Omul de afaceri vrâncean Daniel Guzu și-a vândut compania Duraziv grupului francez de materiale de construcții Saint Gobain
Omul de afaceri vrâncean Daniel Guzu a confirmat public încheierea unui acord cu grupul francez de materiale de construcții Saint Gobain pentru vânzarea grupului Duraziv din România, specializat în producţia de adezivi, mortare, tencuieli, tencuieli decorative, vopsele şi profile metalice.
„Ne bucurăm că ne alăturăm Grupului Saint-Gobain, o companie cu prestigiu în domeniul materialelor de construcţii. Avem o cultură organizaţională compatibilă cu cea a Grupului Saint-Gobain, bazată pe pasiune şi angajament, o cultură orientată către inovaţii, grijă faţă de mediul înconjurător şi satisfacţia clienţilor. În această nouă etapă, vom continua să ne dezvoltăm împreună şi să proiectăm materiale de cea mai înaltă calitate”, spune omul de afaceri vrâncean Daniel Guzu, director general al Grupului Duraziv citat de presa centrală.
Tranzacția a fost confirmată luni, 17 mai 2021, și de Grupul francez Saint-Gobain, producător de materiale de construcţii, care a făcut publică încheierea acordului pentru achiziţionarea Grupului Duraziv din România, specializat în producţia de adezivi, mortare, tencuieli, tencuieli decorative, vopsele şi profile metalice, grup cu o cifră de afaceri de peste 30 de milioane euro în 2020.
"Saint-Gobain anunţă încheierea unui acord pentru achiziţionarea Grupului Duraziv din România, specializat în producţia de adezivi, mortare, tencuieli, tencuieli decorative, vopsele şi profile metalice. Prezentă pe piaţa materialelor de construcţii din România de 18 ani, având ca valori principale inovaţia şi grija pentru mediu, Duraziv s-a dezvoltat semnificativ în ultimii ani, atingând o cifră de afaceri de peste 30 de milioane euro în 2020", a informat Saint-Gobain, potrivit news.ro.
În cadrul grupului îşi desfăşoară activitatea aproximativ 200 de angajaţi.
"Această achiziţie îi va permite Grupului Saint-Gobain să îşi mărească gama de soluţii pentru finisaje interioare şi exterioare şi să îşi completeze portofoliul cu o gamă largă de vopsele. Totodată, va accelera penetrarea pieţei cu soluţii premium de izolare termică de tip ETICS pe bază de vată minerală bazaltică şi mortare produse local, pentru creşterea eficienţei energetice a clădirilor din România, contribuind astfel la atingerea obiectivului grupului de scădere a amprentei de carbon", a informat compania.
Supusă aprobării autorităţilor de concurenţă din România, închiderea tranzacţiei este preconizată a avea loc în cel de-al treilea trimestru al acestui an.
Omul de afaceri vrâncean a mai realizat o tranzacție asemănătoare în 2009. Atunci, Daniel Guzu a vândut businessul său cu vopsele Fabryo, denumit iniţial Guzu Chim, către fondul de investiţii Oresa Ventures. Banii obţinuţi de Guzu din vânzarea Fabryo au fost reinvestiţi în afacerea Duraziv, în imobiliare şi în producţia de vin şi de fructe în zona Țifești, prin societatea comercială Natura. Sucurile „Ana are” sunt renumite pentru calitatea obținută prin presarea directă a fructelor. De asemenea, calitatea vinurilor de la Casa Panciu este dovedită de medaliile de aur obținute la cele mai prestigioase competiții internaționale. Sunt peste 20 de sortimente de vinuri liniștite și spumante obținute din soiuri frantuzești, precum Sauvignon Blanc, Muscat Ottonel și Cabernet Sauvignon dar și cele mai renumite și iubite soiuri românești, Fetească Albă sau Regală, Băbească Neagră și Fetească Neagră.