Se bagă reclamă printre postările pe Facebook
Facebook va da mai mare vizibilitate aşa-numitelor "Poveşti Sponsorizate" (Sponsored Stories) care nu vor mai fi prezente doar în coloana din dreapta, ci şi în fluxul principal de postări şi informaţii de pe centru (News Feed), scrie Financial Times, preluat de HotNews. Reclamele vor fi astfel mai vizibile, iar companiile vor fi determinate să plătească mai mult pentru ele, însă există riscul ca utilizatorii să fie deranjaţi dacă mesajele publicitare vor fi prea numeroase.
Facebook a mai permis integrarea reclamelor în News Feed între 2006 şi 2008, dar a renunţat după ce mulţi useri s-au plîns. Acum, spune un analist citat de FT, Facebook are mare nevoie de bani în pregătirea listării, iar mutarea reclamelor într-o poziţie privilegiată o poate ajuta să obţină mult mai mult de la companii.
În primele luni din 2012 aşa-numitele “Sponsored Stories”, nu se vor găsi doar pe coloana din dreapta, ci şi în fluxul principal de postări, adică în News Feed, unde aceste reclame vor fi marcate cu menţiunea Sponsored în partea dreaptă jos a casetei.
Facebook promite că schimbarea se va face treptat pentru ca userii să nu fie deranjaţi, iar promisiunea este ca un utilizator să nu primească pe News Feed mai mult de o reclamă pe zi.
Rămîne de văzut dacă fanii celei mai mari reţele de socializare nu vor fi însă deranjaţi de această mişcare şi de faptul că nu există posibilitatea de a-ţi seta profilul astfel încît să nu vezi reclamele în News Feed. În orice caz, mulţi vor considera iniţiativa Facebook ca fiind invazivă şi nu vor agrea faptul că trebuie să dea cu ochii de reclamă.
Financial Times mai notează că si companiile riscă, fiindcă nu au cum să controleze ce se va găsi alături de postarea publicitară, putînd fi oricînd un mesaj negativ sau poze cu oameni vomitînd la petreceri.