Internațional

Guvernul italian vrea sa suspende o emisiune TV critica fata de Berlusconi

28 sep 2009 527 vizualizări
Guvernul italian a amenintat ca va suspenda o emisiune de televiziune care a avut-o joi ca invitata pe Patrizia D'Addario, o escorta care ar fi petrecut o noapte cu seful guvernului Silvio Berlusconi.

"Libertatea presei nu inseamna libertatea de a insulta" premierul, a declarat ministrul italian pentru comunicare, Claudio Scajola, care a cerut lansarea unei anchete interne in cadrul RAI, televiziunea publica ce a difuzat emisiunea. "RAI, directorii si jurnalistii sai au datoria de a realiza emisiuni obiective si impartiale", a adaugat ministrul, din punctul de vedere al caruia emisiunea face parte dintr-o "campanie mediatica bazata pe infamie".

"De ce trebuie contribuabilii (...) sa fie complici la acest jurnalism lipsit de respect?", se intreaba Daniel Santanche, fosta candidata a unui partid de extrema-dreapta la ultimele alegeri legislative. Intitulat "Annozero" si moderata de jurnalistul Michele Santoro, talk-showul se ocupa de partea de scandal a politicii, cu atacuri dure la adresa politicienilor, in special de dreapta, si o libertate a tonului care i-a garantat succesul. "Aceste emisiuni pot sa nu placa, dar este important ca exista. Acest pluralism al programelor reprezinta diferenta fundamentale intre televiziunea publica si televiziunea de stat", a subliniat presedintele RAI, Paolo Garimberti. "Un proiect de normalizare este in curs. O persoana care controleaza 90% din informatia televizata critica cei 10% care scapa din imperiul sau", a comentat si fostul ministru pentru comunicare, Paolo Gentiloni, referindu-se la posturile de televiziune din trustul Mediaset, al familiei Berlusconi, si la controlul exercitat de premier asupra televiziunii publice. Silvio Berlusconi este implicat de mai multe luni in scandaluri aflate in centrul atentiei presei, in special privind presupuse relatii intime cu o minora si cu prostituate. Emisiunea Annozero difuzata joi, care l-a infuriat pe Il Cavaliere, si-a batut propriul record de audienta, cu aproape 5.600.000 de spectatori, adica o cota de aproape 23%.