Economic

MOZAIC STIRI ECONOMICE: OTP Bank a anunțat oficial că va cumpăra Banca Românească

Ziarul de Vrancea
27 iul 2017 213 vizualizări

Tranzacția trebuie să obțină aprobarea Băncii Naționale a României (BNR) pentru a putea fi finalizat

Banca grecească National Bank of Greece (NBG) a semnat un acord cu subsidiara din România a grupul financiar maghiar OTP privind achiziționarea pachetului de acțiuni deținute la Banca Românească, de 99,28%, tranzacție care implică și achiziția portofoliului suplimentar din România aparținând altor subsidiare ale NBG, a anunțat joi OTP Bank România. În luna martie a acestui an, Profit.ro a anunțat, citând surse din piață, că OTP este în discuții avansate pentru a prelua Banca Românească.  ”Reprezentanții National Bank of Greece și ai OTP Bank România au semnat acordul privind achiziționarea Băncii Românești. Părțile nu doresc să dezvăluie detaliile financiare ale tranzacției”, se arată în comunicatul publicat joi. Tranzacția trebuie să obțină aprobarea Băncii Naționale a României (BNR) pentru a putea fi finalizată. În urma finalizării achiziției, cota de piață a OTP Bank România (OBR) va crește la aproape 4%, față de 2,09% cât este în prezent, urcând astfel pe locul 8 în topul băncilor din România. Banca Românească este a 14-a cea mai mare bancă din România, cu o cotă de piață de 1,62%. Societe Generale Corporate & Investment Banking a acționat în calitate de consilier financiar unic al OTP Group în această tranzacție. ”Lucrăm împreună ca să ne asigurăm că fuziunea are un impact pozitiv asupra clienților ambelor bănci. Acest lucru nu implică doar un acces mai facil la sucursalele băncii, dar și îmbunătățirea calității serviciilor. Ne așteptăm ca finalizarea tranzacției financiare să aibă loc la începutul anului 2018, după validarea acesteia de către autoritățile competente”, a declarat director general adjunct al diviziei comerciale a OTP Bank, László Wolf, în cadrul comunicatului. Wolf a declarat, în luna martie a acestui an, că în România există cel puțin trei bănci semnificative scoase la vânzare, iar OTP are suficienți bani s-o cumpere pe oricare, în contextul în care lichiditățile la nivel de grup sunt de 8 miliarde euro, iar pentru piața din România ar fi suficiente în prezent 10-15 bănci mari. În luna februarie a acestui an, directorul general al OTP Bank România, László Diósi, a declarat, pentru News.ro, că este probabilă achiziția, de către grupul bancar ungar, a unei bănci cu o cotă de piață în România de cel puțin 1% în acest an, dar nu la orice preț, în condițiile în care obiectivul băncii, de a atinge o cotă de piață de 5% în trei ani, este aproape imposibil de atins doar pe cale organică.

Un stoc de peste 450.000 de mp de spații industriale și logistice ar putea fi livrat în acest an

Un stoc de peste 450.000 de metri pătrați (mp) de spații industriale și logistice ar putea fi livrat până la sfârșitul acestui an, în creștere cu 28,5% față de stocul livrat în 2016, reiese din datele prezentate joi în cadrul unei întâlniri cu jurnaliștii de brokerul senior în cadrul departamentului industrial al companiei de consultanță imobiliară C&W Echinox, Rodica Târcavu, care a mai spus că în primul semestru au fost livrați 80.000-100.000 mp din suprafața anunțată a fi finalizată în acest an. “60% din stocul anunțat a fi finalizat până la sfârșitul acestui an va fi dezvoltat în București, adică 200.000- 220.000 mp. Restul sunt spații construite în proiecte din țară în Timișoara, Cluj și Pitești”, a afirmat Târcavu. Aceasta a mai spus că stocul nou de spații industriale și logistice care va fi livrat anul acesta și în primul semestru din 2018 ar putea ajunge la 800.000 mp. Piața românească a spațiilor industriale și logistice a ajuns la un stoc de 2,65 milioane mp, potrivit raportului România Industrial & Logistics Market 2017, realizat de Cushman & Wakefield Echinox. Potrivit consultantului C&W Echinox, cei mai importanți trei dezvoltatori de spații industriale și logistice sunt: compania cehă CTP, P3 și compania belgiană WarehousesDePauw (WdP) deoarece aceștia dețin în total un stoc de circa 1 milion de metri pătrați de spații industriale și logistice. Aproape 90% din stocul actual este concentrat în București și alte cinci orașe precum Timișoara, Cluj, Ploiești, Brașov și Pitești. Stocul de spații industriale și logistice moderne din București a crescut de aproximativ 10 ori în intervalul 2004 – 2017, până la un nivel de aproape 1,2 milioane de metri pătrați, fiind susținut în primul rând de evoluția pozitivă a consumului și a puterii de cumpărare, potrivit C&W Echinox. Sibiu, Oradea și Arad sunt alte piețe care au atras atenția dezvoltatorilor de spații industriale și logistice, în timp ce regiunea Moldovei a fost evitată de majoritatea investitorilor din cauza infrastructurii mai slab dezvoltate. „Piața logistică și industrială este într-o etapă de dezvoltare efervescenta, atât din perspectiva cererii, cât și a ofertei. Anul 2017 a continuat tendința din 2016, remarcându-se printr-un nou record atât al livrărilor, cât și al tranzacțiilor, cu un volum de peste 300.000 de metri pătrați închiriați în primul semestru. Suntem încrezători că și în următorii 2 – 3 ani se va menține această tendința”, a adăugat Târcavu.

