Nu există semne ale unei explozii la bordul avionului rus prăbuşit
Ministerul rus al Apărării a anunţat ieri că nu există semne ale unei explozii sau ale unui incendiu pe bucăţile recuperate din epava avionului militar prăbuşit duminică în Marea Neagră, relatează Reuters. “Este clar că a existat o funcţionare tehnică anormală. Experţii vor trebui să clarifice motivele şi de aceea a fost creată o comisie specială”, a declarat ministrul Transporturilor, Maxime Sokolov.
Pe de altă parte, Serghei Bainetov, directorul pentru servicii de securitate aeriană în cadrul Aviaţiei militare ruse, nu a exclus complet ipoteza unui act terorist. El a confirmat anunţul Ministerului Apărării, potrivit căruia nu s-a produs o explozie la bord, dar a explicat că “un act terorist nu înseamnă neapărat o explozie”, ci că un atentat poate rezulta şi în urma “unei acţiuni mecanice”.
“Comandante, ne prăbuşim”
Miercuri, presa rusă a scris că ipoteza blocării a cel puţin un flaps este privilegiată de anchetatori. Potrivit portalului de ştiri Life.ru, care este apropiat autorităţilor, ultimele cuvinte ale unuia dinte piloţi sugerează o problemă la flapsuri. “Comandante, ne prăbuşim”, ar fi spus pilotul.
Informaţia nu a fost confirmată oficial
Agenţia Interfax a citat o sursă apropiată anchetei, potrivit căreia datele preliminare arată că flapsurile nu au funcţionat sincronizat. În aceste condiţii, avionul nu a putut atinge o viteză suficientă pentru zbor şi s-a prăbuşit în mare, dezmembrându-se la impact. Dacă informaţia se va confirma, problema tehnică va ridica semne de întrebare în legătură cu viitorul avioanelor Tu-154, care sunt folosite încă de ministerele ruse, dar nu şi de companiile aeriene importante.Potrivit Ministerului rus al Apărării, avionul Tu-154 s-a prăbuşit în Marea Neagră la câteva minute după ce a decolat de pe aeroportul Soci. Toţi cei 92 de oameni aflaţi la bord au murit. Aeronava se îndrepta spre Latakia, în Siria, unde corul Alexandrov, al Armatei ruse, precum şi mai mulţi voluntari şi jurnalişti, urmau să ia parte la evenimente organizate cu ocazia Crăciunului şi Anului Nou. Ministerul rus al Apărării a afirmat că avionul, construit în 1983, a fost supus la ultima inspecţie tehnică în septembrie şi a fost reparat în decembrie 2014. Piloţii susţin că acest tip de avioane este încă demn de încredere, deşi liniile aeriene importante le-au înlocuit cu aeronave occidentale. Ultimul accident major în care a fost implicat un Tu-154 a avut loc în 2010, când s-a prăbuşit avionul în care se afla preşedintele polonez Lech Kaczynski şi o mare parte din elita politică a Poloniei.