Politică

Autostrăzile lui Ponta

Ziarul de Vrancea
5 dec 2013 1198 vizualizări
De azi înainte, "sărăntocii" de moldoveni vor trebui să spună mersi dacă într-un viitor îndepărtat regiunea lor va fi conectată cu Braşovul.

 

 

   

În judeţul Iaşi nu va fi construit nici un metru de autostradă până în 2018, la centenarul Marii Uniri. A spus-o Victor Ponta, aproape cu subiect şi predicat, marţi, când a anunţat strategia Guvernului privind construcţia de autostrăzi. E drept, de gura lui Fenechiu şi a liberalilor, premierul a legat în ultimul moment cu o cariocă Iaşul de Bacău şi de Târgu Neamţ, după ce i s-a amintit că la anul vor fi alegeri. Dar de desenat e uşor. Partea plină a paharului e că nici una dintre autostrăzile anunţate de Ponta nu se va constui. Poate doar cea spre Alexandria, la Liviu Dragnea în curte. Asta aşa, ca să ne bucurăm de răul altuia. Partea goală a paharului e că de astăzi înainte toate guvernele care se vor succeda vor considera prioritară pentru Moldova (ca promisiune, fireşte) autostrada Braşov - Bacău. E probabil cea mai grea lovitură pe care o încasează Iaşul de la premierul plagiator. A înlocuit autostrada Iaşi-Târgu Mureş, despre care se vorbeşte de 12 ani, cu autostrada Braşov-Bacău, despre care se va vorbi în următorii 12. De azi înainte, "sărăntocii" de moldoveni vor trebui să spună mersi dacă într-un viitor îndepărtat regiunea lor va fi conectată cu Braşovul.

Acum, sigur, doar naivii cred că hărţile mâzgâlite marţi de preşedintele PSD au vreo legătură cu autostrăzile. În pdf-urile respective, Ponta "croşetează" de fapt noii poli de putere în USL. Şi nici măcar din USL, aflată la un pas de destrămare, cât din PSD. Ca dovadă, social-democraţii ieşeni au înţeles imediat mesajul şi "s-au dat la fund", ca să-l cităm pe Fenechiu, prezent la dezbaterile parlamentare. Contextul e următorul. La începutul lunii noiembrie, vicepremierul Liviu Dragnea a semnat un ordin prin care sediul regional al Inspectoratului de Stat în Construcţii a fost mutat de la Iaşi la Bacău. Anterior, sediul Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier a ajuns la Vrancea, iar Direcţia Antifraudă şi-a stabilit "filiala" regională la Suceava. PSD a renunţat la reorganizarea administrativă a României, dar a început regionalizarea politică a Moldovei. Pentru actuala conducere a partidului proiectul este esenţial. Dragoş Benea de la Bacău şi Cătălin Nechifor de la Suceava, ambii sub 40 de ani, în frunte cu experimentatul Marian Oprişan, reprezintă viitorul pesedismului în Moldova. Ponta a înţeles că pentru a-şi consolida pe termen lung puterea în partid trebuie să-şi ţeasă propria reţea de baroni. Ca fapt divers, dacă nu mă credeţi, primul care a vorbit despre o posibilă autostradă Braşov - Bacău a fost Dragoş Benea. Nu în urmă cu 12 ani, ca politicienii ieşeni, ci în această primăvară.

Unde e Gheorghe Nichita în această ecuaţie? Dacă am fi răi am spune că undeva sus, pe tronul de voievod al Moldovei. Că aşa i-a promis Ponta, tot prin primăvară. În realitate, departe de a fi un neica nimeni în PSD, Nichita e perceput în partid ca un câine care latră, dar nu muşcă. Sincer în pesedismul său, primarul Iaşului nu are cu ce să-i şantajeze pe alde Ponta sau Dragnea. Şi nici nu prea are ce să le ofere. Cu Nichita sau fără Nichita la conducerea filialei, ieşenii s-au dovedit mereu un rezervor constant de voturi pentru PSD.

 

www.ziaruldeiasi.ro


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.