Promovabilitate sub 49% la simularea evaluării naţionale
Mai puţin de jumătate dintre elevii de clasa a VIII-a au obţinut medii egale sau mai mari de 5 la simularea evaluării naţionale. Potrivit unei situaţii statistice a Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) Vrancea, din cei 3.080 elevi prezenţi la simularea examenului de evaluare naţională, numai 1.485 au obţinut medii de trecere, rezultând un procent de 48,54% al promovabilităţii. Notele elevilor sunt din toată gama, de la 1 la 10. Notele de la limba şi literatura română, potrivit reprezentanţilor IŞJ, sunt mai mari decât cele obţinute la matematică. Patru elevi vrânceni au obţinut medii maxime, câte unul de la Colegiile “Unirea” şi “Cuza” şi doi elevi ai Şcolii “Duiliu Zamfirescu” Focşani. Rezultatul elevilor vrânceni la simularea evaluării naţionale este sub media naţională, dar aproximativ egal cu cel de anul trecut. “Elevii încă mai au de lucrat şi sper că vor conştientiza că trebuie să se pregătească mai bine. Au fost şi elevi care au privit cu lejeritate simularea, ştiind că notele nu sunt trecute în catalog, dar şi elevi care au dorit să realizeze lucrări perfecte şi au fost nemulţumiţi că le-au lipsit câteva sutimi pentru a obţine nota maximă”, ne-a declarat inspectorul general al IŞJ, profesoara Vasilica Zaharia.
Elevii mai au trei luni pentru a-şi acoperi lacunele
La simularea probelor din cadrul evaluării naţionale la nivel naţional 50,68% dintre elevi au obţinut medii peste 5, procentaj de promovare de asemenea superior celui din 2014 când a fost 48,83%. Pe judeţe, cele mai ridicate procente de promovare s-au înregistrat în Bacău - 68,56 %, municipiul Bucureşti - 64 %, Giurgiu - 63,8 % şi Bihor - 61,8 %. Cele mai slabe rezultate au fost obţinute în judeţele Caraş-Severin - 36,27%, Vaslui - 38,55% şi Tulcea - 39,89%. Reprezentanţii MECS au nunţat că obiectivele specifice ale simulărilor organizate la nivel naţional sunt stabilirea nivelului real de pregătire atins de elevii de clasa a VIII-a cu trei luni înainte de examenul propriu-zis, respectiv aplicarea de măsuri pentru remedierea deficienţelor constatate. Rezultatele trebuie analizate la nivelul fiecărei unităţi de învăţământ prin discuţii individuale cu elevii/şedinţe cu părinţii şi dezbateri la nivelul claselor/consiliului profesoral şi trebuie adoptate soluţii optime pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare la examenul pe care elevii îl vor susţine la finalul clasei a VIII-a. (M. VLĂDESCU)