Profesori corectori din Vrancea, implicați în cazul elevei din Galaţi care a primit cinci puncte în plus după contestaţie la EN
Conform ediției online a cotidianului local viata-libera.ro, unei eleve de la Şcoala Nr. 28 din Galaţi, care a participat la Evaluarea Naţională, i s-a mărit cu cinci puncte nota la Matematică, după contestaţie. Candidata avea iniţial nota 3,00, iar după contestaţie a primit 8,25. Fata obţinuse la Limba şi literatura română 8,90. Prin urmare, media sa la Evaluarea Naţională a crescut de la 5,95, cât avea iniţial, la 8,57.
Inspectoarea generală a IȘJ Galați a declarat luni, 5 iulie 2021, la solicitarea jurnaliștilor de la viata-libera.ro, următoarele despre acest caz:„Ministerul cunoaşte situaţia. Nu ştiu ce măsuri se vor lua. Noi am trimis şi o sesizare inspectoratului din judeţul unde s-au corectat tezele (n.r. lucrările au fost corectate de profesori corectori aparținând de Inspectoratul Școlar Județean Vrancea, s-a aflat ulterior.) De asemenea, părinţii copilului au formulat o sesizare şi au cerut să li se explice ce s-a întâmplat. Bănuim că este o eroare umană la transcrierea datelor din borderou, nu cred că se fac vinovaţi profesorii corectori. Dar rămâne să primim explicaţiile de cuviinţă", ne-a declarat inspectoarea generală.
Directoarea Şcolii Nr. 28, Galați, Camelia Bucşă, susţine conform viata-libera.ro că eleva respectivă nu este în nici într-un caz de nota 3,00 la Matematică. „Are aproape 9,00 la Limba română, iar în clasa a VIII-a a avut media 10 pe linie. De aceea, când am văzut nota, a fost un şoc şi pentru noi. Iniţial am crezut că ar fi putut să aibă o zi proastă, se mai întâmplă. Însă, copilul a ţinut legătura cu diriginta şi profesoara de Matematică, Laura Amariei. Aceasta a sprijinit-o şi a încurajat-o în toată această perioadă dificilă pentru copil, de la afişarea rezultatelor iniţiale, până la publicarea celor finale. I-a cerut să rezolve încă o dată subiectele şi i-a spus că teza este de 8,30, ceea ce s-a şi adeverit în final, candidatul primind 8,25. E păcat de stresul prin care a trecut copilul, dar cred că a fost o eroare la introducerea datelor, nu cred să fie vina evaluatorilor. Am participat la astfel de comisii şi nu cred că s-ar putea face asemenea greşeli la corectare", a spus directoarea Camelia Bucşă. citată de viata-libera.ro
Ce spune inspectorul general al Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Vrancea, Gabriela Daniela Marchitan, despre acest caz
„Am primit o sesizare de la Comisia judeţeană de evaluare a judeţului Galaţi care ne-au sesizat o diferenţă foarte mare de punctaj, de la nota 3 la nota 8,25. După ce am primit în cursul zilei de ieri (marţi - n.red.) lucrările din centrul zonal de contestaţii, am început cercetările. Comisia judeţeană a mers în centrul nostru de corectare, am vizualizat lucrarea, am vizualizat borderourile, am verificat şi celelalte lucrări din centru şi am descoperit că la lucrarea cu numărul 2.012 a fost trecută nota lucrării cu numărul 2013. Practic cele două note au fost trecute inversat pe lucrări", a declarat Gabriela Daniela Marchitan pentru Agenția Națională de presă Agerpres.ro
Inspectorul general susţine s-au făcut demersurile pentru notarea corectă a elevilor
"Am sesizat comisia naţională de Evaluare Naţională, am explicat ceea ce s-a întâmplat, am luat declaraţiile celor doi profesori evaluatori şi aşteptăm rezoluţia comisiei naţionale pentru pasul următor. Bănuiesc că vom primi acceptul de a interveni în aplicaţie şi de a pune corect cele două medii copiilor. Pentru că interesul este pentru elevi în primul şi primul rând", a precizat Gabriela Daniela Marchitan citată de Agenția Națională de presă Agerpres.ro .
Conform metodologiei de organizare a examenului de Evaluare Naţională, cei doi profesori riscă acum să nu mai aibă posibilitatea de a participa în comisiile de corectură la examenul de Evaluare Naţională.
De la an la an a scăzut interesul profesorilor de a participa la corectura lucrărilor de la examenelor naţionale, din cauza presiunii şi a timpului scurt pe care aceştia îl au la dispoziţie pentru a nota lucrările.
"În ultimii ani, profesorii refuză din ce în ce mai mult să participe în comisiile de corectură a tezelor la examenele naţionale. Presiunea este foarte mare, iar timpul pe care îl au alocat evaluării acestor lucrări este foarte scurt. A fost foarte greu să găsim atâţia profesori evaluatori şi în acest an. Oboseala care s-a acumulat şi-a spus cuvântul în acest caz", a fost de părere inspectorul general al IȘJ Vrancea, Gabriela Daniela Marchitan citată de Agenția Națională de presă Agerpres.ro .