Educație

În 7 școli din Vrancea se va face pilotarea testării standardizate

Ziarul de Vrancea
17 mai 2022 1864 vizualizări
Photo 96426902 © Antonio Guillem | Dreamstime.com
Photo 96426902 © Antonio Guillem | Dreamstime.com

În întreaga țară sunt 329 de școli în care va avea loc pilotarea testării standardizate și ele au fost prevăzute într-un ordin al ministrului educației făcut public vineri, 13 mai 2022.

Pilotarea evaluării standardizate se face la finalul anului școlar 2021—2022 în unitățile de învățământ selectate de Ministerul Educației cu scopul de a stabili nivelul de competențe în rândul elevilor din clasele I—VII, respectiv IX—XI.

Lista unităților de învățământ din județul Vrancea participante la pilotarea evaluării standardizate:

În vederea pilotării evaluării standardizate, Ministerul Educației încheie un protocol de colaborare, cu titlu gratuit, fără implicații financiare ale părților. Prevederea face parte din ordinul de ministru publicat în Monitorul Oficial.

Ordinul de ministru include și lista școlilor în care se va desfășura pilotarea testării standardizate.

Ordinul de ministru, integral:

 

Art. 1. — (1) Se aprobă organizarea pilotării evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021—2022, cu scopul de a stabili nivelul de competențe ale elevilor la finalul anului școlar.

(2) Participă la pilotarea evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021—2022 elevii claselor I—VII, respectiv IX—XI din unitățile de învățământ selectate de Ministerul Educației.

(3) La nivelul fiecărui județ/sector al municipiului București, pilotarea evaluării standardizate se organizează în câte 7 unități de învățământ, incluzând unități de învățământ cu profil pedagogic.

Art. 2. — Evaluarea standardizată la finalul anului școlar 2021—2022 se organizează de către inspectoratele școlare județene/al municipiului București în perioada 30 mai—10 iunie pentru elevii claselor I—VII și în perioada 30 mai—8 iunie pentru elevii claselor IX—XI.

Art. 3. — (1) Disciplinele la care se organizează evaluarea standardizată la finalul anului școlar 2021—2022 sunt

următoarele:

a) pentru elevii claselor I—VII, limba română și matematică;

b) pentru elevii claselor IX—XI, limba română și, în funcție de filieră, profil și specializare, disciplina care se susține la examenul național de bacalaureat, ca probă obligatorie a profilului, matematică sau istorie.

(2) Testele pentru evaluarea standardizată la finalul anului școlar 2021—2022 sunt construite respectând programa școlară corespunzătoare fiecărei clase/discipline menționate la alin. 

(3) Timpul de lucru efectiv pentru fiecare disciplină la care se susține evaluarea standardizată este de 30 de minute pentru clasele din învățământul primar, respectiv 60 de minute pentru clasele din învățământul gimnazial și liceal.

Art. 4. — (1) Desfășurarea evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021—2022 se realizează în format digital, în baza unei instrucțiuni, care va fi comunicată inspectoratelor școlare județene/al municipiului București în termen de 3 zile de la publicarea prezentului ordin în Monitorul Oficial al României, Partea I.

(2) Inspectoratele școlare județene/al municipiului București și unitățile de învățământ se asigură că elevii dispun de un număr suficient de dispozitive, precum: calculatoare, laptopuri, tablete sau telefoane smart, astfel încât în perioada de desfășurare a evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021—2022 să se ofere posibilitatea fiecărui elev din clasele I—VII, respectiv IX—XI să susțină această evaluare.

(3) Dispozitivele utilizate trebuie să fie conectate la rețeaua internet, să aibă un sistem de operare și un browser web.

Fiecare elev trebuie să aibă acces la browserul web. Art. 5. — Pentru elevii cu deficiențe/cerințe educaționale speciale care doresc să participe la evaluarea standardizată la finalul anului școlar 2021—2022 se aplică prevederile art. 31 și 32 din Metodologia de organizare și desfășurare a evaluării naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 4.801/2010, valabilă și pentru anul școlar 2021—2022, prevederile art. 91 alin. (1) lit. c), alin. (2) și (3) din Metodologia de organizare și desfășurare a examenului de bacalaureat național — 2011, aprobată prin Ordinul ministrului educației, cercetării, tineretului și sportului nr. 4.799/2010, cu modificările ulterioare, valabilă și pentru anul 2022, respectiv prevederile Procedurii nr. 25.464/2022*) cu privire la asigurarea condițiilor de egalizare a șanselor pentru elevii cu deficiențe de vedere, deficiențe de auz și tulburări de neurodezvoltare care susțin examenele naționale: evaluarea națională pentru absolvenții clasei a VIII-a și examenul național de bacalaureat — sesiunea 2022.

Art. 6. — (1) În urma evaluării standardizate la finalul anului școlar 2021—2022 sunt furnizate detalii despre întrebările/itemii la care elevul a răspuns și se generează rapoarte narative de evaluare la finalul fiecărui test.

(2) Rapoartele narative de evaluare nu se transformă în calificative/note acordate elevilor și nu pot fi utilizate în vederea evaluării activității cadrelor didactice.

(3) Rapoartele narative de evaluare analizează în detaliu competențele elevilor, precizând nivelul de cunoștințe, astfel încât la nivelul Ministerului Educației să poată fi adoptată o serie de măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare.

Art. 7. — (1) În vederea pilotării evaluării standardizate, Ministerul Educației încheie un protocol de colaborare, cu titlu gratuit, fără implicații financiare ale părților.

(2) În cadrul protocolului de colaborare, activitățile de pilotare pot fi organizate până la finalul anului 2022.

Art. 8. — Se aprobă lista unităților de învățământ participante la pilotarea evaluării standardizate, prevăzută în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.

Art. 9. — Direcția generală învățământ preuniversitar, Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație, inspectoratele școlare județene/al municipiului București și unitățile de învățământ duc la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

Art. 10. — Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul educației,

Sorin-Mihai Cîmpeanu

București, 13 mai 2022.

Nr. 3.835.

*) Procedura nr. 25.464/2022 nu a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I.

LISTA unităților de învățământ din județul Vrancea participante la pilotarea evaluării standardizate


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.