Internațional

Airbus va prezenta un prototip de "taxi zburător"

Ziarul de Vrancea
16 ian 2017 550 vizualizări
Este pentru prima dată cand un nume mare din aeronautică anunţă dezvoltarea unui “maşini zburătoare” pentru traficul urban n principalul impediment pentru producţia în masă a unor astfel de vehicule este imposibilitatea omologării pe criterii de siguranţă

Airbus va testa pană la final de an prototipul unei "maşini zburătoare" care în viitor ar putea fi utilă în cele mai aglomerate oraşe ale lumii, a anunţat Tom Enders, CEO Airbus, prezent la o conferinţă la Munchen. "În urmă cu un secol transportul urban s-a îndreptat către subteran. Acum avem mijloacele tehnologice necesare să ne ridicăm în aer", a spus Enders. Mai multe companii au prezentat "maşini zburătoare" sau "avioane de şosea", însă Airbus este cel mai mare nume care arată interes real în domeniu, scrie hotnews.ro.
Airbus a format anul trecut o divizie numită Urban Air Mobility care explorează cat de viabilă ar fi construcţia unui vehicul care să poată decola şi ateriza precum un elicopter şi care să poată transporta cateva persoane în oraş. Oamenii ar chema vehiculul printr-o aplicaţie de pe mobil, cum se întamplă acum la car sharing. Enders spune că pană la final de an compania va face teste cu un vehicul ce poate transporta o persoană.
"Suntem în faza experimentală şi luăm foarte în serios dezvoltarea", spune Enders care adăugă că grupul caută să vadă cum poate integra în aceste vehicule tehnologii precum condusul autonom şi inteligenţa artificială. El mai spune că astfel de vehicule, nu doar că ar putea reduce aglomeraţia de pe şosele, dar ar putea reduce costurile cu lucrările de infrastructură, precum şosele şi poduri.
Proiectul se numeşte Vahana şi calendarul indică dorinţa ca în 2021 să fie lansate primele servicii comerciale. Probabil că vehiculele care vor decola şi ateriza vertical vor dispune de patru rotoare şi vor avea motoare electrice, fiindcă altfel ar fi extrem de poluante.
Multe companii au prezentat concepte de "maşini zburătoare" sau de "avioane de oraş", dar nu au intrat în producţie nu doar din cauza preţului uriaş anunţat (150.000-300.000 dolari), ci mai ales fiindcă astfel de vehicule sunt imposibil de omologat fiindcă nu se ştie dacă sunt sigure.



În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.