Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Transferurile de bani din diaspora către România, în creștere cu 15%

Ziarul de Vrancea
24 apr 2022 622 vizualizări

Motivul principal pentru care românii din diaspora trimit în mod regulat bani în țară este acela de a își susține familia și rudele rămase acasă

Numărul transferurilor de bani din diaspora către România va crește cu aproximativ 15%, în aprilie, comparativ cu datele din luna anterioară, arată estimările unei companii specializată în transferuri internaționale de bani. Conform unui studiu realizat de TransferGo, motivul principal pentru care românii din diaspora trimit în mod regulat bani în țară este acela de a își susține familia și rudele rămase acasă (70%), în timp ce pentru 25% scopul este de a economisi într-un cont din România. Comparativ cu anul precedent, în 2021, compania a înregistrat o creștere cu 30% a transferurilor efectuate către România din țările nordice și Germania, "ceea ce indică faptul că mulți români s-au orientat în ultimii doi ani către țări cu o situație politică și economică mai stabilă". Potrivit datelor colectate de TransferGo, ca urmare a unor evenimente internaționale, precum Brexit sau pandemia COVID-19, o pondere de 15% dintre clienții platformei și-au schimbat deja adresa de reședință din Regatul Unit cu una dintre țările nordice sau Germania, iar un număr considerabil de români s-au întors în aceeași perioadă din Marea Britanie, cu intenția de a se reloca ulterior într-o țară cu o situație mai stabilă, unde pot câștiga venituri mai mari. "Comunitatea românilor din diaspora numără peste 6 milioane de persoane și tot atâtea povești de viață, iar TransferGo este soluția cea mai la îndemână pentru imigranții români care lucrează în străinătate și trimit bani acasă, fiind ieftină - datorită taxelor mai mici față de metodele de transfer tradiționale, simplă - prin eliminarea procedurilor birocratice întâmpinate la transferul bancar și rapidă - prin posibilitatea de transfer instant", se menționează în comunicat. Cât privește estimările pentru luna aprilie, reprezentanții companiei anticipează o creștere cu circa 15% a numărului transferurilor de bani către România din partea conaționalilor plecați în străinătate. TransferGo este o companie de transfer internațional de bani online, în timp real, numără peste 3,5 milioane de clienți din întreaga lume și facilitează transferurile de bani online, rapid și în condiții de siguranță, în 40 de monede diferite. Compania a fost înființată în anul 2012 de patru fondatori de origine lituaniană, iar sediul central se află în Londra, Marea Britanie. În prezent, TransferGo are birouri și în Vilnius, Berlin, Istanbul și Varșovia. În România, TransferGo este prezentă din anul 2015. 

Campingurile din România au printre cele mai mici prețuri de cazare din Europa

Campingul Cheile Râșnoavei este cel mai popular u cel mai mare preț mediu este în Elveția, iar cel mai mic în Albania

Campingurile din România au printre cele mai mici prețuri de cazare din Europa, iar campingul Cheile Râșnoavei este cel mai popular, transmite camping,info, site specializat în informații și rezervări pentru spații de campare, pe care sunt înscrise peste 23.000 de astfel de locuri, inclusv 93 din România. Conform camping.info, pe lângă campingul Valea Râșnoavei, mai sunt populare și Campingul Route, situat în Arad, la 72 de km de frontieră, precum și Campingul Vampirul, de la Bran. În ceea ce privește prețurile de cazare, în Europa, doi adulți plătesc un preț mediu cuprins între 12,85 euro și 37, 22 euro pentru o noapte de cazare, aceasta incluzând parcarea vehiculului, electricitatea și taxele locale în vârf de sezon. În România, acest preț se ridică la 15,42 euro. Cel mai mare preț este în Elveția (37,22 euro), iar cel mai mic, 12,85, este în Albania. Primele cinci locuri în topul prețurilor de cazare în campinguri sunt deținute de Elveția, Italia, Croația, Spania și Austria. Ultimele cinci locuri ale topului sunt ocupate, în ordine, de România, Turcia, Macedonia de Nord, Moldova și Albania.

