Concursul judeţean „Mărturii din Vrancea“ şi-a premiat caştigătorii
„Mărturii în Vrancea” a debutat în noiembrie 2015, fiind inclus în „Planul de măsuri pentru protejarea şi promovarea monumentelor istorice din judeţul Vrancea”, elaborat de Instituţia Prefectului Judeţului Vrancea şi Colegiul Prefectural. Elevii participanţi au avut ocazia să-şi înscrie lucrările la secţiunile: eseu, reportaj, interviu şi film documentar. Concursul, în general, se adresează elevilor din învăţământul gimnazial şi liceal din mediul rural şi urban. „Concursul îşi propune stimularea interesului elevilor de gimnaziu şi de liceu din mediul rural şi mediul urban pentru valorile istoriei locale şi valorificarea tradiţiilor locale. Anul acesta, organizatorii au propus concurenţilor valorificarea potenţialului cultural local, prin redarea lui în lucrări de eseistică şi creaţii multimedia”, specifică Cătălin Mocanu, inspector de istorie.
Cine a caştigat
În urma jurizării lucrărilor participante de către comisia de organizare şi evaluare, s-a stabilit următoarea ierarhie:
- marele premiu: Iliescu Vlad George, clasa a IX-a, Liceul Teoretic „Ioan Slavici“ Panciu, cu lucrarea „Pe urmele eroilor - Mausoleul de la Mărăşti“, coordonat de prof. Iliescu Luminiţa;
- premiul I - secţiunea „eseu“: Mariş Paula, clasa a X-a, Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi“ Focşani, cu lucrarea „Muzeul din pod“. Profesor
coordonator: Plopeanu Nina;
- premiul I - secţiunea „interviu“: Buzenche Elena, clasa a IX-a, Liceul Tehnologic „Eremia Grigorescu“ Mărăşeşti, cu lucrarea „Florile recunoştinţei“. Profesor coordonator: Burlacu Sanda;
- premiul I - secţiunea „reportaj“: Petrea Mihai, clasa a VI-a, şcoala Gimnazială Suraia, cu lucrarea „Monumentul din grădină“. Profesor coordonator: Sandu Camelia;
- premiul I - secţiunea „film documentar“: Dudu Adrian, clasa a X-a, Colegiul Tehnic „Gheorghe Asachi“ Focşani, cu lucrarea „Muzeul din pod“. Profesor coordonator: Plopeanu Nina.
„Mulţumim pe această cale tuturor elevilor participanţi şi cadrelor didactice coordonatoare pentru dăruirea pe care au dovedit-o în valorificarea potenţialului cultural local”, transmite echipa IŞJ Vrancea implicată în proiect. (Alexandra TĂTARU)