Sergio, fiul ploii
Cursa a revenit in extremis lui Fernando Alonso
Fernando Alonso a adus prin victoria din MP al Malaysiei o "gură de oxigen" la Ferrari, într-un moment în care scuderia părea a fi într-o criză profundă, însă eroul cursei de duminică poate fi considerat mexicanul Segio Perez de la Sauber, clasat al doilea, cel care i-a dat mari emoţii spaniolului. Aflat la al doilea sezon în Marele Circ, "Cecho" Perez, pilotul de 22 de ani al academiei Ferrari "împrumutat" la Sauber, a avut o prestaţie extraordinară la Sepang şi doar lipsa sa de experienţă l-a privat de o victorie istoric. În calificări, în fruntea grilei s-au instalat pentru a doua oară consecutiv piloţii McLaren-Merecdes, cu Hamilton în pole-position, urmaţi de Michael Schumacher (Mercedes) şi de cei doi componenţi ai echipei campioane mondiale Red Bull, Mark Webber şi Sebastian Vettel.
Duminică, vremea a anulat avantajul poziţiei la start. Pista a fost umedă încă de la început, iar piloţii au optat pentru pneuri intermediare. Hamilton şi Button au plecat bine şi şi-au păstrat locurile. În spatele lor, Schumacher a avut probleme cu Romain Grosjean (Lotus-Rénault) şi ambele monoposturi au fost avariate, astfel că Webber şi Vettel au avansat, fiind urmaţi de Alonso. Ploaia s-a înteţit imediat după stingerea luminilor roşii ale semafoarelor. După cîteva tururi, piloţii au fost nevoiţi să treacă pe cauciucurile "full wet". Perez o făcuse încă din turul 2 şi decizia i-a fost favorabilă, pentru că la rearanjarea de după primul schimb el a ajuns pe locul trei, în spatele maşinilor McLaren. Poaia a crescut în intensitate, astfel că în turul 6/56 cursa a fost neutralizată cu Safety Car-ul, iar trei tururi mai tîrziu, comisarii FIA au oprit Marele Premiu al Malaysiei.
După circa 50 de minute, cînd ploaia s-a oprit, piloţii au plecat din nou în cursă, tot în spatele maşinii de siguranţă. Pista a început să se usuce şi driver-ii au fost nevoiţi să se întoarcă la intermediare. A rezultat o nouă învălmăşeală la boxe în turul 15, în care mecanicii McLaren s-au "bîlbîit" la monopostul lui Hamilton, suficient ca britanicul să piardă primul loc şi să ajungă pe trei. La rîndul său, Button a tamponat un HRT şi şi-a avariat monopostul, dispărînd apoi din prim-plan. Perez a mai stat un tur cu pneurile de ploaie, "manevră" ce l-a adus pe primul loc, urmat de Alonso. Spaniolul l-a depăşit pe pilotul de la Sauber în turul 17 şi şi-a mărit distanţa faţă de el în cîteva tururi, pînă la aproape opt secunde. Sergio Perez nu a vrut să se mulţumească numai cu locul doi şi a tras tare să-l ajungă pe Alonso, mizînd pe faptul că monopostul Sauber "consumă" mai puţin pneurile decît cel al scuderiei. Pînă în turul 40, Perez l-a ajuns pe spaniol, însă acesta a simţit pericolul de a fi depăşit şi, cum pista se uscase, a trecut pe slick-uri. Mexicanul a mai stat un tur cu intermediarele, dar a plătit pentru asta, diferenţa dintre cei doi ajungînd din nou la 7 secunde. Perez nu a renunţat nici de data aceasta, a recuperat cele 7 secunde în aproape tot atîtea tururi şi a început să-l atace pe Alonso. A fost suficient ca tînărul mexican să "calce" uşor pe vibratorul umed şi să iasă în decor, în turul 50, greşeală ce l-a costat practic victoria. Din fericire, Perez a revenit pe pistă şi, deşi s-a apropiat din nou de Alonso, nu a mai putut să-l ameninţe pe acesta. (MEDIAFAX)
Clasamentul cursei: 1. Fernando Alonso (Ferrari); 2. Sergio Perez (Sauber); 3. Lewis Hamilton (McLaren); 4. Mark Webber (Red Bull); 5. Kimi Räikkönen (Lotus – Rénault); 6. Bruno Senna (Williams); 7. Paul di Resta (Force India); 8. Jean-Eric Vergne (Toro Sosso); 9. Nico Hulkenberg (Force India); 10. Michael Schumacher (Mercedes). (MEDIAFAX)
Clasamentul piloţilor: 1. Alonso – 35 p; 2. Hamilton – 30 p; 3. Jenson Button (McLaren) – 25 p; 4. Webber – 24 p; 5. Perez – 22 p. Clasamentul constructorilor: 1. McLaren – 55 p; 2. Red Bull – 42 p; 3. Ferrari – 35 p; 4. Sauber – 30 p. Următoarea etapă, Marele Premiu al Chinei, va avea loc în 15 aprilie, la Shanghai.
CAS
Suspiciuni de blat
Un mesaj primit de la boxele Sauber de Sergio Perez, prin care i se spunea mexicanului să-şi păstreze poziţia secundă, a dat naştere la suspiciuni cu privire la corectitudinea victoriei obţinute de Fernando Alonso în Marele Premiu de Formula 1 al Malaysiei, informează f1fanatic.co.uk. În ultimele tururi ale cursei de la Sepang, Perez era cel mai rapid pilot de pe pistă şi se apropia ameninţător de liderul Alonso, o depăşire părînd inevitabilă. "«Checo», fii atent, ne trebuie poziţia asta, ne trebuie poziţia asta!", a fost mesajul transmis mexicanului. Sursa citată a precizat că transmisiunea radio a avut loc cu puţin timp înaintea greşelii făcute de Perez în turul 50, cînd a ieşit în decor, eroare ce a pus capăt suspansului privind învingătorul cursei malaysiene. Mexicanul a revenit pe pistă şi s-a mulţumit apoi cu locul al doilea. "Aş fi putut cîştiga dacă nu greşeam", a spus Perez după cursă.