Educație

Școala Gimnazială ,„Duiliu Zamfirescu” Focşani, beneficiar în cadrul proiectului „Dezvoltare durabilă prin educație școlară ”

Ziarul de Vrancea
17 mai 2024 978 vizualizări

Școala Gimnazială ,„Duiliu Zamfirescu” Focşani are calitatea de beneficiar în cadrul proiectului Dezvoltare durabilă prin educație școlară - Programul ERASMUS+ 2023-1-RO01-KA122-SCH-000147875.

Obiectivele principale ale proiectului sunt

Proiectul este implementat de unitatea de învățământ în perioada 01.10.2023-31.03.2025, având o durată de 18 luni.

Prin intermediul acestui proiect sunt finanțate atât mobilități individuale de formare pentru cadrele didactice, cât și mobilități de grup ale elevilor.

  1. mobilități internaționale pentru formarea cadrelor didactice:

La acest curs, prin toate activitățile sale, au fost prezentate și descrise provocările majore ale dezvoltării umanității, iar esența acestei direcții pentru umanitate o reprezintă cele 17 Obiective de Dezvoltare Durabilă (ODD),care devin universale, transformaționale și incluzive. 

Scopul celor 17 ODD este de a asigura o viață sustenabilă, pașnică, prosperă și echitabilă pe Pământ pentru toată lumea, în prezent și în viitor.

Abordarea interactivă a cursului, cu foarte multe exemple de activități aferente unei Educații pentru Dezvoltare Durabilă (EDD), a dat posibilitatea să se privească altfel educația elevilor, să existe încrederea că se pot lua decizii corecte și informate pentru noi abordări curriculare sau extracurriculare și să se întreprindă acțiuni responsabile pentru integritatea mediului, viabilitate economică și o societate justă pentru generațiile prezente și viitoare.  

Cursul a pus în practică învățarea activă și metodologiile de învățare experiențială în contextul educației în afara clasei.

În cadrul unor activități comune cu profesori din Franța, Ungaria, Polonia și Germania s-au dezvoltat metode comune de îmbunătățire a capacității instituționale de a implica elevii în activități ecologice și de reciclare, pentru a le forma comportamente pro-ecologice.

Faptul că există o strategie la nivel european face ca problematica sustenabilității să nu rămână la stadiul de discuție, ci să devină un moment real de reflecție asupra modului în care ne raportăm la resursele naturii, la acțiunile noastre și care să ne reamintească cât de important este să producem o schimbare de paradigmă în actul educațiuonal.

Activități:

- observarea detaliată a planificării și implementării activităților didactice, în special activități care să-i ajute pe copii să-și însușească un comportament ecologic adecvat;

- observarea detaliată a modalităților de monitorizare și evaluare folosite în școala gazdă;

- discuții cu profesorii și elevii;

- discuții cu echipa managerială a școlii;

- analizarea feed-backului de la elevi și modalitățile prin care școala primește acest feed-back etc.

Rezultate:

- dezvoltarea competențelor didactice de implementare a unor activități pentru formarea competențelor verzi ale elevilor;

- creșterea motivației pentru protecția mediului și dezvoltare durabilă;

- dezvoltarea competențelor didactice de elaborare și implementare a cursurilor opționale pentru dezvoltare durabilă;

- dezvoltarea competențelor interculturale, sociale, lingvistice, de lucru în echipă, stimularea respectului pentru diversitate;

- dobândirea unor informații despre alte sisteme educaționale din Europa.

  1. mobilități internaționale pentru elevi:

Activități:

Rezultate:

- dezvoltarea competențelor verzi, a comportamentelor sustenabile;

- stimularea interesului pentru dezvoltare durabilă;

- dobândirea unor informații despre alte sisteme educaționale;

- dezvoltarea competențelor interculturale, sociale, lingvistice, de lucru în echipă, stimularea respectului pentru diversitate.

 Ca urmare a activităților internaționale, au fost elaborate programe pentru două cursuri opționale pe tema protecției mediului, care vor fi implementate în anul școlar 2024-2025.

 Modelele de bune practici internaționale sunt analizate de cadrele didactice și de elevi în vederea elaborării unor planuri de activități didactice și extracurriculare pentru dezvoltarea ompetențelor verzi ale elevilor.

Proiectul este cofinanțat de Comisia Europeană prin Programul ERASMUS+.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.