MOZAIC STIRI ECONOMICE:Dacia electrică nu este nici măcar în proiect
În viitor, automobilele vor fi electrice şi vor avea un grad de autonomie şi conectivitate tot mai ridicat. În cazul Dacia, viitorul rămâne deschis în acest sens, pe măsură ce noile tehnologii vor avansa. ”Va depinde de clienţi, de cât de dispuşi vor fi să cumpere o maşină electrică, iar Dacia s-a pozitionat ca un brand accesibil. Nu avem încă un proiect în acest sens, dar vom vedea in viitor. Tehnologia avansează rapid”, a declarat Caracatzanis. Directorul general al Renault România a amintit însă că, nu demult, lumea se întreba când vor apărea tehnologii noi pe Dacia, precum cutia de viteze automată sau sistemul de navigaţie. ”Acum câţiva ani, eram întrebat în legătură cu noi tehnologii care vor apărea pe Dacia, precum cutia de viteze automata sau sistemul de navigaţie. Între timp, aceastea au fost implementate”, a subliniat Caracatzanis.
Cifra de afaceri a industriei auto a crescut cu 10%
Cifra de afaceri a industriei auto a avansat cu 10% în 2016, până la 22 miliarde euro, atingând astfel un procent de 13% din Produsul Intern Brut (PIB), în condiţiile în care industria generează aproape un sfert din exporturile totale ale României, a declarat joi preşedintele Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM), Gabriel Sicoe, în cadrul unei conferinţe de presă. Reprezentanţii Asociaţiei Constructorilor de Automobile din România (ACAROM) au anunţat joi că l-au desemnat pe Gabriel Sicoe, fost vicepreşedinte al asociaţiei şi director executiv al Dacia, în funcţia de preşedinte pentru următorii trei ani. Exporturile industriei auto sunt foarte importante pentru economia românească, în contextul în care piaţa internă absoarbe o mică parte a unităţilor produse pe plan intern, a explicat Sicoe. ”Exporturile au fost de circa 13 miliarde euro, 24% din exportul total al României. Pe piaţa internă, Dacia vinde doar 7% din producţie, iar Ford 1%”, a declarat Sicoe. Preşedintele ACAROM a cerut o implicare mai mare a autorităţilor în sectorul auto, în condiţiile în care numărul total al angajaţilor depăşeşte 206.000, iar eliminarea timbrului de mediu a dus la o explozie a importurilor de maşini second hand.
ANAF uniformizează comunicarea cu publicul la nivelul tuturor structurilor
Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a anunţat, miercuri, că implementeazã un nou sistem intern de comunicare, care are scopul de a facilita accesul la informaţiile de interes public în timp real, măsură ce presupune că structurile teritoriale şi structura centrală a Fiscului vor comunica în cadrul unui mecanism unitar, armonizând publicarea documentărilor şi a comunicărilor adresate publicului. "Direcţiile Generale Regionale ale Finanţelor Publice şi structura centrala a ANAF vor comunica în cadrul unui mecanism unitar, armonizând publicarea documentãrilor şi a comunicãrilor adresate publicului, atât de structurile teritoriale cât şi de structura centralã, pentru a rãspunde nevoii contribuabililor de a fi informaţi cu promptitudine", a precizat ANAF, într-un comunicat. În 7 martie, ANAF a anunţat că va implementa până în 15 aprilie mai multe măsuri urgente pentru creşterea încasărilor la buget, după ce a colectat 32 miliarde lei la buget în primele două luni din acest an, cu 0,9% mai puţin faţă de aceeaşi perioadă din 2016. Preşedintele instituţiei a avut mai multe runde de discuţii pe această temă cu premierul Sorin Grindeanu, iar printre măsurile anunţate se numără şi anularea penalităţilor de întârziere, în cazul finalizării eşalonării, ce a mai fost deja aplicată în ultimii ani. Concret, Fiscul va implementa măsuri precum consilierea contribuabililor pentru plata la timp a taxelor şi completarea corectă a declaraţiilor fiscale, îndrumarea contribuabililor pentru accesarea plăţii eşalonate a obligaţiilor fiscale, în cazul în care nu-şi pot plăti la timp taxele şi impozitele, extinderea serviciului “Spaţiul Privat Virtual“ la persoanele juridice şi la alte entităţi fără personalitate juridică, poprirea pe conturi doar pentru suma datorată ANAF în cazul contribuabililor care sunt executaţi silit, iniţierea de acţiuni de control în domeniul comerţului on-line şi intensificarea controlului pentru a descoperi contribuabilii care înregistrează facturi false în contabilitate.