Sistemul de notare al elevilor nu se schimba
Doar simpla idee ca elevii ar putea avea un alt sistem de notare, lansata de presedintele Agentiei Romane de Asigurare a Calitatii in Invatamintul Preuniversitar (ARACIP), Serban Iosifescu, a stirnit reactii puternice in rindul elevilor, parintilor si profesorilor. Pe fondul numeroaselor experimente prin care a trecut invatamintul in ultimii ani, dar si a noutatilor care se anunta pe viitor, in legatura cu admiterea la liceu, controversele au fost mult amplificate, astfel ca reprezentantii Ministerului Educatiei s-au si vazut nevoiti sa infirme un asemenea proiect. Serban Iosifescu a lansat ideea ca actualele cataloage ar putea fi inlouite cu fise de evaluare intocmite in
functie de competentele elevilor si, pentru a nu mai fi diferente mari intre elevi, evaluarea sa fie facuta cu note de la 1 la 5, calificative sau aprecieri cu "da" sau "nu". "Strategia ARACIP pentru perioada 2007-2010 prevede realizarea unor dezbateri publice, la nivel national, privind aspecte legate de calitatea
educatiei. Domnul Serban Iosifescu a mentionat evaluarea rezultatelor scolare printre subiectele care, in opinia domniei sale, ar putea deveni tema unor asemenea dezbateri publice. Ulterior, Domnul Iosifescu a argumentat in nume personal si necesitatea unor astfel de demersuri. La aceasta data nu exista nici un proiect concret de modificare a sistemului de evaluare", a precizat Mircea Muresan, purtatorul de cuvint al Ministerului Educatiei, adaugind si faptul ca ARACIP nu are autoritatea de a initia schimbari in procesul de evaluare scolara, singura institutie abilitata in promovarea unor astfel de proiecte de reforma fiind MEdC.
Profesorii apreciaza notele de la 1 la 10
Desi elevii reclama destul de des ca profesorii sint foarte exigenti in acordarea notelor si citeodata nu-si argumenteaza evaluarea, ei apreciaza actualul sistem de notare pentru ca realizeaza o ierarhie si stimuleaza mai mult competitia intre elevi. Majoritatea dascalilor sint de acord cu notele, indiferent daca sint de la 1 la 5 sau de la 1 la 10, atita timp cit in spate se afla standarde unice de evaluare, care sa inlature pe cit posibil subiectivismul. Altii spun insa ca actualul sistem permite o evaluare nuantata a cunostintelor elevilor. "Personal consider ca notarea de la 1 la 10 este mai eficienta, pentru ca permite profesorilor de a evalua competentele gradual. Profesorul are mai multe posibilitati, mai nuantate, de
notare. Altfel, sistemul de notare ar fi prea strins", este de parere profesoara de limba romana maria Lupu. Multe din cadrele didactice s-au declarat si impotriva calificativelor, nu foarte eficiente nici la ciclul primar. Aceasta pentru ca au observat ca multi elevi se acomodeaza greu cu notarea, la trecerea in ciclul gimnazial.