„Teste de plasare” pentru elevii vrînceni
Evaluările iniţiale anunţate de Ministerul Educaţiei au început, aşa încît profesorii vor avea în faţă o ierarhie a capacităţilor intelectuale ale elevilor cu care lucrează la clasă. Atît săptămîna aceasta cît şi cea viitoare, cei 55.000 de şcolari vrînceni din clasele II-XII vor susţine testările iniţiale, după ce au încheiat scurta perioadă de recapitulare. “Catedra a fost răspunzătoare pentru realizarea planului de recapitulare şi elaborarea testelor. Eu am început deja recapitularea cu elevii mei, iar vineri am programat evaluarea”, ne-a spus inspectorul şcolar general Stan Rogoz. Profesor de fizică la Liceul „Emil Botta” din Adjud, Stan Rogoz precizează că subiectele au un grad de dificultate mediu, în funcţie de unitate şi de profil. Conform programului propus de Ministerul Educaţiei, elevii de clasa a II-a susţin două probe, cei de clasa a VIII-a opt probe, iar cei de clasa a XII-a vor trece prin nu mai puţin de 12 examinări. Pentru elevii din anii terminali, a VIII-a şi a XII-a, testele vor avea specificul evaluărilor naţionale, respectiv cel al bacalaureatului. Materia anului trecut a fost recapitulată pînă acum, iar notele obţinute de elevi nu vor fi trecute în catalog, ci doar comunicate părinţilor, astfel încît copiii să poată recupera carenţele acumulate pe parcursului anului şcolar. Numărul materiilor la care se susţine testarea însă, creşte de la an la an. Asta înseamnă că, dacă şcolarii claselor a IV-a vor da examenul la limba şi literatura romană, matematică şi ştiinţe, în clasa a VIII-a, elevilor le vor fi probate cunoştinţele acumulate la disciplinele limba şi literatura romană, limba şi literatura maternă, limba modernă, matematică, biologie şi fizică. Reprezentanţii Ministerului Educaţiei şi-au propus ca aceste evaluări iniţiale să reprezinte un punct de plecare pentru profesori, care vor şti cu exactitate carenţele elevilor, adaptîndu-şi activitatea didactică şi îndreptînd rezultatele. Evaluarea va fi reluată la sfîrşitul celui de-al doilea semestru. Tot în această perioadă, elevilor le vor fi evaluate şi capacităţile de exprimare în limba romană după dictare. (G. DRĂGHICI)