Educație

La scolile izolate bobocii invata laolalta cu elevii din clasa a IV-a

Gabriel Sava
6 oct 2010 501 vizualizări
La nivelul judetului, circa 7% dintre elevi invatau anul trecut in clase simultane u in lipsa microbuzelor scolare, unele dintre scolile inchise, din zonele greu accesibile, ar putea fi redeschise

Unele dintre masurile propuse de Ministerul Educatiei, Cercetarii, Tineretului si Sportului (MECTS) pentru anul scolar in curs a fost eliminarea, acolo unde este posibil, a claselor simultane. Conducerea Inspectoratului Scolar Judetean (ISJ) Vrancea spune ca treptat, prin restructurarea unor scoli, acestea vor disparea. "Anul acesta, prin restructurarea retelei scolare, au disparut mai multe clase unde se preda la simultan. Pe viitor, chiar daca nu va disparea, numarul claselor unde se va preda simultan va scadea. Oricum, acest sistem se aplica in Vrancea in invatamintul primar", a declarat inspectorul general Stan Rogoz. Conform unei situatii intocmite de inspectorat pentru anul scolar trecut, din cei peste 54.000 de elevi, invatau la clase simultane 3.755 de elevi, ceea ce reprezinta 7%. Cel mai des, invatamintul simultan este intilnit in localitatile care au scoli izolate, unde transportul elevilor cu microbuzul este dificil sau chiar imposibil sau unde nu exista microbuz. Localitati de munte precum Jitia, Vintileasca, Andreiasu sau zone greu accesibile precum Poiana Cristei au pastrat si in acest an in scoli clasele simultane. "Nu putem lua masura desfiintarii unor clase acolo unde nu avem solutii. Mai ales unde avem copii mai multi de clasa I sau drumuri accidentate, transportul cu microbuzul nu este recomandat asa ca am preferat sa pastram sistemul predarii simultane", a precizat "generalul" Stan Rogoz. "Noi am preferat, din cauza distantei destul de mari, sa nu aducem copii la scoala de la Centru. Este dificil, mai ales pentru cei mici si am prefera sa mearga la scoala din satul lor", a declarat profesorul Costica Mocanu, directorul scolii de la Andreiasu, unde copiii de la Rachitasu invata in sistem simultan dar, in lipsa spatiului, o fac in sala de sedinte a primariei. Si numarul redus de copii din anumite scoli a determinat in egala masura predarea la clase simultane. "Acolo unde sint 23 de elevi putem avea doua posturi, deci se pot scinda in doua clase. Unde avem insa pina in acest numar, se poate merge pe sistemul de predare simultana chiar si la toate cele patru clase, de la I-a pina la a IV-a", a precizat Stan Rogoz. Acesta mai spune ca diferenta intre sistemul normal si cel de predare simultan exista insa, acolo unde nu exista alte solutii, acesta va ramine. (Gabriel SAVA)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 2

Adaugă comentariu
, acum 737047 zile, 23 ore, 23 minute, 40 secunde
Pai nu e bine in sistem simultan, ca nu poate iesi decit "ghiveci", mai bine face-ti in schimburi ca elevii sa inteleaga ceva.
, acum 737047 zile, 23 ore, 23 minute, 40 secunde
Se poate face carte cu adevarat si in conditii simultane. E nevoie de cadre didactice competente si motivate.Nici vorba de ghiveci! Iar elevilor le e cel mai bine in satul lor, langa parintii lor, mai citeste integral
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.