Doua treimi dintre romani nu sint dispusi sa incerce produse noi
"In jur de o treime (29%) dintre romanii peste 15 ani care se implica in cumparaturile mari ale gospodariei in care locuiesc spun ca obisnuiesc sa incerce produse nou aparute pe piata. Aceasta disponibilitate se accentueaza odata cu cresterea venitului si cu scaderea virstei. Adolescentii intre 15 si 19 ani sint cei mai predispusi sa incerce produse noi, 55% dintre ei declarind ca aleg astfel de produse in defavoarea celor pe care le cunosc deja", se arat in studiul realizat de GfK. De aceasta atitudine a tinerilor sint favorizate produsele lactate, mezelurile, bauturile racoritoare, produsele pentru improspatarea respiratiei si diferite tipuri de dulciuri si gustari sarate. In comparatie cu alte tari din regiune, romanii se numara printre cei mai reticenti in a incerca ceva nou. Locuitorii din Bosnia si Herzegovina sint cei mai apropiati ca atitudine de romani, 66% dintre acestia afirmind ca mai degraba cumpara si consuma produsele cu care sint familiarizati decit pe cele noi. Cei mai deschisi la nou sint austriecii, unde 57% cumparatori sint inclinati sa incerce tot ce este nou pe piata si doar 43% se incadreaza in categoria celor mai putin receptivi. In cele mai multe din tarile in care s-a desfasurat acest studiu GfK - Bulgaria, Cehia, Macedonia si Kazakhstan - respondentii sint aproape egal impartiti intre cei care sint dispusi sa incerce noutatile si cei care sint mai conservatori si se limiteaza la marcile bine cunoscute.