Sport

Cursa inaugurală cu iepuri

Ziarul de Vrancea
12 mai 2020 981 vizualizări

Formula 1 a împlinit ieri 70 de ani de la primul Mare Premiu, desfășurat pe circuitul englez de la Silverstone și încheiat cu victoria italianului Giuseppe Farina la volanul unui monopost Alfa Romeo 158

Pe 13 mai 1950 a avut loc MarelePremiu al Marii Britanii, oficial al Europei, la care au asistat 120.000 de spectatori. Cunoscută oficial ca „The Royal Automobile Club Grand Prix d'Europe”, denumire căreia i s-a adăugat „The British Grand Prix”, aceasta a fost prima dintre cele șapte curse ale ediției inaugurale a Formulei 1. După 70 de tururi, câștigător a fost Giuseppe Farina, plecat din pole position, obținut în ajun. Cronometrat în 2 h 13:23,600 el a fost urmat de alți doi piloți e Alfa Romeo, compatriotul său Luigi Fagioli, la 2,10 secunde și britanicul Reg Parnell, la 52 de secunde. Alfa Romeo îi avea atunci pe „cei trei F”, pe lângă Farina și Fagioli fiind argentinianul Juan Manuel Fangio, ce avea să devină de cinci ori campion mondial, dar acesta nu a putut încheia cursa inaugurală, din cauza unei probleme la motor. Parnell a fost mai norocos și a urcat pe ultima treaptă a podiumului, deși strivise unul dintre numeroșii iepuri care se întâlneau în regiunea Silverstone. Potrivit presei de atunci, impactul cu animalul s-a soldat cu o zgârietură importantă pe capota mașinii pilotului. Numărul spectatorilor prezenți în ziua cursei la Silverstone a fost estimat la 120.000, cel mai important dintre toți fiind regele George al VI-lea, care a asistat împreună cu regina Elisabeta, prințesa Margareta, lordul Mountbatten și soția acestuia. A fost singura dată când un monarh a asistat la o cursă auto desfășurată în Marea Britanie. Printre cei 21 de piloți care au luat startul au fost prințul Birabongse Bhanudej Bhanubandh, membru al familei regale thailandeze, și baronul Emmanuel „Toulo” de Graffenried, un pilot elvețian care câștigase ediția din 1949 a cursei, când încă nu exista un Campionat Mondial. Altă curiozitate este prezența unui muzician de jazz cunoscut în epocă, belgianul Johnny Claes, care, la volanul unui Talbot, a încheiat pe locul 11, ultimul, la șase tururi de Farina. Vârsta medie a piloților ce au luat startul în acea cursă a fost de 39 de ani, mult mai ridicată decât cea de acum, care este în jur de 25 de ani. Trei dintre piloții de la acea cursă inaugurală împliniseră 50 de ani: Luigi Fagioli avea 51 de ani, Louis Chiron, 50, iar francezul Philippe Etancelin, 53. Alți cinci împliniseră 40 de ani, printre aceștia fiind și Farina (43). Cel mai tânăr era britanicul Geoffrey Crossley, 29 de ani.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.