Educație

Ghiduri pentru Acces la educatie

Camelia Stănilă
17 oct 2007 678 vizualizări
Site-ul www.acces-la-educatie.edu.ro sta la dispozitia celor care vor sa ajute grupurile dezavantajate u mediatorii scolari din Vrancea vor fi instruiti la Buzau

Scolile pilot din cadrul proiectului Phare 2004 "Acces la educatie pentru grupuri dezavantajate" au la dispozitie si un set de 6 ghiduri, pentru aprofundarea problemelor ce tin de atragerea spre scoala a copiilor si tinerilor din comunitatile sarace, cu populatie rroma si nu numai. "De la analiza nevoilor la programul de formare", "Evaluarea in sprijinul invatarii", "Procesul desegregarii scolare", "Transdisciplinaritatea, o noua abordare a situatiei de invatare", "Introducere in educatia timpurie", "Educatie democratica, incluziune si interculturalitate", la care se mai adauga un "Ghid de evaluare «A doua sansa pentru invatamintul primar»" acopera toate aspectele vizate de Proiectul "Acces la educatie pentru grupurile dezavantajate". "Ghidurile vor fi distribuite in cele 6 scoli pilot din comunitatile care fac parte din proiect, un set exista in biblioteca CCD si inca unul la Inspectoratul Scolar, pentru a fi consultate de cei care doresc", a precizat inspectorul responsabil cu minoritatile, Amalia Chirtoc, cea care coordoneaza proiectul la nivelul judetului Vrancea. Aceasta a recomandat si noul site www.acces-la-educatie.edu.ro, care ofera toate informatiile necesare celor interesati de atragerea copiilor rromi catre scoala, combaterea segregarii, punerea in practica a incluziunii scolare etc.


Mediatorii scolari vor fi pregatiti


Amalia Chirtoc a precizat faptul ca la conferinta finala a proiectului Phare 2004 "Acces la educatie pentru grupurile dezavantajate" s-a lansat si proiectul Phare 2005, dar si ca s-a discutat foarte mult, pe ateliere de lucru, pe marginea Ordinelor 1.539 si 1.540 privind mediatorii scolari si desegregarea scolara. Astfel s-au luat in discutie probleme precum management si administrare - rolul centrelor de resurse si managementul educational la nivelul scolii incluzive; formarea cadrelor didactice si dezvoltarea curriculumului - acreditarea programului de formare a cadrelor didactice, formarea cadrelor didactice si promovarea practicilor incluzive la nivelul clasei; scoala incluziva si comunitatea - rolul mediatorului scolar in cadrul cooperarii scoala-comunitate, implicarea parintilor si a comunitatii in viata scolii. "Programul de formare pentru mediatorii scolari care vor fi selectati, inclusiv la nivelul judetului Vrancea, a fost cistigat de Colegiul Pedagogic din Cluj. Astfel, mediatorii vrinceni vor fi formati in centrul de la Buzau", a mai precizat Amalia Chirtoc. De mentionat ca rolul mediatorului scolar este acela de a face legatura intre scoala si comunitate, de a crea in rindurile tinerilor de etnie rroma o atitudine favorabila invatarii, dar si de a preveni aparitia discriminarii in institutiile de invatamint. Pe linga alte activitati desfasurate, mediatorul monitorizeaza copiii de virsta scolara care nu sint cuprinsi in invatamintul de masa si propune solutii practice pentru recuperarea acestora, daca e cazul, prin programe alternative de genul "A doua sansa", dar si copiii de virsta prescolara, proveniti din grupuri dezavantajate, care nu frecventeaza gradinita, si ofera consiliere si sprijin familiilor acestora in procedurile de inscriere a micutilor la gradinita si scoala. (Camelia STANILA)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.