Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE:Petrom a înregistrat anul trecut un avans de 64% al profitului net. Sâ vină șampania!

Ziarul de Vrancea
6 feb 2019 824 vizualizări

Compania petrolieră a raportat un beneficiu de 876 milioane euro, iar vânzările au avansat până la 4,84 miliarde euro

OMV Petrom, cea mai mare companie de energie din Europa de Sud-Est, a anunțat, miercuri, că a înregistrat anul trecut un avans de 64% al profitului net, până la 4,078 miliarde lei (876 milioane euro), în condițiile unei creșteri semnificative a rezultatului din exploatare, a unor costuri de producție mai scăzute și a unui avans al vânzărilor până la 4,84 miliarde euro. Astfel, rezultatul din exploatare a crescut anul trecut cu 59%, până la 5,213 miliarde lei (1,12 miliarde euro), pe fondul scăderii costurilor de producție. Totodată, vânzările au înregistrat un avans de 16% anul trecut, față de 2017, până la 22,523 miliarde lei (4,84 miliarde euro). ”La nivelul anului 2018, rezultatul din exploatare CCA, excluzând elementele speciale, s-a situat la valoarea de 4,8 mld lei, segmentul Upstream contribuind cu circa două treimi. Segmentul Upstream a beneficiat de prețuri realizate mai bune, precum și de nivelul mai scăzut al costurilor de producție, cheltuielilor cu amortizarea și al celor de explorare, ceea ce a contrabalansat efectul scăderii producției”, se arată în comunicat. Totodată, rezultatul din segmentul Downstream reflectă performanța solidă a activității de vânzări, care a compensat parțial impactul reviziei rafinăriei din al doilea trimestru al anului trecut și marja de rafinare mai scăzută. ”Toate aceste evoluții au condus la un flux de trezorerie din activități de exploatare de 7,4 miliarde lei în 2018, cu 24% peste nivelul anului precedent. Pe parcursul anului, am crescut investițiile la 4,3 miliarde lei, preponderent în Upstream. Am forat 110 sonde, am efectuat circa 1.000 de reparații capitale la sonde și, în urma unei campanii offshore de succes, am pus în producție sonda din portofoliul nostru care furnizează cele mai mari volume de țiței la acest moment”, se arată în comunicat. Totodată, compania a subliniat că instabilitatea recentă privind mediul de reglementare a determinat o revizuire a planurile de investiții. Compania planifică investiții de circa 3,7 miliarde lei pentru 2019, în principal în Upstream. Rainer Seele, CEO OMV, spune, într-o declarație pentru CNBC, că există motive foarte bune pentru dechiderea unei sticle de șampanie, pentru că 2018 a fost un an bun, cu o producție record, cu reduceri substanțiale de costuri, iar pentru anul în curs perspectivele sunt cât se poate de pozitive. Compania a anunțat că va propune un dividend pe acțiune de 1,75 euro, față de 1,5 euro anul trecut, în condițiile în care cifraa de afaceri a crescut cu 13%, la 22,8 miliarde euro, iar profitul operațional la 3,6 miliarde euro (Â23%). Seele a spus că OMV va continua construcția conductei Nord Stream 2, și nu s-a pronunțat față de eventualele sancțiuni pe care Statele Unite le-ar putea impune companiilor implicate în proiect. El spune că asfel de decizii trebuiesc luate de europeni și că nimeni nu trebuie să se amestece în acest proces.

Probleme majore la site-ul ANAF

 “ne cerem scuze pentru eventualele inconveniente! Vă mulțumim pentru înțelegere!”, arăta un mesaj în momentul în care este accesat site-ul anaf.ro

