sint mai conservatori si se limiteaza la marcile bine cunoscute.





În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.