DOCUMENT ATASAT!!! Retragerea din concurs este considerată sesiune pierdută la Definitivat
Examenul de definitivare în învăţământ va fi susţinut anul viitor mai devreme decât de obicei, potrivit calendarului aprobat de ministrului Educaţiei. Conform acestuia, cei care doresc să se înscrie la concursul pentru obţinerea primului grad în învăţământ trebuie să se grăbească, termenul de depunere a dosarelor fiind destul de scurt. Astfel, până la 31 octombrie 2014 trebuie emise deciziile de constituire a comisiilor de examen judeţene, iar cei care doresc să participe la examen trebuie să-şi depună dosarele de înscriere la unităţile de învăţământ la care activează până pe data de 21 noiembrie 2014, dată la care se face şi înregistrarea candidaţilor în aplicaţia online. Inspecţiile la clasă trebuie realizate până pe 5 iunie 2015, iar până pe 30 iunie 2015 trebuie completate dosarele şi validate datele de înscriere existente în aplicaţia electronică. Examenul scris este programat pe 9 iulie 2015, mai devreme decât anul trecut, iar rezultatele vor fi afişate pe 14 iulie 2015. Eventualele contestaţii se depun în perioada 14-15 iulie, iar soluţionarea acestora este programată pentru zilele de 16-17 iulie. Afişarea rezultatelor finale se va face pe 18 iulie 2015. În perioada 20 - 31 iulie 2015 vor fi transmise la Ministerul Educaţiei Naţionale tabelele nominale cu candidaţii admişi şi vor fi validate rezultatele examenului prin ordin al ministrului Educaţiei, iar până pe 1 septembrie 2015 vot fi eliberate de către inspectoratul şcolar certificatele de acordare a definitivării în învăţământ.
Documentele necesare înscrierii
Înscrierea la examenul de definitivat se face pe baza unui dosar care conţine următoarele documente: fişa de înscriere la examenul naţional de definitivare în învăţământ, copii legalizate ale actelor de studii în baza cărora se face înscrierea la examen, însoţite de foaia matricolă/suplimentul la diplomă, document legalizat din care să rezulte îndeplinirea condiţiilor legale privind absolvirea programului de pregătire psihopedagogică şi metodică, copii ale următoarelor documente, certificate “conform cu originalul” de către conducerea unităţii de învăţământ: decizia de repartizare pe post, buletin/carte de identitate, certificat de naştere, document privind schimbarea numelui. Vor fi efectuate cel puţin două inspecţii la clasă, iar examenul scris va dura patru ore. Nota minimă de promovare este 8, atât la inspecţiile speciale cât şi la examenul scris.
Doar trei încercări
Potrivit metodologiei, fiecare candidat are dreptul la trei sesiuni în decurs de cinci ani de la începerea activităţii în învăţământ pentru a obţine gradul definitiv. Cei care nu o fac, deşi sunt titulari, îşi pierd acest statut şi locul de muncă, potrivit metodologiei. Până anul acesta candidaţii puteau să se retragă din concurs, fără ca sesiunea să fie luată în calcul. Din acest an, însă, cei care se retrag pierd una dintre cele trei sesiuni la care au dreptul. În acest fel retragerea nu-şi mai are rost decât în cazul în care candidatul nu a scris nimic pe foaia de concurs şi nu doreşte să se facă de râs în momentul afişării notei. Tot o noutate a acestui an o reprezintă faptul că susţinerea financiară a examenului va fi suportată în întregime de către Ministerul Educaţiei, prin IŞJ, fără să mai fie împărţită cu unităţile şcolare organizatoare. De luni, 27 noiembrie, de pe site-ul IŞJ poate fi descărcat formularul de înscriere. Metodologia desfăşurării examenului de definitivat 2015 poate fi consultată pe site-ul Ziarului de Vrancea, într-un document ataşat. (M. VLĂDESCU)
Fisiere atasate