Site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) a redevenit funcțional ieri, putând fi accesat, din nou, în jurul orei 16:00, după mai multe ore de mentenanță. Până la acea oră, site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală (ANAF) nu a funcționat, începând de miercuri de la ora 9.00, iar, în ultimele ore, au început să apară probleme la depunerea declarațiilor fiscale. „În prezent, portalul ANAF generează erori de accesare, deoarece resursele TIC disponibile sunt suprasolicitate. Se identifică soluții de utilizare optimă a tuturor resurselor. Ne cerem scuze pentru eventualele inconveniente! Vă mulțumim pentru înțelegere!”, arăta un mesaj în momentul în care este accesat site-ul anaf.ro. În plus, vizitatorii sunt direcționați direct spre http://mentenanta.anaf.ro/. De asemenea, în ultimele ore, au început să apară erori și la depunerea declarațiilor prin alte microsite-uri ale instituției. De exemplu, aplicația declaratieunica.anaf.ro nu funcționa, vizitatorii fiind redirecționați către mentenanta.anaf.ro, unde apare același mesaj de mai sus. Contactați de Mediafax, reprezentanții Fiscului nu au dorit să dea detalii despre această situație, menținând că vor reveni ulterior cu explicații

Înmatriculările de vehicule pentru pasageri au scăzut cu 10,7%

Înmatriculările de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au scăzut cu 10,7% în trimestrul IV 2018 față de trimestrul IV 2017, în timp ce înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au crescut cu 1,1% comparativ cu trimestrul IV din anul anterior, informează INS. În trimestrul IV 2018 comparativ cu trimestrul corespunzător din anul 2017, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creṣtere la categoriile mopede ṣi motociclete ṣi autobuze ṣi microbuze cu 53,4%, respectiv cu 41,4% ṣi scădere la autoturisme cu 11,5%. În ceea ce priveṣte înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creṣteri la categoriile remorci ṣi semiremorci ṣi autotractoare cu 12,8%, respectiv cu 0,2% ṣi scădere la autocamioane cu 3,3%. Față de trimestrul III 2018, în trimestrul IV 2018 înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat scăderi atât pentru transportul pasagerilor cât ṣi pentru transportul mărfurilor cu 5,3% respectiv 4,3%. Datele se referă la vehiculele rutiere înmatriculate pentru prima dată în România. Acestea cuprind vehiculele noi, inclusiv cele achiziṭionate în leasing, precum ṣi vehiculele la mâna a doua din import, clasificate conform categoriilor comunitare. Datele nu includ reînmatriculările datorate schimbării proprietarului în urma vânzării autovehiculului, tramvaiele și troleibuzele, vehiculele militare, remorcile din agricultură și vehiculele de locuit.

Ofertă de nerefuzat la un mare lanț de magazine: file de somon cu listeria

Rețeaua de magaazine Auchan recheamă articolul „Pouce File de somon afumat” 100g, cod EAN : 5949084000153, produs in 16.01.2019, exp 01.03.2019, la care s-a detectat „Listeria monocitogenes”, informează ANSVSA. În urma analizelor efectuate la 2 eșantioane din cele 5 analizate s-a detectat Listeria monocitogenes. Persoanele care au achiziționat aceste produse sunt invitate să nu le mai consume și să se întoarcă cu ele la magazin, unde li se va rambursa integral suma, anunță Auchan

