Sport

Blocarea unui flaps a dus la tragedia aviatică din ziua de Crăciun

Ziarul de Vrancea
28 dec 2016 355 vizualizări
Aşa cred anchetatorii ruşi care cercetează cazul u autorităţile ruse au confirmat faptul că au găsit şi a doua cutie neagră

Anchetatorii ruşi cred că blocarea unui flaps este motivul prăbuşirii avionului militar Tupolev-154 în Marea Neagră, în ziua de Crăciun, a anunţat o sursă apropiată anchetei citată de Reuters. Potrivit portalului de ştiri Life.ru, care este apropiat autorităţilor, ultimele cuvinte ale unuia dinte piloţi sugerează o problemă la flapsuri. “Comandante, ne prăbuşim”, ar fi spus pilotul. Informaţia nu a fost confirmată oficial. Agenţia Interfax a citat o sursă apropiată anchetei, potrivit căreia datele preliminare arată că flapsurile nu au funcţionat sincronizat. În aceste condiţii, avionul nu a putut atinge o viteză suficientă pentru zbor şi s-a prăbuşit în mare, dezmembrându-se la impact. Dacă informaţia se va confirma, problema tehnică va ridica semne de întrebare în legătură cu viitorul avioanelor Tu-154, care sunt folosite încă de ministerele ruse, dar nu şi de companiile aeriene importante. Cele trei cutii negre ale aeronavei au fost descoperite marţi, au relatat agenţiile ruse de presă, citând şi informaţii neconfirmate potrivit cărora autorităţile au consemnat la sol toată flota de Tu-154. Ministerul Apărării a confirmat numai găsirea uneia dintre cutiile negre. Potrivit Ministerului rus al Apărării, avionului Tu-154 s-a prăbuşit în Marea Neagră la câteva minute după ce a decolat de pe aeroportul Soci. Toţi cei 92 de oameni aflaţi la bord au murit. Aeronava se îndrepta spre Latakia, în Siria, unde corul Alexandrov, al Armatei ruse, precum şi mai mulţi voluntari şi jurnalişti, urmau să ia parte la evenimente organizate cu ocazia Crăciunului şi Anului Nou. Până în prezent au fost recuperate 12 cadavre şi 156 de fragmente umane. Ministerul rus al Apărării a afirmat că avionul, construit în 1983, a fost supus la ultima inspecţie tehnică în septembrie şi a fost reparat în decembrie 2014. Piloţii susţin că acest tip de avioane este încă demn de încredere, deşi liniile aeriene importante le-au înlocuit cu aeronave occidentale. Ultimul accident major în care a fost implicat un Tu-154 a avut loc în 2010, când s-a prăbuşit avionul în care se afla preşedintele polonez Lech Kaczynski şi o mare parte din elita politică a Poloniei.




În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.