Educație

Profesori corectori din Vrancea, implicați în cazul elevei din Galaţi care a primit cinci puncte în plus după contestaţie la EN

Ziarul de Vrancea
9 iul 2021 9960 vizualizări

Conform ediției online a cotidianului local viata-libera.ro, unei eleve de la Şcoala Nr. 28 din Galaţi, care a participat la Evaluarea Naţională, i s-a mărit cu cinci puncte nota la Matematică, după contestaţie. Candidata avea iniţial nota 3,00, iar după contestaţie a primit 8,25. Fata obţinuse la Limba şi literatura română 8,90. Prin urmare, media sa la Evaluarea Naţională a crescut de la 5,95, cât avea iniţial, la 8,57.

Inspectoarea generală a IȘJ Galați a declarat luni, 5 iulie 2021, la solicitarea jurnaliștilor de la viata-libera.rourmătoarele despre acest caz:„Ministerul cunoaşte situaţia. Nu ştiu ce măsuri se vor lua. Noi am trimis şi o sesizare inspectoratului din judeţul unde s-au corectat tezele (n.r. lucrările au fost corectate de profesori corectori aparținând de Inspectoratul Școlar Județean Vrancea, s-a aflat ulterior.) De asemenea, părinţii copilului au formulat o sesizare şi au cerut să li se explice ce s-a întâmplat. Bănuim că este o eroare umană la transcrierea datelor din borderou, nu cred că se fac vinovaţi profesorii corectori. Dar rămâne să primim explicaţiile de cuviinţă", ne-a declarat inspectoarea generală.

Directoarea Şcolii Nr. 28, Galați, Camelia Bucşă, susţine conform viata-libera.ro că eleva respectivă nu este în nici într-un caz de nota 3,00 la Matematică. „Are aproape 9,00 la Limba română, iar în clasa a VIII-a a avut media 10 pe linie. De aceea, când am văzut nota, a fost un şoc şi pentru noi. Iniţial am crezut că ar fi putut să aibă o zi proastă, se mai întâmplă. Însă, copilul a ţinut legătura cu diriginta şi profesoara de Matematică, Laura Amariei. Aceasta a sprijinit-o şi a încurajat-o în toată această perioadă dificilă pentru copil, de la afişarea rezultatelor iniţiale, până la publicarea celor finale. I-a cerut să rezolve încă o dată subiectele şi i-a spus că teza este de 8,30, ceea ce s-a şi adeverit în final, candidatul primind 8,25. E păcat de stresul prin care a trecut copilul, dar cred că a fost o eroare la introducerea datelor, nu cred să fie vina evaluatorilor. Am participat la astfel de comisii şi nu cred că s-ar putea face asemenea greşeli la corectare", a spus directoarea Camelia Bucşă. citată de viata-libera.ro

Ce spune inspectorul general al Inspectoratului Școlar Județean (IȘJ) Vrancea, Gabriela Daniela Marchitan, despre acest caz

„Am primit o sesizare de la Comisia judeţeană de evaluare a judeţului Galaţi care ne-au sesizat o diferenţă foarte mare de punctaj, de la nota 3 la nota 8,25. După ce am primit în cursul zilei de ieri (marţi - n.red.) lucrările din centrul zonal de contestaţii, am început cercetările. Comisia judeţeană a mers în centrul nostru de corectare, am vizualizat lucrarea, am vizualizat borderourile, am verificat şi celelalte lucrări din centru şi am descoperit că la lucrarea cu numărul 2.012 a fost trecută nota lucrării cu numărul 2013. Practic cele două note au fost trecute inversat pe lucrări", a declarat Gabriela Daniela Marchitan pentru Agenția Națională de presă Agerpres.ro


Inspectorul general susţine s-au făcut demersurile pentru notarea corectă a elevilor

"Am sesizat comisia naţională de Evaluare Naţională, am explicat ceea ce s-a întâmplat, am luat declaraţiile celor doi profesori evaluatori şi aşteptăm rezoluţia comisiei naţionale pentru pasul următor. Bănuiesc că vom primi acceptul de a interveni în aplicaţie şi de a pune corect cele două medii copiilor. Pentru că interesul este pentru elevi în primul şi primul rând", a precizat Gabriela Daniela Marchitan citată de Agenția Națională de presă Agerpres.ro .


Conform metodologiei de organizare a examenului de Evaluare Naţională, cei doi profesori riscă acum să nu mai aibă posibilitatea de a participa în comisiile de corectură la examenul de Evaluare Naţională.

De la an la an a scăzut interesul profesorilor de a participa la corectura lucrărilor de la examenelor naţionale, din cauza presiunii şi a timpului scurt pe care aceştia îl au la dispoziţie pentru a nota lucrările.

"În ultimii ani, profesorii refuză din ce în ce mai mult să participe în comisiile de corectură a tezelor la examenele naţionale. Presiunea este foarte mare, iar timpul pe care îl au alocat evaluării acestor lucrări este foarte scurt. A fost foarte greu să găsim atâţia profesori evaluatori şi în acest an. Oboseala care s-a acumulat şi-a spus cuvântul în acest caz", a fost de părere inspectorul general al IȘJ Vrancea, Gabriela Daniela Marchitan citată de Agenția Națională de presă Agerpres.ro .


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.