China Energy Company Limited are verde să preia 51% din KMG International

Grupul KMG International (KMGI), fostul Grup Rompetrol, a anunțat joi că autoritățile române au aprobat tranzacția încheiată la finele anului trecut între acționarul său unic, compania națională de petrol și gaze din Kazahstan, KazMunayGas (KMG), și compania chineză China Energy Company Limited (CEFC), tranzacție prin care CEFC preia 51% din KMG International. Participarea KMG și CEFC în noul joint-venture KMGI va fi de 49%, respectiv 51%. „Finalizarea tranzacției va permite stabilirea unei baze solide de cooperare între KMG și CEFC, facilitând extinderea ulterioară a companiei KMGI în Europa de Est și de Vest, dar și în alte regiuni ale lumii. Acest joint venture va beneficia de potențialul resurselor energetice din Kazahstan și de resursele financiare ale Chinei, pentru extinderea activităților în contextul proiectului global “One belt, one road”. Proiectul reprezintă o oportunitate excepțională pentru KMGI din perspectiva extinderii operațiunilor sale în Republica Kazahstan, care, la rândul său, va asigura implementarea programelor guvernamentale pentru atragerea investițiilor”, a declarat Zhanat Tussupbekov, director general al KMG International. El afirmă că o atenție deosebită va fi acordată proiectelor din România, fiind statul în care Grupului KMGI deține principalele active. ”În concluzie, trebuie remarcat faptul că acest proiect global va avea efecte multiplicatoare în economiile țărilor participante – România, Kazahstan, China – precum și un impact social pozitiv”, a adăugat oficialul KMG International. În decembrie 2016 a fost semnat acordul între KMG și CEFC privind vânzarea pachetului de 51% din acțiunile Grupului KMGI, care deține și desfășoară activități de rafinare, comercializare și distribuție țiței și produse petroliere prin rețeaua proprie de benzinării Rompetrol în România, Bulgaria, Moldova, Georgia, precum și prin intermediul partenerilor săi din regiunea Mării Negre.”Grupul KMGI devine astfel o platformă de dezvoltare a unui parteneriat strategic în sectorul energetic în Europa de Vest și de Est, care va asigura atât o creștere a performanțelor operaționale și financiare ale Grupului, cât și o extindere a activităților și operațiunilor efectuate de către CEFC la nivel internațional”, subliniază reprezentanții grupului. Compania CEFC a primit recent acordul din partea Consiliului Suprem de Apărare a Țării (CSAT) și confirmarea Consiliului Concurenței pentru finalizarea tranzacției de preluare a pachetului majoritar de acțiuni al KMG International. ”Aprobările primite din partea autorităților abilitate din România reprezintă o  etapă importantă în derularea procedurilor tranzacției, de aceea, după derularea tuturor demersurilor legale necesare, aceasta poate fi încheiată în această toamnă”, adaugă ei.

