Educație

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: 20% dintre românii care doresc să achiziționeze o mașină iau în considerare variantele verzi

Ziarul de Vrancea
5 sep 2021 361 vizualizări

74% dintre românii care se gândesc să cumpere o mașină iau în considerare un credit de nevoi personale sau un împrumut destinat vehiculelor

Aproximativ 49% dintre românii care intenționează să-și achiziționeze o mașină în viitorul apropiat doresc ca aceasta să fie nouă, 20% le iau în considerare pe cele de tip hybrid plug-in și 12% pe cele full electric, potrivit unui studiu realizat de Mercury Research pentru ING Bank România. În ceea ce privește resursele financiare, 74% dintre românii care se gândesc să cumpere o mașină iau în considerare un credit de nevoi personale sau un împrumut destinat vehiculelor, se menționează într-un comunicat al băncii remis, luni, AGERPRES. "Deși poate în acest moment nu simțim acest lucru, industria transportului sustenabil (individual) din România a crescut considerabil în ultimii ani, având chiar și dublări de la an la an în ceea ce privește producția, achiziția sau infrastructura pentru acest tip de automobile. Ne bucură să vedem o creștere direct proporțională și în cererea pentru produse verzi în rândul persoanelor fizice", a declarat Adrian Humă, sector head Automotive, Transportation and Logistics, ING Bank România. Potrivit studiului, dintre cei care vor să își cumpere o mașină, 51% plănuiesc să cheltuiască până în 10.000 de euro, 35% între 10.000 - 20.000 de euro, iar 13% peste 20.000 de euro. Totodată, cei care aleg mașinile de tip hybrid plug-in sau 100% electrice menționează ca motive principale nivelul mai mic de poluare în comparație cu un vehicul normal (49%), costul mai scăzut al alimentării (28%) și existența programelor de sprijin guvernamental pentru achiziționarea acestor tipuri de mașini (19%). Pe de altă parte, printre motivele pentru care aceștia ezită să își cumpere mașini verzi se numără: infrastructura de încărcare subdezvoltată (31%), autonomia vehiculelor (20%) și prețul mai mare comparativ cu o mașină clasică (16%). "Având în vedere interesul tot mai mare al românilor pentru un stil de viață prietenos cu mediul, ING vine în întâmpinarea șoferilor, lansând recent un credit 'verde' de nevoi personale special conceput pentru cei ce iau in considerare achiziția unui vehicul full electric sau tip hybrid plug-in.", se menționează în comunicat. Potrivit băncii, primul credit verde din portofoliul de retail al ING Bank are o dobândă mai mică cu aproape două puncte procentuale față de creditul de nevoi personale standard. Acesta este acordat în orice ING Office, pe loc, pe baza unui singur document (factura/proforma/contract/bon de comandă) emis de dealer-ul auto, nefiind nevoie de plata unui avans pentru acordarea lui. Pentru a-l obține nu se impune încheierea unei asigurări CASCO și, spre deosebire de leasing-ul auto, nu există valoare reziduală. ING Bank România este parte a ING Group, instituție financiară internațională globală, care oferă servicii bancare unui număr de peste 38,8 de milioane de clienți individuali, companii sau instituții din peste 40 de țări. ING Bank România este o bancă universală cu peste 1,6 milioane de clienți din trei segmente de business: persoane fizice (retail), companii IMM-uri și Mid-Corporate și Wholesale Banking.

Euro a atins un nou maxim istoric în raport cu leul

cursul afișat de BNR a fost de 4,9475 lei/euro

Moneda națională a atins luni un nou maxim istoric în raport cu leul, în condițiile în care cursul calculat de Banca Națională a României (BNR) a fost de 4,9475 lei/euro, în creștere cu 0,59 bani (0,12%) față de cotația precedentă, de 4,9416 lei. Recordul anterior a fost consemnat în data de 3 septembrie când un euro a fost cotat la 4,9416 lei. De asemenea, dolarul s-a apreciat până la valoarea de 4,1718 de lei, în urcare cu 0,85 de bani (0,20%) comparativ cu cotația anterioară, de 4,1633 de lei,/dolar. Cursul leu/franc a urcat cu 0,08 bani (0,02%), până la 4,5534 de lei/franc, în comparație cu cel de vineri, când un franc elvețian a valorat 4,5526 lei. Gramul de aur s-a scumpit, luni, cu 1,9664 lei (0,81%), la 244,7195 de lei, de la 242,7531 de lei, cât se anunțase în ședința anterioară.

