2765 elevi de clasa a VIII a din județul Vrancea au participat azi la proba la limba și literatura română la simularea Evaluării Naționale
Știre transmisâ de inspectorul general al IȘJ Vrancea, Daniela Gabriela Marchitan: „Astăzi (n.r. 5.02.2024) la proba de română (n.r. la simularea Evaluării Naționale) au participat 2765 elevi de clasa a VIII a. Au absentat 144. Procent participare 95,05%. Toate lucrarile au fost scanate și încărcate pe platforma ME.”
Reamintim că prin intermediul unui comunicat de presă transmis vineri, 2 februarie 2024, Inspectoratul Școlar Județean (IȘJ) Vrancea a făcut publice informațiile privind desfășurarea simulării Evaluării Naționale în anul școlar 2023 - 2024.
Simularea Evaluării Naționale pentru absolvenții clasei a VIII-a, în anul școlar 2023-2024, a început luni, 5 februarie 2024, cu proba la limba și literatura română. Proba la matematică este programată marți, 6 februarie 2024.
Calendarul simulării Evaluării Naționale:
5 februarie 2024 – Limba şi literatura română - probă scrisă
6 februarie 2024 – Matematică - probă scrisă
7 februarie 2024 – Limba şi literatura maternă - probă scrisă
23 februarie 2024 – Comunicarea rezultatelor
La nivelul județului Vrancea, sunt înscriși să susțină cele două probe din cadrul simulării E.N. 2910 elevi, repartizați în 54 de centre și 37 de unități de învățământ arondate.
Repartizarea elevilor pe săli se va realiza, astfel încât elevii să fie așezați câte unul în bancă, în ordine alfabetică, la nivelul unității de învățământ/ centrului de examen. Listele cu repartizarea elevilor în săli se stabilesc cu cel puțin o zi lucrătoare (24 de ore) înainte de prima probă a simulării naționale și se afișează la avizierul unității de învățământ/centrului de examen și pe ușile sălilor în care se desfășoară probele.
Probele încep la ora 9:00, accesul elevilor în săli fiind permis până la ora 8:30. Timpul destinat elaborării unei lucrări scrise este de două ore, din momentul în care s-a încheiat completarea casetei de identificare din broșura cu subiecte. Timpul de lucru pentru completarea casetei de identificare este de 15 minute. La expirarea celor două ore acordate, elevii predau lucrările, fiind interzisă depășirea timpului stabilit. Lucrările vor fi scanate și încărcate pe platforma destinată evaluării digitalizate.
Elevii primesc subiectele în formă de broșură, pe care o predau la finalul probei. Întrucât pentru itemii obiectivi nu sunt prevăzute spații de rezolvare, elevul rezolvă acești itemi pe ciornă și scrie răspunsul corect în broșură. Aceasta conține, la final, pagini suplimentare liniate, pe care elevul le poate folosi în vederea finalizării răspunsurilor ce necesită redactare, în cazul în care spațiul alocat nu a fost suficient sau a greșit și dorește să reia rezolvarea. Elevii cărora nu le este suficient spațiul din broșură pentru redactarea răspunsurilor pot solicita pagini suplimentare.
La proba de limba și literatura română si/sau maternă, un răspuns completat in căsuța de răspuns poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală a literei scrise în căsuța si scrierea in dreapta căsuței a literei asociate răspunsului considerat corect. De asemenea, un răspuns care constă în marcarea cu X a unei opțiuni poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală a marcajului X si marcarea cu X a răspunsului considerat corect. Sunt permise sublinierile pe text cu creion sau stilou/pix de culoare albastră. In cazul itemilor care vizează sintaxa frazei este permisă delimitarea propozițiilor în frază, fără a se considera semn particular.
La proba de matematică, un răspuns de la Subiectul I sau de la Subiectul al II-lea poate fi corectat prin tăierea cu o linie orizontală si încercuirea altui răspuns considerat corect. La figurile de la proba de matematică sunt permise marcajele pe figură și completarea figurilor cu creion sau stilou/pix de culoare albastră. De asemenea, este permisa realizarea unor figuri geometrice (cu creion sau stilou/pix de culoare albastră) în spațiul pus la dispoziție pentru rezolvarea problemelor.
