Economic

MOZAIC ȘTIRI ECONOMICE: Românii au cumpărat online cu o treime mai multă mobilă

Ziarul de Vrancea
19 oct 2019 797 vizualizări

Valoarea medie a unei achiziții este de 105 euro

Vânzările online de mobilă s-au majorat, în această toamnă, în România, cu 30% față de datele înregistrate în 2018, valoarea medie a unei achiziții fiind de 105 euro, arată rezultatele unei analize publicate, luni, de către principalul retailer online din industria home & deco din România. Conform cercetării Vivre, din totalul produselor care au ajuns în casele românilor acest an, 40% au fost articole de mobilier, 20% textile, 12% accesorii pentru bucătărie și baie, 10% decorațiuni de interior, 10% articole lifestyle și 8% corpuri de iluminat. "În această toamnă, valoarea medie a coșului de cumpărături a ajuns la 105 euro. Printre cele mai populare categorii se numără mobilierul, textilele și corpurile de iluminat. Pentru sezonul de vârf am negociat condiții speciale cu furnizori din țări precum Spania, Anglia, Portugalia, Germania, și am îmbunătățit pricing-ul la produsele care au performat cel mai bine", afirmă Andrei Stănescu, chief commercial officer Vivre. Retailerul online de mobilier demarează, în perioada 22 - 28 octombrie, campania "The Great Sale" cu reduceri de până la 70% la produse, precum canapele extensibile, scaune de bucătărie, covoare (de la 49 lei), lenjerii de pat din bumbac, cosmetice, dar și seturi de bijuterii. Campania va fi disponibilă simultan în toate cele nouă țări în care Vivre este prezent, respectiv România, Bulgaria, Ungaria, Slovacia, Slovenia, Cehia, Croația, Polonia și Grecia. Vivre este retailer online în industria home & deco, fondat în anul 2012. Retailerul are o ofertă permanentă de peste 200.000 de produse de mobilier, decorațiuni, textile și accesorii colectate de la producători din toată lumea, și un istoric de peste 3.5 milioane de comenzi livrate cu succes. Dintre cele nouă piețe în care compania activează, România generează aproximativ 30% din totalul vânzărilor. 

Sindicliștii critică angajările efectuate de ANAF

u Fiscul angajează doar șefi, posturile de salariați rămânând în continuare neocupate

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a scos la concurs peste 60 de posturi de conducere din cadrul direcțiilor generale ale finanțelor publice și administrațiilor fiscale județene, numai pentru funcțiile de director și șef de administrație, dar în instituție există un deficit de peste 20% a posturilor de execuție, se arată într-un comunicat Sindicatului Național Meridian. "Agenția Națională de Administrare Fiscală a scos la concurs peste 60 de posturi de conducere din cadrul direcțiilor generale ale finanțelor publice și administrațiilor fiscale județene, numai pentru funcțiile de director și șef de administrație. Toate acestea vor fi ocupate în urma organizării unor concursuri ce vor fi susținute în data de 18 noiembrie, anul acesta. Conform legislației în vigoare, orice post de conducere dintr-o instituție publică nu poate sta vacant mai mult de nouă luni, dar cu toate acestea există funcții în cadrul ANAF pentru care nu s-au organizat concursuri de mai mulți ani de zile", se spune în comunicat. Organizația menționează că prin aceste măsuri anunțate se încearcă ocuparea doar a unora dintre ele. Sindicatul Național Meridian arată, în comunicat, că sunt vacante mai multe posturi decât cele anunțate, printre care se află și cele de șefi de servicii sau de birouri. De asemenea, organizația subliniază faptul că nu trebuie uitat deficitul de peste 20% a posturilor de execuție, situație existentă din cauza faptului că nu au mai fost organizate de mai mult timp concursuri pentru recrutarea acestora. "Având în vedere toate aceste împrejurări ne exprimăm speranța ca în viitorul apropiat să fie organizate cât mai multe concursuri, atât pentru ocuparea tuturor posturilor de conducere cât și pentru măcar o parte dintre cele de execuție, măsuri absolut necesare pentru desfășurarea în condiții normale a activității Fiscului", se mai spune în comunicat

