Educație

Foto | Activități de prevenire a violenței la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă "Elena Doamna” Focșani

Ziarul de Vrancea
5 feb 2024 2051 vizualizări

 „ Ziua Internațională pentru Nonviolență în școală" a dat startul activităților de prevenire a violenței în mediul școlar din cadrul programului național, „ ÎMPREUNĂ PRINDEM CURAJ!" proiect inițiat și finanțat de Ministerul  Educației. 

Proiectul propus de echipa Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă "Elena Doamna" Focșani are ca scop prevenirea apariției și dezvoltării comportamentelor agresive, faptelor de violență și infracțiune în mediul școlar și se adresează tuturor elevilor cu dizabilități. Considerăm că această categorie de elevi este mai puțin pregătită în a  recunoaște și a gestiona situațiile conflictuale.  Deși mediul nostru școlar reunește elevi cu grade diferite de dizabilitate, creând un climat propice dezvoltării personale, există adesea situații în care mulți dintre ei devin ținta glumelor colegilor de clasă. Actele de bullying pot fi diminuate prin activități conștientizare, de sensibilizare și acceptare a diversității nevoilor fiecărui elev.  De asemenea, aceștia prezintă un risc mult mai mare de a experimenta violența, sub toate formele ei (fizică, verbală, sexuală, cibernetică, psihologică) , deoarece sunt mai putini pregătiți în a face distincția dintre un comportament adecvat și unul asocial.  

În prima activitate a proiectului ”Mai mult decât cuvintele…” ne-au fost alături partenerii noștii de la Biroul de Siguranță Școlară din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Vrancea, care au prezentat consecințele violenței verbale, fizice și emoționale, continuând cu o dezbatere interactivă pornind de la câteva clipuri sugestive. 

Prin activități individualizate fiecărei categorii de vârstă, s-a urmărit optimizarea și valorificarea  resurselor psihice, emoționale și comportamentale necesare pentru a face față provocărilor cu care se confruntă zi de zi, în mediul familial, școlar și în cercul de prieteni, stimularea stimei de sine și îmbunătățirea relațiilor interpersonale în cadrul grupului. 

Identitatea vizuală a activităţii a fost asigurată prin realizarea unor mesaje antiviolenţă iar prin exerciți și jocuri de rol elevii noști  au înțeles că o comunicare eficientă și nonviolentă reduce semnificativ riscul unui conflict.

Informații și fotografii transmise de către personalul Centrului Școlar de Educație Incluzivă  „ Elena Doamna ” Focșani


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.