Angajaţii Spitalului Mare, chestionaţi despre satisfacţia la locul de muncă
“Stresul vă afectează la locul de muncă?”, “Sunteţi mulţumit de calitatea muncii pe care o prestaţi?”, “Vă sunt asigurate şansele de promovare?”, “Salariul primit este corect în raport cu activitatea pe care o prestaţi?”, “Sunteţi nevoit să faceţi eforturi pentru a suplini lipsa de responsabilitate a unor colegi?”, “Sunteţi mulţumit de transparenţa acţiunilor conducerii?”. Acestea sunt doar cateva dintre întrebările la care trebuie să răspundă toţi angajaţii Spitalului Judeţean de Urgenţă “Sf. Pantelimon” Focşani. Este vorba despre un chestionar de evaluare a satisfacţiei angajaţilor, realizat de Ministerul Sănătăţii. Chestionarul a ajuns la cei aproape 1.400 de angajaţi ai spitalului din Focşani, iar aceştia trebuie să ofere un răspuns deoarece această acţiune face parte din procedura pentru obţinerea acreditării de către spital. De asemenea, cu această ocazie, salariaţii vor putea spune şi lucrurile ce îi nemulţumesc la locul de muncă, dar şi propunerile lor pentru îmbunătăţirea sistemului de comunicare internă. Şi pacienţii vor fi chestionaţi cu privire la serviciile medicale pe care le primesc în condiţiile în care pană la sfarşitul acestei luni oficialii unităţii trebuie să întocmească o serie de documente în cadrul procesului de obţinere a acreditării. Astfel, Spitalul Judeţean de Urgenţă “Sf. Pantelimon” Focşani se pregăteşte în această perioadă pentru vizita Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor (CoNAS) deoarece, conform planului multianual de acreditare a spitalelor, unitatea din Focşani a fost programată pentru evaluare în trimestrul II din 2014. Comisia de acreditare va verifica dacă unitatea îndeplineşte cei aproape 2.400 de indicatori în vederea obţinerii acreditării, act fără de care unităţile nu ar mai putea primi bani de la bugetul de stat pentru că nu s-ar mai putea încheia contract cu Casa de Asigurări de Sănătate pentru decontarea serviciilor medicale. Se urmăreşte atingerea unor standarde referitoare la managementul resurselor umane, al calităţii serviciilor acordate bolnavilor şi al infecţiilor nosocomiale, modul de respectare a drepturilor pacienţilor şi comunicarea cu aceştia, etc.. (Raluca MANOLACHE)