Metoda negoţului, adoptată în şedinţa Inspectoratului Şcolar
După o şedinţă care a durat aproape patru ore, 58 de catedre, posturi şi fracţiuni de normă au fost ocupate ieri în învăţămant pe cele 206 puse la bătaie de Inspectoratul Şcolar Judeţean (IŞJ), precum şi cinci detaşări şi completări de normă. Şedinţa a debutat cu schimburile de catedră sau post prin consimţămant, în număr de şase, majoritatea realizate de educatoare şi învăţători. Ca un fapt inedit, Bogdan Grozea, care a optat în şedinţa anterioară pentru un post de educator, a făcut un schimb cu o învăţătoare, avand dublă cu specializare. Singura restrangere de activitate, a profesoarei Gabriela Niţu, specializată în textile, tricotaje şi confecţii textile, finisaj textile, nu a putut fi soluţionată. Aceasta spera în preluarea catedrei rezervate de la Colegiul “Gh. Asachi” a inspectoarei Tincuţa Zahariuc, însă nerealizarea planului de şcolarizare nu a făcut posibil acest lucru. Prin urmare, profesoara Niţu mai are o şansă în şedinţa din 12 septembrie, dacă va opta pentru orele de educaţie tehnologică de la şcolile din mediul rural.
Mai sunt catedre disponibile
Învăţătorii şi educatoarele au lăsat multe posturi neocupate
Aproape 20 de cadre au renunţat la posturile pentru care au optat anterior, cei mai mulţi fiind învăţători şi educatoare. Aceştia au optat pentru posturi aflate mai aproape de casă sau aflate în localităţi în care este posibilă naveta. Au fost ocupate astfel 6 posturi la învăţători şi tot atatea la educatoare. Cele mai solicitate au fost posturile din Focşani sau din apropierea acestuia, la Şcoala “Anghel Saligny” sau la Grădiniţa Gugeşti pentru care au optat patru educatoare. Fără doritori au rămas posturile de la Grădiniţa 23 şi Liceul Pedagogic “Spiru Haret”, în alternativa step by step, niciunul dintre candidaţii prezenţi neurmand modulul care le-ar fi dat dreptul să ocupe aceste posturi. La Grădiniţa 23 în final postul a fost repartizat unui cadru pensionar, în urma sosirii unei adrese a unităţii. Cum nu au mai fost doritori, fiecare post în parte s-a strigat, în speranţa că vor apărea şi posibilii ocupanţi, însă cum posibilităţile de navetă nu există în multe sate din rural, multe au rămas disponibile.
Ore în mai multe şcoli pentru constituirea unei catedre
Pe discipline, candidaţii au fost nevoiţi să opteze pentru ore în mai multe şcoli pentru a realiza catedră întreagă. Candidaţi cu note de 8,83 la examenul de titularizare, cum este cazul profesoarei de limba romană Jana Pîrvu, au fost nevoiţi să aştepte şedinţa de ieri pentru a obţine un post, în timp ce la educaţie fizică de exemplu, candidaţii cu note de 2 şi 3 la titularizare au ocupat posturi direct de la directori, fără să mai treacă prin şedinţă publică. Probleme sunt la disciplinele tehnice unde candidaţii au emoţii pană în prima zi de şcoală. În multe licee şi colegii tehnologice nu s-a realizat planul de şcolarizare, ceea ce înseamnă catedre incomplete pentru dascăli. În şedinţa de ieri a fost repartizată o catedră la Colegiul “Edmond Nicolau”, apărută în urma unui concediu medical, lui Mihail Gavrilă, care a avut cea mai mare notă la titularizare la mecanică: 8,41. Tot la Colegiul “Edmond Nicolau” i-au fost repartizate, din rezervarea directorului, 6 ore lui Ulise Grosu, pe specializare electrotenică, acesta avand 6 ore şi la Colegiul Auto. Posturile, catedrele şi fracţiunile de catedră rămase neocupate după şedinţa de ieri sunt puse la bătaie şi vineri, 12 septembrie, şedinţă în care vor avea dreptul să fie repartizaţi şi candidaţii care au suţinut examen de titularizare în 2011. (M. VLĂDESCU)