Orange România anunță o creștere de 11% a afacerilor în al doilea trimestru

Compania de telefonie mobilă Orange România a realizat o cifră de afaceri în valoare de 266,8 milioane de euro în al doilea trimestru al acestui an, în creștere cu 11% față de perioada similară a anului trecut, avans susținut de performanța serviciilor mobile și a vânzărilor de dispozitive mobile, a anunțat joi compania. ”Creșterea a fost susținută de performanța serviciilor mobile și a vânzărilor de dispozitive mobile, precum și de evoluția serviciilor convergente. La 30 iunie 2017, Orange România oferea servicii mobile și fixe pentru 10,08 milioane clienți, menținând constant numărul de abonați, comparativ cu primul trimestru al anului”, se arată în comunicat. În trimestrul al doilea din 2017, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, traficul total de internet mobil s-a dublat, iar cel 4G a crescut de patru ori, menținându-se ritmul de creștere din trimestrul precedent. ”La 30 iunie 2017, 2,6 milioane de clienți utilizau serviciile Orange 4G, cu 65% mai mulți comparativ cu cel de-al doilea trimestru al anului 2016. Această tendință crescătoare este susținută de investițiile continue în rețeaua 4G, atât la nivel de dezvoltare a tehnologiei, cât și de extindere a acoperirii, Orange devenind primul operator cu acoperire 4G 100% la nivel urban”, se arată în comunicat. Un alt factor ce a contribuit la creșterea traficului și a numărului de utilizatori 4G au fost vânzările accelerate de smartphone-uri 4G care au înregistrat o creștere de 15%. Totodată, dispozitivele conectate la smartphone au menținut un ritm accelerat de creștere de 151% în prima jumătate a anului 2017, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut. În luna iunie, Orange a aniversat 20 de ani de prezență în România și a sărbătorit loialitatea clienților prin acordarea a 20 GB pe lună, timp de două luni în cea mai extinsă rețea 4G. Cu acest prilej, au fost acordați aproximativ 40.000 TB de date mobile. La 30 iunie 2017, serviciul de televiziune prin cablu și satelit, Orange Home TV număra 351.000 clienți, în creștere cu 15,3% față de aceeași perioadă din 2016. Serviciile fixe în bandă largă aveau 124.000 de abonați la finalul trimestrului al doilea.

Facebook a înregistrat un avans de 45% al veniturilor

Veniturile totale ale Facebook au crescut cu 44,6% în cel de-al doilea trimestru al acestui an, față de același trimestru al anului trecut, până la 9,32 miliarde dolari, peste așteptările analiștilor, în contextul unui avans al veniturilor obținute din publicitatea pe dispozitivele mobile și al majorării numărului de utilizatori activi. Din veniturile totale, cele din publicitate reprezintă 98,2%, adică 9,16 miliarde dolari. Din această ultimă sumă, veniturile din publicitatea pe dispozitivele mobile reprezintă 87%, adică 8 miliarde dolari, acestea înregistrând un avans de 53% față de al doilea trimestru din 2016. Compania a reușit să obțină mai multe venituri din publicitatea oferită prin intermediul a două servicii, News Feed și aplicația foto Instagram, ultima având peste 700 milioane de utilizatori. Directorul general al companiei, Mark Zuckerberg, a declarat recent că firma se va concentra în viitorul apropiat pe creșterea veniturilor din cele două servicii de mesagerie, Messenger și WhatsApp, fiecare având peste un miliard de utilizatori.

WhatsApp ajunge la 1 miliard de utilizatori pe zi

Facebook a anunțat că WhatsApp, a doua sa aplicație de chat, a atins impresionanta cifră de 1 miliard de utilizatori zilnic. Șeful companiei, Mark Zuckerberg, a venit cu un update, printr-un post pe propriul profil de Facebook, cu privire la numărul de oameni care folosesc produsele Facebook. Dintre acestea, WhatsApp este cel care atinge o nouă cifră rotundă de utilizatori. Aplicația cumpărată de Facebook acum trei ani este folosită zilnic de 1 miliard de utilizatori. La nivel de lună, numărul utilizatorilor WhatsApp este de 1,3 miliarde. Și mai impresionant este faptul că 76% din totalul utilizatorilor folosesc produsul zilnic -  un fapt cu care nu multe alte aplicații se pot lăuda. 250 de milioane dintre utilizatorii WhatsApp folosesc zilnic funcția Status. Aceasta a fost copiată de Facebook de la Snapchat și permite postarea unui update care este vizibil doar 24 de ore. Utilizatorii de WhatsApp trimit zilnic 55 de miliarde de mesaje. Dintre acestea, 4,5 miliarde sunt poze, iar 1 miliard sunt capturi video.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.