4500 de motoare i-au asurzit şi înecat în fum pe funcţionarii din sediul CE
Aproximativ 4.500 de motociclişti, potrivit poliţiei capitalei belgiene, au ocupat sâmbătă circa 200 de metri din rue de la Loi, una dintre străzile principale din Bruxelles care duce la clădirea Berlaymont a Comisiei Europene şi la sediul Consiliul European, au turat motoarele, au aruncat petarde, au scandat sau au claxonat la unison. O delegaţie de cinci persoane a fost primită de Comisia Europeană.
"Numai 0,3% dintre accidentele din Belgia şi 0,6% în Europa sunt provocate de o problemă tehnică a motocicletei. În schimb, 21% dintre motocicliştii care mor în accidente rutiere sunt victime ale unor probleme de infrastructură", a declarat Joe Verrecke, preşedintele FBMC, relatează sâmbătă pe site-ul său La Derniere Heure.
În aprilie, la Bruxelles au venit circa o mie de motociclişti care au denunţat "O Europă motofobă", iar deplasarea lor prin oraş a provocat atunci mai multe probleme de circulaţie.
Motocicliştii n-ar spune nu, dar Comisia Europeană insistă
Iniţiativa FBMC nu este însă una susţinută unanim de motociclişti, potrivit presei belgiene, conspectată de Agerpres. Consiliul motocicliştilor (Le MotorCycle Council, MCC), care reuneşte diferite federaţii care-i reprezintă pe motocicliştii belgieni, şi-a exprimat preferinţa pentru "dialogul constructiv în vederea găsirii unei soluţii acceptabile", se menţionează într-un comunicat dat publicităţii sâmbătă. "Controlul asupra motocicletei după un accident sau cu prilejul unei vânzări de ocazie nu este o idee rea în sine", mai apreciază MCC în comunicatul citat.
Pentru a stabili "un spaţiu european unic în materie de control tehnic" şi "pentru a salva peste 1.200 de vieţi anual", Comisia Europeană a făcut publice în luna iulie noile prevederi ale pachetului său privind controlul tehnic. Printre acestea figurează instituirea unui control tehnic pentru motociclişti la orizontul anului 2016 cel mai devreme.
În prezent, 11 ţări europene din 27, printre care şi Belgia, nu au impus încă un control tehnic pentru motociclişti. Or, potrivit CE, "8% dintre accidentele de motocicletă sunt legate de o defecţiune tehnică". Conform pachetului legislativ menţionat, CE doreşte să instituie un control tehnic obligatoriu pentru motociclete şi scuterele cu două sau trei roţi.