Bostan ar prefera test de legislatie la accederea in invatamint
Seful ISJ spune ca multe cadre didactice nu-si cunosc drepturile si obligatiile
Seful Inspectoratului Scolar chiar avanseaza ideea ca ar fi oportuna introducerea unui test de legislatie la accederea in invatamint, pentru ca astfel tinerii pot cunoaste sistemul in care intra. Potrivit acestuia, parcurgerea legislatiei considera un atu pentru cadrele didactice, care isi cunosc astfel mult mai bine drepturile si obligatiile. "Am ajuns la concluzia acum, ca am citit mai mult, ca legislatia nu trebuie cunoscuta doar de inspectori sau directori. Daca as fi ministru, as introduce la intrarea in invatamint, pe linga un examen de specialitate, si o verificare usoara in legislatie si management. Orice profesor ar trebui sa cunoasca legile principale, desi nu neaparat articol cu articol, pentru ca si-ar cunoaste mai bine drepturile si indatoririle. Din reclamatiile pe care le fac la noi am observat ca multe cadre didactice nu-si cunosc drepturile, desi este in interesul lor. Iar obligatiile iar nu sint cunoscute. Daca le-ar sti, ar reactiona ca atare. Tinerii vin in invatamint fara a cunoaste sistemul si nici in unitate nu se prelucreaza legislatia", este de parere Iordache Bostan, mai ales ca in aceasta perioada se pregateste pentru concursul de ocupare a functiei de inspector general, programat pentru 22 februarie. Acesta a mentionat si faptul ca pina acum nu s-a putut plinge ca i s-au incalcat drepturile. Bostan si-a amintit si de profesorul Felix Lazar, care l-a indrumat sa citeasca statutul personalului didactic, atunci cind a debutat in invatamint. "Sint lucruri care nu se fac nici in facultate. Cunoscind legea, stii cum sa reactionezi ca profesor", a mai completat seful ISJ. (Camelia STANILA)
CASETA:
Nici un inspector sanctionat
Seful Inspectoratului Scolar, Iordache Bostan, nu a sanctionat nici un inspector pentru ca nu si-ar fi indeplinit atributiile. Diplomat, acesta a mentionat ca a stiut sa-si explice obiectiile si asteptarile, astfel ca a lucrat bine cu echipa din subordine. "Au fost foarte rare cazurile in care sa am nemultumiri sau obiectii, mai bine spus alte pareri, dar in urma discutiilor in doi prin care precizam mai bine ce doresc si cum doresc sa se lucreze in ISJ, fara a forta nota, am ajuns la un anumit consens. Am incercat sa ne simtim bine in Inspectorat, sa ne facem fiecare datoria cit mai eficient. Pe primul plan este institutia si apoi asteptarile personale, inclusiv ale mele", a tinut sa mentioneze Iordache Bostan. Acesta a adaugat ca intotdeauna a aplicat art. 100 din Legea 128, fara a-l fi citit pina acum, care spune ca profesorii "au obligatia morala sa-si acorde respect reciproc" in exercitarea sarcinilor profesionale. (C. S.)