Pe perioada desfășurării probelor și activităților specifice din cadrul examenelor naţionale ȋn anul școlar 2023-2024 și din cadrul simulării examenelor naționale în anul școlar 2023-2024, activitatea din unităţile școlare va fi supravegheată audio-video.
Rezultatele obținute la simulările naționale nu se contestă, nu sunt afișate și nu sunt făcute publice. La solicitarea scrisă a elevului sau a părintelui/tutorelui, notele obținute la simulările naționale pot fi trecute în catalog.
Fiecare unitate de învățământ va analiza rezultatele la simulările naționale pentru elevii pe care îi școlarizează, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral, în vederea adoptării unor măsuri pentru îmbunătățirea performanțelor școlare. Unitatea de învățământ va elabora un raport pe care îl va transmite inspectoratului școlar. Raportul va include un plan de acțiune care cuprinde măsurile de remediere în cazul în care acest fapt se impune.
Citiți și vizionați și: VIDEO | Cum a decurs Simularea Națională la limba romănă pentru elevii claselor a VIII-a
Elevii din clasa a VIII-a au început Simularea Națională a examenului ce urmează în iunie. În premieră, corectarea lucrărilor se face în sistem digitaliza.
Conform stirileprotv.ro , în mai multe școli, platforma a dat erori. Luni, 5 februarie 2024 la proba de Limba română s-au prezentat peste 93% dintre elevi. Șase au fost eliminați pentru că au vrut să copieze.
Și de data aceasta șefii Educației experimentează la clasele a VIII-a corectura digitalizată a tezelor, care a fost folosită anul trecut numai pentru Bacalaureatul de toamnă. Procedura a fost repetată în training-ul profesorilor care asistă la simulare.
Când elevii termină de scris, merg la catedră, unde sunt instalate un laptop și un scanner. Teza este introdusă în server filă cu filă, dar pe prima pagină datele personale sunt secretizate. Echipa de corectare are acces imediat la lucrare, fără să cunoască identitatea elevului.
Au fost și centre în care platforma s-a blocat, dar și-a revenit. Elevii și-au continuat rezolvarea subiectelor primite: analiza a două texte din autori contemporani.
Oficialii din Educație au transmis că se bazează pe simularea curentă pentru a regla problemele apărute anul trecut la BAC.
Citiți întreg articolul publicat pe site-ul stirileprotv.ro accesând titlul alăturat:VIDEO | Cum a decurs Simularea Națională pentru elevii claselor a VIII-a. „Au mai fost oarecare dificultăți tehnice”
Citiți și: VIDEO | Subiecte și bareme la simulare Evaluare Națională 2024 la Limba Română. Care erau răspunsurile corecte
Elevii claselor a VIII-a au susținut, luni 5 februarie 2024 simularea la Limba și literatura română pentru Evaluarea Națională. Subiectele la Limba română au fost rezolvate live pe Știrile ProTV.
Pe pagina oficială a Ministerului Educației au fost afișate baremele de corectare de la Simularea de la Limba română la Evaluare Națională 2024.
În documentele atașate :Subiecte și baremuri la Evaluarea Națională în format PDF
VIDEO | Rezolvarea live a subiectelor de la Simulare
Profesorul Cristina Gavriliță de la Centrul Educațional Unirea rezolvă live subiectele de la Simulare la Evaluare Națională 2024.
Vedeți în video de mai jos rezolvarea subiectelor.
Citiți și: Cât de grele au fost subiectele la Simulare Evaluare Națională 2024 - Română. Ce spun profesorii despre gradul de dificultate
Profesoara de limba română, Cristina Gavriliță de la Centrul Educațional Unirea, a rezolvat live subiectele primite de elevi la Simularea Evaluării Naționale 2024
Înainte de a rezolva subiectele, profesoara a comentat dificultatea subiectelor și a spus că acestea au fost accesibile și s-a păstrat nivelul din ultimii ani.
„Subiectele au fost accesibile. Textele sunt foarte frumoase, ca de obicei, cei din Minister propun elevilor subiecte care să le placă și care să-i motiveze să dea tot ce-i mai bun.S-a păstrat gradul de dificultate. De-a lungul anilor am observat a scăzut dificultatea, însă din fericire la această simulare s-a păstrat o constanță. Mi-aș dori ca pe viitor, treptat, gradul de dificultate să crească și să avem examene relevante”, a spus Cristina Gavriliță.
Fisiere atasate