Internațional

Haos in Georgia, dupa un anunt fals privind o noua invazie ruseasca

Ziarul de Vrancea
15 mar 2010 225 vizualizări
Fara sa precizeze ca este un fals, un post tv a anuntat ca tancurile rusesti au intrat in Tbilisi si presedintele Saakashvili a fost ucis n am vrut doar sa aratam cum ar putea arata cea mai neagra zi din istoria Georgiei", a explicat prezentatorul ineditul experiment

Un post de televiziune a generat panica simbata, in Georgia, difuzind in mod voluntar un fals buletin de stiri care anunta "o invazie in desfasurare" a trupelor ruseseti. Postul privat georgian Imedi a transmis imagini din timpul razboiului ruso-georgian din august 2008, anuntind ca tancuri rusesti se indreptau catre capitala Tbilisi si ca aviatia rusa a bombardat porturi si aeroporturi. Televiziunea a anuntat ca presedintele Mikhail Saakashvili a fost ucis, iar liderul opozitiei a preluat puterea la Tbilisi. Canalul de televiziune, apropiat de guvernul de la Tbilisi, a anuntat abia dupa ce buletinul de stiri s-a terminat, ca reportajul a fost fals si ca a dorit "sa analizeze impactul unor posibile evenimente viitoare". "Am vrut doar sa aratam cum ar putea arata cea mai neagra zi din istoria Georgiei", a spus prezentatorul. Mai multe canale de televiziune din Rusia au fost si ele derutate de reportajul Imedi, intrerupindu-si programele obisnuite pentru a prezenta "stirea". Reportajul fals al televiziunii georgiene a fost asemanator cu incidentul din octombrie 1938, cind realizatorul Orson Welles a citit la radio "Razboiul lumilor", de H. G. Wells, provocind panica printre americani.


Crize cardiace si magazine luate cu asalt


Potrivit presei locale, falsa stire a determinat un numar record de apeluri la serviciile de urgenta. Agentia Interpress a afirmat ca vestea a provocat multiple incidente cardiace si lesinuri. Agentia a adaugat ca la Gori, orasul cel mai afectat de razboiul din 2008, sute de locuitori s-au grabit spre magazine pentru a-si procura produse de prima necesitate. Supraincarcate, retelele de telefonie au inregistrat o pana pentru scurt timp. Oficialii guvernamentali georgieni s-au declarat indignati de acest gest. Purtatorul de cuvint al presedintelui Mihail Saakasvili, Manana Manjgaladze, a afirmat ca buletinul ar fi trebuit identificat clar ca un fals. El a adaugat ca acesta este in contradictie cu etica jurnalistica. In 2008, fortele ruse au invadat Georgia, in replica la tentativa georgiana de a recupera regiunea separatista Osetia de Sud, sustinuta de Moscova.


Opozitia spune ca e propaganda guvernamentala


Ieri, opozitia georgiana a denuntat reportajul fals, afirmind ca ar fi vorba despre propaganda proguvernamentala impotriva opozantilor si au promis ca va da in judecata televiziunea. Reportajul pretindea nu numai ca presedintele Saakashvili a fost ucis, dar si ca mai multi lideri ai opozitiei, precum Burjanadze si fostul premier Zurab Nogaideli, s-au aliat cu Rusia si au cerut militarilor sa se revolte. "Felul in care Guvernul trateaza populatia este scandalos. Sunt sigura ca fiecare secunda a acestui program a primit aprobarea presedintelui Saakasvili. Multi oameni au fost traumatizati psihologic", a declarat liderul opozitiei Nino Burjanadze.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.