Elvetienii au sapat cel mai lung tunel feroviar din lume: 57 km lungime
O ceremonie a marcat vineri terminarea sapaturilor la tunelul ce va traversa Alpii Elvetiei pe o distanta-record de 57 km. Dupa ce tunelul va fi consolidat se vor instala si liniile de cale ferata care vor fi date in folosinta in 2017 si vor scurta cu o ora si jumatate durata calatoriei intre Zurich si Milano. Tunelul de sub masivul St Gotthard devine cel mai lung din lume, iar costul proiectului va fi de 7 miliarde euro.
Proiectul acestui tunel care leaga orasele Erstfeld si Bodio a fost aprobat prin referendum acum doua decenii, iar lucrarile au inceput cu 14 ani in urma. Cei 2.500 de muncitori au excavat 13 milioane de metri cubi de piatra in decursul constructiei.
Costurile sint piperate - circa sapte miliarde euro - insa tunelul va fi strabatut zilnic de peste 300 de trenuri care vor putea circula cu viteze de pina la 250 km/h. Durata unei calatorii cu trenul intre Zurich si Milano va fi redusa de la circa patru ore, la doua ore si 40 de minute, insa si mai important este ca o buna parte din marfurile care in prezent sint transportate pe soselele Alpilor vor fi livrate cu trenul, astfel ca poluarea zonelor alpine inalte se va mai reduce.
Tunelul elvetian va deveni cel mai lung din lume, depasind tunelul Seikan din Japonia (53,8 km), dar si pe cel de sub Canalul Minecii.