Internațional

O firmă japoneză vrea să construiască un ascensor spaţial

Ziarul de Vrancea
22 feb 2012 1674 vizualizări
Lungimea liftului este aproximată la 96.000 de kilometri n turiştii ar avea voie să urce doar pînă la 36.000 de kilometri, drum care ar dura o săptămînă

O firmă japoneză vrea să construiască un ascensor care să ducă pasageri în spaţiu, pînă în anul 2050, după modelul "ascensorului de sticlă" folosit de personajul Charlie în romanul "Charlie and the Great Glass Elevator" scris de britanicul Roald Dahl. Obayashi este considerată una dintre cele mai serioase companii japoneze. Ea se află pe punctul de a finaliza construcţia Tokyo Sky Tree, cel mai înalt edificiu din Japonia (634 de metri). Firma niponă a participat şi la construirea metroului din Dubai şi a Stadionului Australia, inaugurat cu ocazia Jocurilor Olimpice de la Sydney. Compania japoneză are în minte de această dată un şantier de o cu totul altă natură: un ascensor în spaţiu care să ruleze pe un cablu de nanotuburi din carbon, un material a cărui structură este de 20 de ori mai rezistentă decît cea a oţelului. Cabina s-ar putea deplasa graţie unei tije uriaşe care ar măsura 96.000 de kilometri, o dimensiune ce reprezintă un sfert din distanţa dintre Terra şi Lună. Deşi în romanul "Charlie and the Great Glass Elevator", eroul lui Roald Dahl este propulsat în spaţiu în urma unei erori de manipulare, compania Obayashi îşi propune să trimită cu regularitate circa 30 de pasageri pe orbită în jurul Terrei. Acest ascensor special ar putea urca cu o viteză de 200 de kilometri pe oră, ceea ce-i permite să ajungă, după o călătorie de o săptămînă, la o staţie orbitală, situată la o altitudine de 36.000 de kilometri. Turiştii spaţiali vor rămîne pe această platformă, dar savanţii de la bordul ascensorului şi-ar putea continua călătoria, pînă la capătul tijei. "Oamenii adoră turnurile înalte, de aici şi ideea de a construi unul în spaţiu. Experţii noştri în construcţii, climă, viteză şi efectele vîntului spun că acest proiect este posibil", a declarat Satomi Katsuyama, directoarea proiectului.
Singura problemă: compania recunoaşte faptul că nu deţine nici o estimare referitoare la costul acestui proiect faronic, că nu are nici un investitor potenţial şi nici o idee despre zona de pe Terra unde cablul ar putea fi fixat.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.