BOMBĂ: Autoritățile europene resping fuziunea dintre Alstom și Siemens

Bruxelles-ul a respins proiectul franco-german de fuziune dintre Alstom și Siemens, care ar fi putut ajuta Europa să concureze cu China în materie de transporturi pe calea ferată, relatază BBC. Fuziunea ar fi creat o entitate cu venituri de aproximativ 15 miliarde de euro, cu operațiuni semnificative în întreaga rețea feroviară europeană. Autoritatea pentru concurență a UE a blocat asocierea, spunând că apariția noii entități ar fi dus la creșterea prețurilor. Firmele apreciau că fuziunea ar fi creat un campion industrial, egal cu alți jucători de nivel global. Ministrul de finanțe francez Bruno Le Maire a spus că decizia "va servi intereselor Chinei". "Comisia a interzis fuziunea deoarece companiile nu au fost dispuse să abordeze preocupările noastre serioase privind concurența", a declarat Margrethe Vestager, comisarul european pentru concurență, într-o declarație. "Fără suficiente contramăsuri, această fuziune ar fi dus la prețuri mai mari pentru sistemele de semnalizare care mențin pasagerii în siguranță și pentru generațiile viitoare de trenuri de mare viteză", a adăugat Margrethe Vestager. Siemens fabrică trenurile ICE pentru Deutsche Bahn și construiește unități pentru Eurostar, operatorul tunelului de sub Canalul Mânecii. Alstom produce trenul TGV din Franța, dar și material rulant și sisteme de semnalizare. Gigantul chinez al transportului feroviar CRRC, cel mai mare jucător global, a concurat agresiv pentru contracte din străinătate în ultimii ani. În decembrie, Alstom și Siemens și-au prezentat răspunsurile la îngrijorările Comisiei în materie de concurență, dar acestea nu au reușit să satisfacă pretențiile autorității. Partizanii înțelegerii, inclusiv miniștri din Franța și Germania, au declarat că Comisia ar trebui să privească dincolo de Europa în sectoare precum transportul și bankingul. Ministrul german al economiei, Peter Altmaier, spune că Berlinul și Parisul au lucrat la o propunere de modificare a regulilor europene privind concurența. "Europa are nevoie urgentă de reforme ... protejarea intereselor clienților la nivel local nu trebuie să însemne că Europa nu poate fi egală cu națiuni de frunte precum China, Statele Unite și altele", spune directorul executiv al Siemens, Joe Kaeser.

Mesajele greșite trimise pe Facebook vor putea fi șterse

Facebook a lansat o nouă facilitate pentru Messenger care permite utilizatorilor retragerea mesajelor trimise din greșeală într-o anumită fereastră de timp. Noua facilitate le permite utilizatorilor să șteargă mesajele trimise prin intermediul aplicației Facebook Messenger, fie pentru că le-au expediat altui destinatar decât intenționau, fie pentru a corecta anumite greșeli. Ștergerea mesajelor este posibilă doar pentru un timp limitat din momentul apăsării butonului Send. Mai exact, mesajele pot fi șterse în cel mult 10 minute de când au fost trimise. După trecerea celor 10 minute, funcția de ștergere este dezactivată. Pentru a șterge un mesaj, utilizatorul trebuie să apese pe acesta și să aleagă opțiunea Remove. Apoi, va avea de ales între a șterge mesajul doar din aplicația sa sau a-l șterge din fereastra tuturor destinatarilor. Ștergerea mesajelor, la fel ca în cazul WhatsApp, nu este o operațiune incognito. Destinatarul sau destinatarii vor vedea o notificare ce îi înștiințează că un mesaj a fost șters din conversația respectivă.

Indicele ROBOR la 3 luni a urcat la 3,11%

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a crescut la 3,11%, potrivit datelor publicate miercuri de Banca Națională a României (BNR). ROBOR la trei luni este indicatorul principal în funcție de care se calculează dobânzile variabile la creditele în lei. Marți, indicele a crescut de la 3,07% la 3,09%. Miercuri, indicele a urcat la 3,11%. Totodată, miercuri, indicele ROBOR la șase luni a crescut de la 3,30% la 3,31%. Marți, indicele a stagnat la 3,30%. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață.

Euro a scăzut spre nivelul de 4,74 lei

Banca Națională a României (BNR) a anunțat, miercuri, un curs de referință de 4,7427 lei, o scădere de 0,03% față de nivelul atins marți. În luna ianuarie, euro a atins de 11 ori noi niveluri record în raport cu leul și a tins un nivel maxim de 4,7648 lei. Marți, euro a scăzut la 4,7440 lei. Miercuri, euro a coborât la 4,7427 lei. Dolarul american, cotat indirect în piața românească prin raportare la paritatea euro/dolar, a crescut de la 4,1547 lei la 4,1619 lei. Cursul francului elvețian a urcat de la 4,1507 lei la 4,1626 lei. Lira sterlină a coborât de la 5,4069 lei la 5,3934 lei. Prețul gramului de aur a urcat de la 175,5320 lei la 175,7614 lei.

 

 

 

 


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.