Sport

Taurii s-au împuns între ei

Ziarul de Vrancea
24 mar 2013 580 vizualizări
în finalul Marelui Premiu de Formula 1 al Malaysiei, Sebastian Vettel l-a depăşit pe coechipierul său, Mark Webber, nesocotind ordinele venite de pe margine

Germanul Sebastian Vettel de la Red Bull a caştigat, ieri, Marele Premiu al Malaysiei, o cursă tensionată, marcată de numeroase incidente pe linia boxelor şi de o luptă internă, dusă între piloţii aceleiaşi echipe, cu încălcarea ordinelor primite de la standuri. Echipele Red Bull şi Mercedes au fost în prim-planul cursei  de la Sepang, în special prin duelurile Vettel-Webber şi Hamilton-Rosberg. După calificări, Vettel a ocupat prima poziţie a grilei de start, în timp ce Mark Webber a fost al cincilea. Lewis Hamilton şi colegul său Nico Rosberg l-au încadrat pe Webber, britanicul fiind al patrulea la start, iar germanul al şaselea. Poziţii bune în calificări au avut piloţii Ferrari, cu Felipe Massa pe doi şi Fernando Alonso pe trei, dar aceştia nu au avut un cuvant de spus în stabilirea caştigătorului. Vettel şi Webber au plecat foarte bine în cursă, pe o pistă umedă. Triplul campion mondial şi-a păstrat prima poziţie, în ciuda unui atacului declanşat de Alonso. Spaniolul a vrut să treacă în frunte imediat după start, l-a depăşit pe Massa, apoi l-a atins pe Vettel, nu foarte puternic, dar suficient cat să-şi avarieze aripa faţă. Ferrari nu l-a chemat la boxe pe Alonso, sperand că acesta va putea să se menţină pe pistă pană la primul schimb de pneuri. Însă aripa monopostului F138 s-a rupt şi pilotul spaniol a fost nevoit să abandoneze la scurt timp după ce a început al doilea tur. Webber a urcat pe locul III în primele viraje, apoi pe II, beneficiind de retragerea lui Alonso, şi a trecut la conducerea cursei după prima intrare la boxe. Hamilton şi Rosberg s-au poziţionat în spatele maşinilor Red Bull şi au aşteptat să profite de vreo breşă în defensiva rivalilor de la Red Bull. Hamilton l-a depăşit pe Vettel după a treia intrare la boxe, dar germanul şi-a recuperat locul II cateva tururi mai tarziu.  Finalul a fost "incendiat" de luptele interne de la Red Bull şi Mercedes. Rosberg, mult mai rapid decat Hamilton, care încerca să economisească benzină, a cerut de mai multe ori echipei permisiunea să-l întreacă pe britanic, dar nu a primit-o. Rosberg s-a conformat pană la urmă şi a rămas în afara podiumului. La Red Bull, situaţia a fost asemănătoare. Cand Webber a intrat ultima dată la boxe, echipa i-a transmis că va fi lăsat să caştige şi că Vettel nu îl va ataca. Australianul şi-a setat monopostul în modul economic, dar s-a trezit încolţit de coechipierul său. Timp de aproape două tururi, cei doi au rulat roată la roată. Oficialii team-ului austriac au încercat cu disperare să-l oprească pe Vettel, temandu-se de faptul că monoposturile lor vor intra în contact şi vor sfarşi rău, aşa cum s-a întamplat la Marele Premiu al Turciei din 2010.  În cele din urmă, campionul mondial en titre a tranşat în favoarea sa duelul cu Webber şi a nu mai putut fi ajuns pană la final. Germanul a recunoscut după cursă faptul că i s-a cerut să-şi păstreze poziţia, dar a precizat că a simţit în acele momente că e mai rapid decat colegul său. El i-a cerut scuze lui Webber, dar este greu de crezut că acesta i le va accepta. Astfel, Sebastian Vettel şi-a trecut în palmares prima victorie în acest sezon şi a 27-a din carieră.  În rest, Felipe Massa a încheiat pe locul V, urmat de Romain Grosjean, Kimi Räikkönen (caştigătorul etapei de debut), Nico Hulkenberg, Sergio Perez şi Jean-Eric Vergne (Toro Rosso).
Cursa malaysiană a fost marcată de numeroase incidente produse pe linia boxelor, cel mai grav fiind coliziunea dintre Charles Pic de la Caterham şi Jean-Eric Vergne de la Toro Rosso. Un moment comic s-a înregistrat cand Hamilton a dorit să efecteuze primul schimb de pneuri la boxele fostei sale echipe, McLaren-Mercedes.
După două etape, în clasamentul piloţilor, conduce Sebastian Vettel cu 40 de puncte, urmat de Kimi Räikkönen (31) şi Mark Webber (26), iar la constructori, Red Bull se detaşează cu 66 de puncte, faţă de Lotus-Rénault şi Ferrari, cu cate 40 de puncte. În Formula 1 urmează o pauză de trei săptămani, pană la 14 aprilie, cand este programat Marele Premiu al Chinei. (MEDIAFAX)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.