IMM-urile pot lua ajutor de minimis
De la 1 iulie, IMM-urile pot depune cereri de finanţare pentru acordarea ajutoarelor de minimis aprobate prin HG 274/2013, publicată în Monitorul Oficial nr. 305/28.05.2013. Ajutoarele pentru investiţiile de pană la 200.000 euro sunt 100% nerambursabile. „Ajutorul de minimis se acordă IMM-urilor, prin alocări de la bugetul de stat, din bugetul Ministerului Finanţelor Publice – Acţiuni generale, sub formă de sume nerambursabile, în procent de 100% din valoarea totală a cheltuielilor eligibile aprobate spre finanţare, în limita echivalentului în lei al valorii maxime de 200.000 euro, respectiv 100.000 euro în cazul întreprinderilor care desfăşoară activitate în domeniul transportului rutier, pe o perioadă de 3 ani fiscali consecutivi”, spune Eduard Chiorescu, expert accesare fonduri structurale. Pentru a beneficia de ajutor de minimis, IMM-urile trebuie să prezinte un angajament ferm pentru menţinerea locurilor de muncă existente la data înregistrării cererii de acord pentru finanţare, precum şi crearea până la finalizarea investiţiei şi menţinerea, pe o perioadă de minimum 3 ani de la finalizarea investiţiei, a: 5 locuri de muncă, din care cel puţin două locuri de muncă pentru persoane care nu au avut contract individual de muncă în ultimele 3 luni, în cazul unui ajutor de minimis de până la 100.000 euro inclusiv; 7 locuri de muncă, din care cel puţin 3 locuri de muncă pentru persoane care nu au avut contract individual de muncă în ultimele 3 luni. „În cadrul schemei de finanţare sunt considerate cheltuieli eligibile cheltuielile legate de investiţiile în active corporale referitoare la: a) realizarea de construcţii noi industriale, pentru învăţământ, ştiinţă, cultură şi artă, ocrotirea sănătăţii, asistenţă socială, cultură fizică şi agrement, destinate desfăşurării activităţii pentru care s-a solicitat finanţare; achiziţia de construcţii industriale, pentru învăţământ, ştiinţă, cultură şi artă, ocrotirea sănătăţii, asistenţă socială, cultură fizică şi agrement, destinate desfăşurării activităţii pentru care s-a solicitat finanţare; echipamente tehnologice – maşini, utilaje şi instalaţii de lucru; aparate şi instalaţii de măsurare, control şi reglare; mijloace de transport neînmatriculabile, pentru susţinerea activităţii întreprinderii şi echipamente IT”, mai spune Chiorescu. Înregistrarea cererilor de acord pentru finanţare se face în sesiuni şi începe după publicarea pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice a duratei sesiunii şi a datei de la care se pot înregistra cereri de acord pentru finanţare, respectiv de la 01 iulie 2013 pană la 31.10.2013. (Iulia CREŢU)