Economic

Un vas de cercetare antarctic va fi realizat cu oțel românescu

Ziarul de Vrancea
11 ian 2018 454 vizualizări

ArcelorMittal Galați livrează oțel pentru o navă de cercetare antarctică de ultimă generație

Combinatul ArcelorMittal Galați furnizează oțel pentru construirea, la Șantierul Naval Damen din Galați, a unui vas de cercetare antarctic de aprovizionare care are capabilități de spărgător de gheață, nava fiind solicitată de Guvernul australian. Livrarea este programată în aprilie 2020. Potrivit unui comunicat al ArcelorMittal, vasul de cercetare antarctic de aprovizionare și care are capabilități de spărgător de gheață va extinde explorarea în mările de sud și Antarctica, fiind solicitat de Guvernul australian. În prezent,  nava, care va avea o lungime de 165 de metri, este construită de Șantierul Naval Damen din Galați. "Acest proiect arată capabilitatea tehnică a Combinatului nostru de a produce table groase de calitate înaltă, dar și capacitatea echipei locale de a se transforma și a se adapta la cerințele speciale ale clienților noștri", a declarat Bruno Ribo, directorulul general al ArcelorMittal Galați. Astfel, combinatul a furnizat tablă groasă cuprinse între mărcile AH36 și EH36, iar oțelurile pentru utilizări marine sunt de înaltă rezistență (până la 620 Mega Pascali) și au un conținut scăzut de carbon, fiind ideale pentru a face față provocărilor apelor polare.  Proiectat pentru a face atât de cercetare, cât și aprovizionare în apele antarctice, vasul va putea sparge gheața groasă de 1,65 metri, la viteze de 3 noduri și va aproviziona stațiile permanente de cercetare ale Australiei cu mărfuri, echipament și personal. Nava va avea laboratoare științifice și birouri pe o suprafață de 500 de metri pătrați. "Una dintre principalele provocări rezolvată cu succes de ArcelorMittal a fost de a livra tabla în dimensiunile necesare – o treime dintre ele trebuiau să fie subțiri și late, cu grosimi de 6 - 8 milimetri și lățimi de 3.000 de milimetri. Tablele mai subțiri sunt utilizate pentru puntea vasului, în timp ce tablele mai groase sunt utilizate, de obicei, pentru a forma corpul navei. În plus, tablele extra-largi reduc semnificativ volumul de sudură", mai arată ArcelorMittal Galați. Pentru a recunoaște în mod formal începerea construcției navei, la ceremonia oficială, conform tradiției, mai multe monede au fost au fost plasate sub chilă, inclusiv o monedă olandeză de argint din 1642, an în care exploratorul olandez Abel Tasman devenise primul european ajuns în Tasmania. Acolo se află Divizia Antarctică a Australiei și tot acolo, în Hobart, va fi și portul navei.  Livrarea navei către Guvernul australian este programată pentru aprilie 2020.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.