Simularea evaluării naţionale nu scuteşte elevii de ore
3.288 de elevi vranceni de clasa a VIII-a vor susţine marţi, 18 februarie, proba scrisă la limba şi literatura romană din cadrul simulării evaluării naţionale. Marţi, 18 februarii, elevii vor suţine proba la matematică, iar rezultatele vor fi afişate pe 7 martie în fiecare unitate de învăţămant. Simularea va fi susţinută în unităţile de învăţămant începand cu ora 9,00, fiecare şcoală fiind centru de examen. Elevii vor avea acces în sălile de clasă în intervalul 8,00 – 8,30, plicurile cu subiectele elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare urmand să fie deschide la ora 9,00. Timpul de lucru va fi de două ore la fiecare disciplină. Reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean (IŞJ) spun că structura organizatorică este similară cu cea a evaluării naţionale din vara trecută, la nivelul unităţilor de învăţămant fiind constituite comisii de examen. Nu trebuie să lipsească nici camerele de luat vederi, atrag atenţia reprezentanţii IŞJ. Elevii care nu se vor prezenta la simulare nu vor mai avea ocazia să o susţină, aceasta fiind singura simulare organizată la nivel naţional în acest an şcolar. Reprezentanţii IŞJ precizează că în zilele în care este susţinută simularea evaluării naţionale cursurile nu sunt suspendate. “Decizia de organizare este a fiecărei şcoli în parte”, ne-a declarat inspectorul general al IŞJ, Vasilica Zaharia. Astfel, fiecare unitate şcolară va decide dacă după finalizarea timpului de lucru din cadrul simulări elevii clasei a VIII-a vor continua programul normal la şcoală sau dacă vor fi lăsaţi să plece acasă. În acest ultim caz şcolile trebuie să pună la punct un program de recuperare a orelor. Lucrările vor fi corectate în patru centre de evaluare, stabilite la Colegiul Economic “Mihail Kogălniceanu”, Colegiul Tehnic “Ion Mincu”, Colegiul Auto şi Liceul Tehnologic “G.G. Longinescu”. Rezultatele vor fi făcute publice doar la nivel statistic, notele obţinute de fiecare elev în parte urmand să fie discutate la nivelul şcolilor prin discuţii individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, şedinţe cu părinţii. În funcţie de acestea, şcoala trebuie să realizeze unele măsuri pentru îmbunătăţirea performanţelor şcolare ale elevilor, potrivit MEN. (M. VLĂDESCU)