Educație

Recomandarea lui Gogancea: Acoperiti-va cu acte

Camelia Stănilă
15 sep 2007 1304 vizualizări
Adjunctul ISJ i-a sfatuit pe directori sa-si explice deciziile, cu documente justificative, pentru a nu mai crea nemultumiri printre colegi u seful ISJ a atentionat ca fondul de premiere de 2% nu e "ajutor social"

Noul adjunct al ISJ Vrancea, Tudor Gogancea, si-a utilizat din plin experienta de director pe care a dobindit-o la Pedagogic, astfel ca la intrunirea de lucru cu managerii scolilor a predat un intreg curs despre completarea documentelor scolare, capitol identificat ca punct slab si la ultimul control al Ministerului Educatiei. Acesta s-a referit la procesele verbale, la caietele de decizii ale directorilor, la transferuri, la acordarea calificativelor sau registrele de intrari-iesiri... Pe scurt, le-a recomandat directorilor sa se "acopere" cu acte, pentru ca deciziile sa nu le fie puse la indoiala si pentru a elimina si nemultumirile din colectiv. "Mare atentie la evidenta actelor de studii. Au fost suficiente nereguli, care pot fi insa remediate cu putina atentie din partea dvs.", a inceput cu tact Tudor Gogancea. Acestea i-a sfatuit pe directori sa nu uite ca au nevoie de un caiet de decizii si a sugerat ca fiecare dascal din scoala sa-si primeasca fisa postului, personalizata, pentru a putea fi tras la raspundere daca nu-si face treaba. Adjunctul ISJ a recomandat ca fiecare profesor sa-si stie calificativul, iar depunctarile sa fie argumentate. "Calificativele trebuie aprobate in Consiliul de Administratie si cind depunctati un profesor sa existe justificare si dovezi, pentru ca de multe ori se dau calificative in CA, oamenii nu stiu si se trezesc cu «bine» sau «satisfacator» si nu se pot inscrie la grad. Si astfel incep reclamatiile. Nu e de bun simt ca un for superior sa va anuleze deciziile luate in colectiv, doar pentru ca nu s-au respectat anumite formalitati", a adaugat Tudor Gogancea.


Totul sub semnatura


Adjunctul ISJ le-a cerut directorilor sa-i puna pe dascali sa semneze ca au luat la cunostinta de calificative sau fise de evaluare, iar daca apar contestatii pe moment hotaririle sa fie explicate. "Sa nu existe discutii cu colegii de cancelarie, explicati deciziile pe care le luati. Amendati regulamentele interne cu problemele cu care v-ati confruntat in trecut. Astfel scapati de multe conflicte", a recomandat Gogancea. Adjunctul a atras atentia in privinta sanctiunilor, chiar si in cazul avertismentului fiind nevoie de o comisie de cercetare potrivit statului personalului didactic. Directorii au fost sfatuiti ca toate documentele sa fie puse la punct de la antet si pina la semnatura. "In cazul in care ceva lipseste, documentul e atacabil si deciziile pot fi anulate in justitie, desi poate sinteti convinsi ca respectivul nu si-a facut treaba. Trebuie sa detineti controlul", a adaugat adjunctul ISJ. De asemenea, Tudor Gogancea i-a invatat pe directori si cum sa redacteze un proces verbal, atit in privinta fomulei de inceput, cit si a semnaturilor de final, care trebuie sa fie in clar. Problema semnaturii a fost abordata si la capitolul asistente la ore, recomandarea fiind aceea ca fisele de asistenta sa fie aduse la cunostinta dascalilor. "Dupa ce ati completat fisa de asistenta, sa stati de vorba si cu profesorul inspectat, argumentati-i ce anume ati constatat negativ si apoi il puneti sa semneze ca a luat la cunostinta. Nu va faceti caietul dvs., cu trei consemnari si gata! Daca refuza sa semneze sa scrie «refuz sa semnez». O sa refuze o data, de doua-trei ori si apoi puteti apela la Inspectorat si noi o sa trimitem inspectorul de specialitate", a raspuns Gogancea intrebarilor venite de la citiva directori, nedumeriti in privinta modului de actiune in astfel de situatii.


Profesorii, partasi la decizii


Sefii invatamintului vrincean au sugerat ca deciziile cele mai bune sint luate in colectiv, astfel ca au recomandat ca in comisiile din scoala sa fie implicati cit mai multe cadre didactice. Acestea ar trebui chiar stimulate sa-si asume anumite responsabilitati, dar in acelasi timp sa se puna si la curent cu legislatia scolara. "Va blocati daca nu incercati sa degrevati anumite sarcini. Oamenii trebuie sa-si asume responsabilitati, nu sa-si ia mapa si sa plece acasa, dupa ore. Incercati sa-i convingeti sa citeasca legile, faceti o baza de date cu toata legislatia, ca fiecare sa aiba posibilitatea sa citeasca. Nu va degrevati de activitatile importante, dar nici sa luati decizii singuri. De exemplu, proiectul de incadrare trebuie aprobat in Consiliul Profesoral. Unele unitati au transmis aceste proiecte cu numere de inregistrare fictive, dar sa stiti ca vom verifica corespondnta documentelor in Consiliul Profesoral, in Consiliul de Administratie", a atras atentia Tudor Gogancea. Sefii din invatamint doresc ca dascalii sa fie stimulati prin fondul de premiere de 2%, desi in multe unitati s-a incetatenit ideea ca acesta se cuvine tuturor dascalilor din scoala, pentru a nu se crea nemultumiri. Tudor Gogancea a precizat ca premierile trebuie discutate si justificate in Consiliul de Administratie. "Nu e corect sa impartim in mod egal acest 2%. Tineti seama, 2% este fond de premiere, nu ajutor social", a spus nemultumit inspectorul general Iordache Bostan. (Camelia STANILA)


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.