Enel Green Power România cumpără de la Mytilineos două fotovoltaice

Enel Green Power România, parte din grupul Enel, a anunțat luni că a semnat două contracte cu grecii de la Mytilineos pentru achiziționarea a două proiecte de centrale fotovoltaice în județele Giurgiu și Teleorman, cu o capacitate totală de aproximativ 90 MW. Enel Green Power România va atinge o capacitate totală instalată de 623 MW, după finalizarea construcției celor două centrale fotovoltaice. ”Enel Green Power România, parte din grupul Enel, a semnat două contracte cu Divizia de Renewables & Storage Development (RSD) a Mytilineos pentru achiziționarea a două proiecte de centrale fotovoltaice situate în județele Giurgiu și Teleorman, cu o capacitate totală de aproximativ 90 MW”, a informat compania. Pentru optimizarea producției de energie, ambele centrale vor dispune de cea mai nouă tehnologie fotovoltaică precum module bi-faciale și structură de urmărire pe o singură axă. Primul proiect va avea o putere instalată de 63 MW și va fi implementat în Călugareni, județul Giurgiu. Lucrările de construcție sunt programate să înceapă la sfârșitul anului 2021. A doua centrală va fi construită în Moșteni, județul Teleorman. Capacitatea acesteia va fi de 26 MW iar lucrările de construcție sunt preconizate să înceapă în prima parte a anului 2022. Pentru cele două centrale, operarea comercială este estimată să înceapă la sfârșitul anului 2022 și, respectiv, la începutul anului 2023. „Enel Green Power accelerează tranziția energetică în România, fiind un lider în domeniul energiei regenerabile în mixul energetic al țării. Achizițiile recente fac parte din strategia noastră de afaceri mai largă pentru țară, care începe acum etapa de decarbonizare,într-un ritm dinamic. Prin creșterea capacității noastre instalate din surse regenerabile de energie, sprijinim România pentru a-și îndeplini obiectivele de mediu, susținând viziunea comună a Acordului Verde (Green Deal) și punem bazele unei economii decarbonizate mai competitive, ajutând în același timp dezvoltarea durabilă a întreprinderilor naționale și locale”, a declarat Aristotelis Chantavas, head of Europe at Enel Green Power. Producția de energie estimată pentru cele două centrale solare construite în parteneriat cu Divizia de Renewables & Storage Development (RSD) a Mytilineos este de aproximativ 130 GWh anual, contribuind la reducerea cu 141.740 de tone de emisii de CO2 pe an. În plus, acestea vor crește semnificativ capacitatea fotovoltaică existentă a EGP România, situată acum la circa 36 MW.

