Informaţii contradictorii despre accidentul aviatic din Egipt
Compania aeriană rusă Kogalimavia a afirmat ieri că o "activitate externă" a provocat prăbuşirea avionului său sâmbătă, în Peninsula Sinai, o dramă soldată cu 224 de morţi. "Singura explicaţie rezonabilă este că prăbuşirea a fost cauzată de către o activitate externă", a declarat un oficial din cadrul companiei. O anchetă, în curs, a unor experţi ruşi în aviaţie, care folosesc date provenind de la "cutiile negre" ale avionului nu şi-a prezentat concluziile încă. Terorismul nu poate fi îndepărtat ca o posibilă cauză a accidentului, a declarat pentru BBC şi un purtător de cuvânt al Kremlinului.
Adjunctul directorului companiei aeriene - care a fost redenumită ulterior Metrojet - a respins, într-o conferinţă de presă pe care a susţinut-o la Moscova, posibilitatea unei defecţiuni tehnice sau unei erori de pilotaj.
"Singura (explicaţie) a distrugerii avionului în timpul zborului poate fi un impact, pur mecanic, o influenţă fizică asupra avionului", a declarat Aleksandr Smirnov. Coada avionului a fost avariată în 2001, la o decolare, a recunoscut alt oficial din cadrul companiei. Însă el a subliniat că avaria a fost reparată şi că nu este considerată un factor în prăbuşire.
Avionul a pierdut viteză şi a început să coboare rapid, iar echipajul nu a încercat să intre în contact şi să raporteze situaţia de la bord, a adăugat Smirnov.
Pe de altă parte, o sursă din cadrul comisiei care analizează cutiile negre ale avionului a declarat pentru Reuters că avionul nu a fost lovit din exterior. Sursa citată a refuzat să furnizeze mai multe detalii, dar a precizat că-şi bazează afirmaţiile pe examinarea preliminară a cutiilor negre recuperate după prăbuşirea avionului.