Educație

Foto| Activitate în cadrul unui proiect Erasmus+, în Sicilia, Italia, cu elevi de la Colegiul Tehnic "Edmond Nicolau" din Focșani

Ziarul de Vrancea
30 mar 2022 1230 vizualizări

În perioada 21 - 25 martie 2022, douăzeci și doi de elevi de la Colegiul Tehnic "Edmond Nicolau" din Focșani, însoțiți de cinci profesoare, Doina Boboc, Mihaela Enache, Nicoleta Hurmuzache-director adjunct al liceului, Ioana Ghiorghiu si Paula Cristina Popescu, responsabilul acestui proiect internațional , au participat la a cincea mobilitate, “European Badge for futurejobs”, din cadrul proiectului Erasmus+ de parteneriat strategic în domeniul educației școlare-proiect de schimb interșcolar "SCHOOL FOR S.K.I.L.L.S. - SCHOOL alliance FOR Soft andKeycompetences In LifelongLearning of Schools”, cu numărul de referință 2019-IT02-KA229-062236.

La această mobilitate, care s-a desfășurat în localitatea Acireale, din Sicilia, au mai participat elevi de la două licee cu profil tehnic din Karamursel, Turcia, și din orașul sicilian Acireale.prin intermediul unor tururi și excursii, elevii participanți au putut afla mai multe aspecte interesante despre cultura, istoria, flora, fauna și gastonomia siciliană. Acireale, Acitrezza, Catania, Taormina și chiar vulcanul Etna s-au transformat, pentru elevii participanți, din niște puncte pe hartă, în repere importante, în locuri văzute, străbătute și simțite, unde visează deja să se întoarcă într-o zi.

În prima zi a mobilității, pe 21 martie 2022, cele două grupuri de elevi și profesori însoțitori veniți din Romania și Turcia au fost întâmpinate de directorul școlii gazdă InstitutoInstruzioneSuperiore Statale „Galileo Ferraris”, care le-a prezentat programul de activități al săptămânii,  apoi împărțiți inn mai multe grupuri mici, elevii si profesorii au făcut un tur al atelierelor de mecatronică, telecomunicații, informatică, au asistat la experimente in laboratorul de chimie din liceul sicilian. A urmat o dezbatere despre avantajele și dezavantajele avântului tehnologic și, în special, despre a patra revoluție industrială și inovațiile tehnologice ale secolului al XXI-lea. După vizionarea unui material video tematic, elevii participanți au comparat cele trei tipuri de revoluții industriale care au marcat profund secolele trecute, vorbind despre diverse resurse naturale și efectele dezvoltării industriale asupra societății și vieții oamenilor, în general. Participanții au analizat, de asemenea, diferite sectoare de pe piață muncii din prezent, în care tehnologia și automatizările sunt folosite pentru a facilita munca și pentru a accelera producția. Prima zi s-a încheiat cu un tur pietonal al orașului Acireale. In urmatoarea zi gazdele au organizat o excursie la Vulcanul Etna unde un ghid montan le-a vorbit elevilor și profesorilor despre originile celui mai înalt vulcan din Europa, despre structura geologică a formelor de relief din zonă, dar și despre  vegetația locală. La finalul zilei, întregul grup format din 40 de liceeni și 14 profesori din Italia, Romania și Turcia a petrecut cateva ore în splendidul oraș Taormina unde se poate vizita celebrul teatru grec.

Pe 23 martie, elevii, împărțiți în șapte grupuri mixte internaționale, au început să lucrezela realizarea booklet-ului final, o broșură care să ilustreze activitățile de învățare implementate de-a lungul întregului proiect, materiale realizate de elevi și profesori. A fost un pas fundamental în cadrul proiectului prin faptul că această activitate a reunit toți participanții din cele trei școli în două laboratoare de informatică, unde liceenii au putut împărtăși idei și colabora personal pentru a-și îndeplini sarcinile. În penultima zi, 24 martie, participanții au vizitat orașul Catania, unde, însoțiți de un ghid turistic, au făcut cunoștință cu istoria orașului, precum și cu unele dintre tradițiile și legendele sale.

In ultima zi de activități, elevii participanți au completat un chestionar de evaluare cu scopul de a oferi un feedback în legătură cu întreaga experiență Erasmus. Ei și-au continuat, de asemenea, vizita la școala italiană, mergând să vadă Laboratorul de Construcții unde s-au desfășurat activități demonstrative. Tot in aceasta zi a fost filmat si un videoclip în care o parte dintre elevi și-au exprimat propriile opinii și impresii despre experiența din Italia și despre activitățile proiectului în general. Ziua s-a încheiat cu o altă sesiune de lucru în laboratorul de informatică, unde grupurile de elevi din cele trei țări au finalizat booklet-ul. La final a fost creată și o insignă al cărei scop a fost acela de a sintetiza principalele obiective ale proiectului. Validarea competențelor si a abilitaților dobândite și dezvoltate de elevi si profesori s-a realizat prin obținerea documentului EuropassMobility și a certificatului de participare, înmânate de dna. profesoară coordonatoare Daniela Papallardo înainte de finalizarea programului. „Tururile, excursiile cu ghid și vizitele culturale au fost esențiale pentru a-i ajuta pe participanți să se împrietenească și pentru acumularea de informații noi despre istoria și cultura țării gazdă, dar si despre dobândirea unor cunoștințe despre cultura și tradițiile celorlalte țări partenere, iar activitățile de la școală au îmbunătățit competențele cognitive ale elevilor și le-au sporit creativitatea și imaginația, ceea ce a facilitat realizarea de lucrări uimitoare. În concluzie, experiența s-a dovedit a fi extrem de utilă și productivă atât pentru elevi, cat si pentru profesori.” a afirmat dna. profesoară de limba engleză, Doina Boboc.

„Aceastăexperiență de învățare ne-a adus împreună, elevi si profesori, oferindu-ne ocazia săne familiarizăm cu alte sisteme de educație din Italia și Turcia, si in special, liceenilor implicațisă-și dezvolte competențe cheie și soft precum gestionarea timpului, lucrul in echipe internaționale, depășireaprejudecățilorși aclișeelor culturale grație descoperirilor autentice, și nu in ultimul rând, creativitatea, originalitatea manifestate in timpul dezbaterilor tematice sau prin crearea broșurii finale a acestui proiect de parteneriat strategic” a declarat Paula Cristina Popescu, responsabil proiect Erasmus+ „SCHOOL FOR S.K.I.L.L.S.” finanțat de Comisia Europeană.

Informații + fotografii transmise de Colegiul Tehnic "Edmond Nicolau" din Focșani 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.