Ce te doare , linie telefonica pentru pacienti
Numarul de telefon 0800.800.885 va sta la dispozitia pacientilor, care pot sesiza probleme in asigurarea asistentei medicale, precum si a medicilor, care sint incurajati sa informeze Ministerul cu privire la problemele intilnite in exercitarea profesiei. "Tin sa subliniez insa ca nu voi lansa o vinatoare de vrajitoare. De asemenea, nu voi accepta ca acest instrument de comunicare sa fie transformat intr-o ureche pentru delatiuni si acuze. Linia telefonica exista pentru a semnala cazuri reale si consistente, care sa contribuie la rezolvarea problemelor din sistemul de sanatate", a spus dr. Ion Bazac, ministrul Sanatatii. Linia va functiona zilnic, de luni pina vineri, intre orele 08.00 "" 18.00. Toate apelurile vor fi inregistrate, iar orice forma de abuz, in sensul utilizarii injuriilor sau a apelurilor multiple nejustificate, va fi sesizata autoritatilor competente. De asemenea, salariatii MSP nu vor da curs apelurilor anonime si asigura in acelasi timp apelantii ca identitatea acestora va fi protejata in cazul unor eventuale investigatii. Intre altele, bolnavii vor putea reclama daca au stat foarte multe ore la coada, daca nu a reusit sa gaseasca un medic care sa ii consulte sau daca li se conditioneaza primirea de asistenta medicala. Ieri, din pricina numarului mare de apeluri, linia telefonica s-a blocat. (Raluca MANOLACHE)