Grupul Renault a prezentat noul Mégane E-TECH 100% Electric

Grupul Renault a prezentat noul Megane E-TECH Electric, primul model de generație 2.0 și primul model al alianței care va beneficia de avantajele noi platforme CMF-EV dedicată vehiculelor electrice. Este un vehicul de înaltă tehnologie cu display OpenR și sistem multimedia OpenR Link, dezvoltat împreună cu Google și bazat pe sistemul de operare Android Automotive. Vine cu Asistent Google, Google Maps și Google Play încorporate pentru o experiență de conducere utilă, personalizată și fără probleme. Noul Mégane E-TECH Electric ajunge de la 0 la 100 km/h în doar 7,4 secunde.“Noul Mégane întruchipează revoluția electrică pe care Renault a început-o acum un deceniu. Prin democratizarea tehnologiei electrice, Noul Mégane reușește să ofere vehiculul electric la prețuriaccesibile, fără compromisuri privind eficiența și plăcerea de a conduce. Ceea ce transmite acest vehicul este emoție, l-am creat imaginându-l ca fiind GTI-ul vehiculelor electrice”, a declarat Luca de Meo, CEO Renault Group. Designul Renault evoluează și devine mai „tehnologic”.”Renault este în fața unui nou început cu alegerea strategică de a fabrica Noul Mégane E-TECH Electric în Franța, la fabrica Douai, situată în inima ElectriCity, cel mai important hub EV din Europa. Renault ElectriCity va fi în curând cel mai mare și mai competitiv centru din Europa pentru producția de vehicule electrice. Situat în nordul Franței, este poziționat ideal în centrul cererii pieței”, precizează grupul. Bateria are doar 110 mm. Are un ampatament extins (2,70 m pentru o lungime totală de 4,21 m) și consolă redusă oferită de noua platformă modulară CMF-EV. Pentru lansare, Noul Mégane E-TECH Electric va fi disponibil în șase culori: Rafale Grey, Schist Grey, Midnight Blue, Flame Red, Dymond Black și Glacier White. Pentru o notă mai personală, poate avea și un finisaj în două tonuri, având plafonul, stâlpii și - în funcție de finisajul ales - protecția oglinzii laterale în Schist Grey, Diamond Black sau Glacier White, permițând 30 de combinații posibile. Pe versiunile de echipare superioare, alte caracteristici distinctive includ culoarea Warm Titanium pe lama frontală a barei de protecție și în spate, precum și orificiile de aerisire laterale. Iluminarea full-LED în partea din față și din spate a Noului Mégane E-TECH Electric a fost proiectată cu laser fin. Ușile au mânere automate. Fiecare versiune a Noului Mégane E-TECH Electric încorporează mânerele ușilor, vopsite in aceeași culoare cu a caroseriei. Când șoferul sau pasagerul din față se apropie pentru a deschide o ușă sau când vehiculul este deblocat, mânerele ascunse în corp sunt împinse automat și electronic. Se întorc la loc după două minute de staționare, când mașina începe să avanseze sau când ușile sunt blocate.

Un grup din Coreea de Sud intenționează să cumpere Termocentrala Mintia

Grupul de firme din Coreea de Sud, format din companiile AKEDA, Hyunday- Power Systems și BKB, intenționează să cumpere și să investească la Termocentrala Mintia, astfel încât producția de energie electrică să aibă la bază grupuri pe gaz metan și panouri fotovoltaice, anunță Prefectura Județului Hunedoara. ”La sediul Instituției Prefectului – Județul Hunedoara a avut loc astăzi o întâlnire între prefectul Călin Petru Marian și o delegație a unui consorțiu de firme sud coreene interesat în achiziționarea Termocentralei Mintia. La discuții au fost prezenți subprefecții Oana Andreea Biriș și Lorincz Szell precum și administratorul special al CEH, Cristian Roșu, împreună cu reprezentantul administratorului judiciar, Emil Gros. Grupul de firme din Coreea de Sud, format din companiile AKEDA, Hyunday- Power Systems și BKB, intenționează să cumpere și să investească la Termocentrala Mintia, astfel încât producția de energie electrică să aibă la bază grupuri pe gaz metan și panouri fotovoltaice”, anunță prefectura. În acest sens, reprezentanții consorțiului sud coreean au avut întâlniri oficiale la Ministerul Energiei după care au efectuat o vizită de informare tehnică la termocentrală.  Firmele sud coreene sunt implicate în investiții în energetică și în alte țări din Europa și Asia, dar și de pe alte continente.  La întâlnirea de luni, prefectul Călin Petru Marian i-a informat pe investitori că județul Hunedoara dispune de forță de muncă bine pregătită pentru producția de energie iar resursa umană de care va fi nevoie poate fi folosită atât din cea existent, cât și dintre cei care se vor pregăti în școală, la nivel de învățământ mediu și superior. De asemenea, prefectul județului Hunedoara a transmis delegației din Coreea de Sud că va acorda tot sprijinul instituțional și în acest caz, dar și pentru alte eventuale investiții în economia hunedoreană.  „Pentru noi, sprijinirea investițiilor în economia județului constituie o prioritate a activității și este foarte important ca eventualele parteneriate economice să fie eficiente și benefice pentru ambele părți”, a declarat Călin Petru Marian, prefectul județului Hunedoara. 