Elon Musk s-a izbit frontal de Bill Gates din cauza acțiunilor Tesla

Elon Musk l-a acuzat pe cofondatorul Microsoft, Bill Gates, că a făcut plasamente de tip short-selling pentru acțiunile Tesla, transmite Reuters. Într-un tweet de vineri, CEO-ul Tesla a recunoscut că l-a întrebat pe Gates dacă vinde în lipsă acțiuni ale producătorului de mașini electrice. Când investitorii scurtează o acțiune, ei pariază că prețul activului va scădea. ”Am auzit de la mai mulți oameni de la TED că Gates mai avea jumătate de miliard învestită în short-selling cu acțiuni Tesla, motiv pentru care l-am întrebat, așa că nu este tocmai secret”, a spus Musk în tweet. El a răspuns la întrebarea unui utilizator de Twitter, dacă o captură de ecran a unei presupuse conversații text între cei doi miliardari era reală. Răspunsul șefului Tesla a fost: ”Da, dar nu l-am divulgat la NYT. Trebuie să fi obținut-o prin prietenii prietenilor.” În schimbul de text, care nu a putut fi verificat independent de CNBC, Musk l-a întrebat pe Gates: ”Mai aveți o poziție scurtă de jumătate de miliard de dolari față de Tesla?” La care Gates a răspuns: ”Îmi pare rău să spun că nu am închis-o. Aș dori să discut despre posibilitățile filantropice.” Musk a răspuns: ”Îmi pare rău, nu pot să vă iau în serios filantropia cu privire la schimbările climatice când aveți o poziție scurtă masivă împotriva Tesla, compania care face cel mai mult pentru a rezolva schimbările climatice.” Un purtător de cuvânt al lui Bill Gates nu a fost imediat disponibil pentru comentarii atunci când a fost contactat de CNBC. Gates i-a spus, anul trecut, scriitoarei de opinie de la NYT Kara Swisher: ”Este important să spunem că ceea ce Elon a făcut cu Tesla este una dintre cele mai mari contribuții la combaterea schimbărilor climatice pe care cineva le-a făcut vreodată. Și știi, subestimarea lui Elon nu este o idee bună.” Dar a continuat să adauge că ceea ce fface Tesla sunt ”lucruri ușoare, cum ar fi mașinile de pasageri”. Gates a subliniat necesitatea de a avea un impact mai mare asupra schimbărilor climatice prin abordarea altor industrii. ”Practic, nu facem suficient pentru lucrurile dure: oțel, ciment, carne”, a spus el la acel moment. „Și, din păcate, lucrurile la care se gândesc oamenii — electricitatea, mașinile de pasageri — reprezintă o treime din problemă. Deci trebuie să lucrăm la două treimi.” Nu este prima dată când cei doi bărbați au un dezacord public. Când Gates a dezvăluit în 2020 că și-a cumpărat un Porsche Taycan complet electric, un utilizator de Twitter a întrebat: ”Mă întreb de ce Bill Gates a decis să folosească Taycan în loc de Tesla”. Musk a răspuns într-un tweet: ”Conversațiile mele cu Gates au fost dezamăgitoare șca să fiu sincerț”. Musk a mai speculat anterior cu privire la posibilitatea ca Gates să scurteze acțiunile companiei sale. Întrebat despre aceste comentarii și dacă scurtează acțiuni Tesla, Gates a spus anul trecut pentru CNBC: ”Nu vorbesc despre investițiile mele, dar cred că ar trebui să fie foarte mândru de ceea ce a făcut”. Într-un interviu acordat Bloomberg, tot în februarie 2021, Gates a spus că și-ar fi dorit să fi fost ”mai mult pe partea investițiilor lungi” înTesla, atunci când a fost întrebat despre afirmațiile lui Musk.

Twitter ar putea deveni mai receptivă la oferta de preluare

Twitter ar putea deveni mai receptivă la oferta de preluare făcută de Elon Musk, după ce miliardarul a dezvăluit că și-a asigurat o finanțare de 46,5 miliarde de dolari, a informat duminică The Wall Street Journal (WSJ), transmite CNBC. Era așteptat ca Twitter să respingă oferta, după ce consiliul de administrație a adoptat o așa-numită regulă pentru acționari a ”pastilei otrăvitoare”, pentru a evita o potențială preluare ostilă. Dar directorii reexaminează acum oferta și este mai probabil să încerce să negocieze, a spus ziarul, citând persoane familiarizate cu chestiunea. Situația se mișcă rapid, iar cele două părți urmau să se întâlnească duminică pentru a discuta propunerea de 43 de miliarde de dolari a lui Musk, a relatat publicația WSJ. Un purtător de cuvânt al Twitter a refuzat să comenteze. Se pare că gigantul rețelelor sociale încă lucrează la estimarea propriei valori. Directorii ar putea insista, de asemenea, pe garanții, cum ar fi ca Musk să acopere protecțiile de despărțire, în cazul în care înțelegerea eșuează. Twitter urmează să raporteze cele mai recente rezultate financiare joi și era așteptat să analizeze oferta atunci. De asemenea, directorii ar putea discuta despre oferta de preluare la începutul săptămânii, au spus sursele. Potrivit WSJ, Twitter ar putea indica că este deschisă și altor ofertanți sau să negocieze cu Musk anumiți termeni. Musk a spus că nu va schimba oferta sa inițială.

