Educație

Elevii Liceului de Artă Focșani au participat la mobilitatea online din cadrul proiectului Erasmus + Water Day 2019 & Earth Day 2020

Ziarul de Vrancea
1 feb 2021 1071 vizualizări

În perioada 25-28 ianuarie elevi și profesori de la Liceul de Artă „Gheorghe Tattarescu‟ Focșani au participat la a VI-a mobilitate din cadrul proiectului Erasmus + ”Water Day 2019 & Earth Day 2020”. Mobilitatea, programată inițial a avea loc în Italia în primăvara anului 2020, a fost amânată și organizată online, prin intermediul aplicației Google Meet, din cauza restricțiilor impuse de pandemia Covid. Acțiunea s-a înscris în calendarul activităților proiectului, care se vor încheia în februarie 2021.

Zilnic, elevii și profesorii s-au întâlnit în mediul virtual, au discutat, au făcut prezentări ale orașelor lor și regiunilor în care locuiesc  și chiar au cântat împreună. Elevi din unitatea școlară organizatoare a mobilității, Istituto Tecnico „Carlo Alberto Dalla Chiesa” din Partinico, Sicilia, au prezentat imagini și filme despre Sicilia și cele mai importante obiective turistice și naturale ale acesteia: vulcanul Etna și împrejurimile, Borgo Parrini, un cartier supranumit ”Barcelona secretă a regiunii Palermo”, cu construcții care amintesc de stilul arhitectural al clădirilor lui Gaudi, parcuri botanice din regiune.

Elevii din România, de la Liceul de Artă „Gheorghe Tattarescu‟ (22 de elevi de la clasele a VI-a – a XI-a): Badiu Stefan Alexandru, Mihai Maria Laura, Grigore Costica, Neagu Bianca Ancuța, Chilian Raluca Laura, Meiattini Sara Ingrid, Antichi Iulia Lorena, Toader Alexandra Beatrice, Bunget Ana, Doldor Cosmin, Benedic Matia Daniel, Dragomir Catalina Ioana, Ilie Andrei Luis, Murgu Irina Stefania, Tiganus Florin Catalin, Cojocaru Olimpia, Lacatus Anamaria, Nedelcu Jonathan, Udrea Andreea, Racoviteanu Andreea Carmen,Toader Georgeta,  Ichim Ana Maria au fost îndrumați de doamna profesor Ionela Bratu, coordonator proiect, și de încă alți 6 profesori implicați (Mariana Dascălu, Valentin Grigoriu, Ioana Mocanu, Lăcrămioara Frumuzache, Teodor Marin, Viorica Drăcea). Elevii au făcut o prezentare a Focșaniului și a celor mai reprezentative locuri și clădiri și a Rezervației Naturale Pădurea Merișor, Cotul Zătuanului, de la Biliești. Au fost foarte apreciați și felicitați pentru că au interpretat zilnic, vocal și instrumental, melodii tradiționale și nu numai, românești și din celelalte țări partenere.

Partenerii din Lycée Evariste Galois, Sartrouville, au făcut o prezentare despre Méridienne verte (Meridianul Verde), un proiect conceput în anul 2000, în Franța, care a implicat marcarea pe sol a meridianului corespunzător Parisului, care traversează Franța de la Nord la Sud (de la Dunkerque în Nord-Pas-de-Calais la Prats-de-Mollo-la-Preste în Pirineii Orientali), prin plantarea de arbori de-a lungul întregii linii.  Elevii Liceului Maritim din Split, Croația, au făcut o prezentare a Dealului Marjan, o rezervație naturală situată pe o peninsulă la vest de Split, denumită uneori ”plămânul orașului”, acoperită de vegetație mediteraneană, de unde se pot admira vederi panoramice. Iar elevii liceului IESO Matías Ramón Martinez (din Burguillos del Cerro, Spain) ne-au împărtășit din experiența lor legată de reciclare și economisirea energiei în unitatea lor școlară.

La finalul fiecărei zile elevii implicați în proiect au schimbat impresii (folosind aplicații de mesagerie) despre activități, programul școlilor în care sunt elevi, hobby-uri și timp liber, dar și despre provocările cursurilor în mediul online, care au devenit o obișnuință în ultimul an în toate cele 5 țări din care sunt cele 6 licee implicate. Elevii chiar au susținut un ”test” online (un kahoot) cu întrebări din materialele prezentate în cele 4 zile de activități, iar primii trei clasați au primit diplome! (tot online, bineînțeles). Impresiile lor au fost foarte bune, fiind încântați de ocaziile oferite de această mobilitate, chiar dacă din păcate a fost organizată doar în mediul online, neputându-se întâlni și față în față, așa cum era programat inițial.

În perioada următoare se va realiza un film cu elevii și profesorii implicați pe toată perioada de derulare a proiectului, început în octombrie 2018, în care acești vor împărtăși din experiența și impresiile câștigate pe parcursul activităților și întâlnirilor. Proiectul se va finaliza în februarie 2021 cu o întâlnire live pe Zoom, pentru a celebra încheierea acestei minunate povești, proiectul Erasmus+.

Proiectul cu finanțare europeană Erasmus + ”Water Day 2019 & Earth Day 2020” și-a propus ca, prin temele  universale ”Apa” și ”Pământul” să  sensibilizeze elevii cu privire la problemele majore ale planetei, să-i facă activiști în protejarea mediului și a planetei, să-i transforme în persoane încrezătoare, capabile să decidă cu simț critic pentru binele naturii și pentru un viitor  durabil, să aibă  spirit de inițiativă, să fie capabili să muncească în echipă, să poată răspunde provocărilor secolului al XXI-lea astfel încât să devină cetățeni responsabili ai țărilor lor și ai Uniunii Europeane. Alături de Liceul de Artă „Gheorghe Tattarescu‟ Focșani, în cadrul proiectului au fost încă 5 parteneri din unități școlare din Franța, Spania, Italia și Croația, fiind coordonați de Lycée Evariste Galois, Sartrouville, Franța.

Informații și fotografii transmise de prof. Viorica Dracea și prof. Ionela Bratu


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.