Salonul auto de la Munchen, imagine mai prietenoasă mediului

Cel mai mare salon auto din Germania, care are loc la Munchen în această săptămână, este cel mai mare eveniment internațional din industria auto care are loc de la declanșarea pandemiei de Covid-19 iar tema sa se referă la mobilitate în general, de la biciclete, scutere electrice și până la mașini, transmite Reuters. "Motoare prietenoase mediului, conectivitatea digitală a transporturilor - despre asta este vorba în acest târg", a declarat săptămâna trecută Hildegard Müller, președintele asociației industriale VDA, care organizează evenimentul bianual. ”Suntem ghidați de obiectivul protejării climei”, a mai spus acesta. Evenimentul, care anul acesta a fost mutat de la Frankfurt la Munchen și are ca temă ”Mobilitatea viitorului”, este departe de formatul său obișnuit care prezintă cele mai mari și mai puternice mașini de pe piață. Pandemia și îngrijorarea tot mai mare cu privire la schimbările climatice au aruncat o umbră incomodă asupra evenimentului, aflat deja sub presiunea scăderii numărului de participanți în anii precedenți, de la 930.000 în 2015 la doar 560.000 în 2019.

Grupul francez Total, acord în Irak de 27 de miliarde de dolari

Grupul francez Total va construi patru proiecte energetice uriașe în sudul Irakului, în cadrul unui acord în valoare de 27 de miliarde de dolari semnat duminică la Bagdad, a anunțat Ministerul irakian al Petrolului, transmite Reuters. Compania va începe cu o investiție inițială de 10 miliarde de dolari, a afirmat directorul general al grupului, Patrick Pouyanne, la ceremonia de semnare, precizând că lucrările de inginerie vor începe imediat. Planul este de a mobiliza echipele în Irak până la sfârșitul anului 2021, a adăugat șeful Total. Ministrul irakian al petrolului, Ihsan Abdul Jabbar, a declarat că prima fază va include o investiție de 3 miliarde de dolari a grupului francez într-un proiect de injectare a apei de mare în câmpurile petroliere pentru a spori recuperarea țițeiului. Total va aloca, de asemenea, 2 miliarde de dolari pentru construirea unei fabrici de procesare a gazului produs în exploatările sudice West Qurna 2, Majnoon, Artawi, Tuba și Luhais, a adăugat el. Compania anticipează o producție de 300 de milioane de metri cubi de gaz pe zi și să dubleze această cantitate după o a doua fază de dezvoltare, a spus Jabbar.

Miliarde de dispozitive, afectate de vulnerabilități grave ale conexiunilor Bluetooth

Software-ul Bluetooth folosit de o gamă de largă de device-uri, de la smartphone-uri și laptopuri, la produse IoT și instalații industriale, suferă de mai multe probleme de securitate, unele ignorate de companiile producătoare. Cercetătorii în domeniul securității digitale au descoperit o serie de 16 vulnerabilități ale componentelor Bluetooth din chipset-urile folosite de miliarde de dispozitive. Pentru că sunt similare, acestea au fost catalogate sub aceeași umbrelă, numită BrakTooth. Inițial, problemele au fost descoperite în 13 chipset-uri folosite de 11 producătorii. Ulterior, s-a constat că același software, cu aceleași vulnerabilități, există în alte peste 1.400 de chipset-uri. Acestea există atât în produse pentru consum, precum telefoane și laptopuri, dar și în dispozitive IoT, inclusiv echipamente folosite pentru producția industrială. Impactul diferă de la produs la produs și de la producător la producător. În unele cazuri, dispozitivele pot fi resetate sau blocate de atacatori, în vreme ce în altele aceștia pot prelua controlul de la distanță al device-urilor vizate.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.