Apple ar putea aduce schimbări de componență seriei iPhone 14

Apple va veni atât cu schimbări de design, cât și de componență a seriei iPhone 14, unde modelul mini va fi înlocui cu un Max, care va avea un ecran mai mare. Modelul mini, care a făcut parte din ultimele serii de iPhone, nu va mai exista în cadrul seriei iPhone 14, care fi lansată la toamnă, conform surselor anonime citate de Bloomberg. În locul unui iPhone mini cu ecran de 5,4 inch, va apărea un iPhone Max (diferit de Pro Max), care va avea un ecran de 6,7 inch. Astfel, cu dispariția lui mini, cel mai mic model al seriei va fi iPhone 14, care va avea 6,1 inch. Va fi pentru prima oară când un iPhone non-Pro va avea un ecran de 6,7 inch. Dacă Apple păstrează prețul din anii trecuți, analiștii se așteaptă ca iPhone 14 Max să fie un model foarte popular. În mod, surprinzător, Apple va aduce și câteva schimbări de design anul acesta. Bretonul va fi circular și mai mic, luând o formă numită în industrie drept „pastilă”. Este surprinzător deoarece au trecut doar doi ani de când a fost lansat ultimul nou design, iar Apple ne-a obișnuit cu acest gen de schimbări o dată la trei ani. Apple va păstra în continuare ce este mai bun pentru modelele Pro. Acestea vor primi un senzor mai mare, de 48MP, pentru camera principală și un nou chipset A16. Asta în vreme ce celelalte două modele vor fi ținute intenționat pe loc, cu vechiul chipset și vechea cameră foto, special pentru a avantaja modelele mai scumpe. Seria iPhone 14 este așteptată să fie prezentată oficial în luna septembrie.

Honda Motor va fabrica milioane de vehicule electrice până în 2030

Honda Motor intenționează să construiască milioane de vehicule electrice (EV) până în 2030, folosind trei noi platforme dedicate, una care urmează să fie dezvoltată în comun cu partenerul american General Motors, a declarat un director executiv al producătorul japonez de automobile, transmite Reuters. Shinji Aoyama, șeful global pentru electrificare al Honda, a declarat în această săptămână că firma va introduce un mini vehicul comercial electric în Japonia în 2024, construit pe o nouă platformă de vehicule electrice mici. Acesta va fi urmat de un model electric de dimensiuni mari în America de Nord în 2026, pe o nouă platformă mare. Ambele platforme vor fi folosite pentru alte modele. Aoyama a spus că o a treia platformă, pe care a descris-o ca având ”o dimensiune medie”, va fi partajată cu General Motors, începând cu 2027. Cele două companii au declarat la începutul lunii aprilie că vor dezvolta în comun ”vehicule electrice accesibile” pentru piețele globale, dar au publicat alte câteva detalii. ”Nu a fost decis dacă se vor baza pe arhitectura Honda sau pe platforma GM”, a spus Aoyama. „ GM construiește două SUV-uri electrice premium pentru Honda în America de Nord, începând din 2024, pe baza platformei dedicate EV care stă la baza Cadillac Lyriq de la GM. Aoyama a spus că Honda a fost de acord să folosească bateria Ultium de următoarea generație a GM, deși specificațiile nu au fost finalizate.

Lufthansa a redus oferta de mâncare servită la bordul avioanelor

Compania germană de transport aerian Lufthansa este nevoită să reducă oferta de mâncare servită la bord pentru unele rute pe distanțe scurte și medii cu plecare din Frankfurt, în condițiile în care contractorul de catering Gate Gourmet se luptă cu lipsa de personal, transmite Reuters. ”Aceasta înseamnă că oferta noastră (de catering) nu este disponibilă în prezent în clasa economică pentru aceste zboruri efectuate de Lufthansa către și dinspre Frankfurt. Oferta la clasa business și pentru zborurile pe distanțe lungi nu este afectată”, a declarat un purtător de cuvânt al Lufthansa într-un comunicat. Un purtător de cuvânt al GateGroup, proprietarul Gate Gourmet, a spus că problemele sunt limitate la un număr mic de zboruri care pleacă de pe aeroportul din Frankfurt, care este în primul rând un hub al Lufthansa, iar motivul principal este lipsa de șoferi din Germania. Pentru a rezolva problema, firma de catering a introdus măsuri precum un bonus de 250 de euro pentru angajații care nu și-au luat mai mult de o zi de boală în luna aprilie. GateGroup deservește peste 300 de clienți din peste 60 de țări, dar nu a primit alte plângeri, a spus purtătorul de cuvânt, adăugând că furnizorul de catering și-a menținut performanța la Frankfurt la 99%, în perioada aglomerată de Paște.

Indonezia a interzis exporturile de ulei de palmier

Indonezia, cel mai mare producător mondial de ulei de palmier, a anunțat vineri planuri de a interzice exporturile celui mai utilizat ulei vegetal, într-o mișcare șoc care ar putea amplifica și mai mult inflația alimentară la nivel mondial, transmite Reuters. Oprirea livrărilor de ulei de gătit și de materie primă pentru acesta, care este utilizat pe scară largă în produse de la prăjituri la produse cosmetice, ar putea crește costurile pentru producătorii de alimente ambalate la nivel global și ar putea obliga guvernele să aleagă între utilizarea uleiurilor vegetale în alimente sau pentru biocombustibil. Indonezia asigură mai mult de jumătate din livrările globale de ulei de palmier. Într-o transmisiune video, președintele Indoneziei Joko Widodo a spus că dorește să asigure disponibilitatea produselor alimentare pe piața internă, după ce inflația alimentară globală a urcat la un nivel record după invazia Rusiei asupra producătorului major de plante Ucraina. ”Voi monitoriza și evalua implementarea acestei politici, astfel încât disponibilitatea uleiului de gătit pe piața internă să devină abundentă și accesibilă”, a spus el.


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.