TeraSteel: Clădirile viitorului vor avea un consum de energie egal cu zero

Producătorul de panouri sandwich și structuri zincate TeraSteel, parte din grupul TeraPlast, a anunțat, luni, că a lansat un nou concept de hală metalică, Lead, destinat creșterii eficienței energetice, în contextul în care clădirile viitorului vor avea un consum de energie egal cu zero. Compania încearcă, astfel, să se alinieze trendului pieței internaționale. ”Există o tendință clară în ceea ce privește construcția de clădiri sustenabile, iar noi acordăm o atenție deosebită produselor noastre și impactului pe care acestea îl au asupra mediului înconjurător. Lead by TeraSteel este o soluție personalizată, care propune crearea clădirilor moderne, pregătite pentru viitor. Lead înseamnă clădiri sustenabile și reutilizabile, care plasează durabilitatea, eficiența energetică și oamenii în centrul proiectării. Venim, astfel, în întâmpinarea nevoilor clienților noștri și ne aliniem trendului pieței internaționale”, a declarat Cosmin Pătroiu, CEO TeraSteel. Hala metalică are rol în reducerea amprentei de carbon, creșterea eficienței energetice și oferă o mai mare rezistență la factorii externi. Beneficiarii clădirilor Lead vor fi cu un pas mai aproape de obținerea certificării BREEAM și LEED4, potrivit companiei. ”Clădirile viitorului vor avea un consum de energie egal cu zero, iar în ultimii ani eforturile producătorilor de materiale de construcții au fost concentrate în direcția dezvoltării de materiale sustenabile. Decizia TeraSteel de a lansa Lead este în linie cu directiva privind performanța energetică a clădirilor, adoptată de Uniunea Europeană, care prevede ca, până la 31 decembrie 2020, toate clădirile noi să aibă un consum de energie aproape egal cu zero”, se arată în comunicat. Panourile termoizolante Lead sunt realizate cu ajutorul unei tehnologii care permite o etanșietate superioară și o economie de până la 20% a consumului de energie, în comparație cu media pieței, potrivit companiei. Produsele TeraSteel sunt realizate în fabricile din România și Serbia. Fabricile din țara noastră sunt situate în Parcul Industrial TeraPlast din Sărățel, Jud. Bistrița-Năsăud (producție panouri termoizolante) și în localitatea Bistrița (fabrică de producție profile zincate)

Persoanele care au făcut cumpărături de 328 de lei pe 6 septembrie au dat lovitura

Bonurile fiscale în valoare de 328 lei emise în data de 6 septembrie au ieșit câștigătoare la extragerea Loteriei bonurilor fiscale de duminică, 20 octombrie 2019. La această extragere au participat bonurile fiscale emise în septembrie. Fondul de premiere este de un milion de lei, sumă din care vor fi acordate cel mult 100 de premii. Dacă numărul cererilor de revendicare este mai mare de 100, va fi organizată cea de-a doua extragere, pentru determinarea celor maxim 100 de bonuri câștigătoare. În situația în care, după finalizarea perioadei de depunere a cererilor de revendicare, lista cuprinde cel mult 100 de cereri, premiul de 1 milion de lei este împărțit persoanelor care le-au depus, după verificarea autenticității bonurilor câștigătoare. Dacă în urma centralizării se constată depășirea numărului maxim de 100 de cereri de revendicare, va fi organizată a doua extragere în vederea determinării a 100 de câștigători. 

Peste două treimi dintre americani se pregătesc pentru o posibilă recesiune

Peste două treimi dintre americani se pregătesc pentru o posibilă recesiune, potrivit unui sondaj realizat de firma de sondaje YouGov în numele site-ului pentru finanțe personale Bankrate.com, transmite MarketWatch. Circa 69% dintre participanții la sondaj au spus că iau măsuri pentru a-și proteja finanțele înaintea unei posibile încetiniri a economiei, dintre care 44% au afirmat că vor cheltui mai puțini bani. Aproximativ 10%, între care și absolvenți de colegiu, caută locuri de muncă mai stabile. YouGov a intervievat 2.605 de adulți, în perioada 27-29 septembrie. De atunci, un indicator economic cheie pentru piața obligațiunilor, așa-numita curbă de randament, a trecut de la un nivel mai pesimist la unul mai optimist. Rezerva Federală din New York anticipează că economia americană va crește în acest trimestru cu un ritm anualizat de 1,3% peste inflație. Dar informațile geopolitice, inclusiv Brexitul și conflictul comercial dintre SUA și alte țări, au continuat să înrăutățească perspectivele. Temerile legate de recesiune ar putea să se alimenteze singure, dacă îi vor determina pe consumatori să cheltuiască mai puțin. Acest lucru va fi valabil mai ales dacă aceștia își vor reduce cheltuielile în timpul sezonului de cumpărături de iarnă, o perioadă esențială pentru sectorul comerțului cu amănuntul. Cu toate că datele din ultima perioadă s-au îmbunătățit, mulți americani sunt în continuare prost poziționați, dacă economia nu își va reveni anul viitor. Circa 40% dintre cei intervievați au spus că nu sunt pregătiți pentru recesiune, dintre care 16%, echivalent cu 40 de milioane de americani, care au declarat că nu sunt pregătiți deloc. Economia va fi un subiect major, ca de obicei, în alegerile prezidențiale de anul viitor. Sondajul arată că unele segmente, cum ar fi alegătorii albi și cei din regiunea midwest (centru ți vest), nu sunt mai optimiști decât restul țării.

Moneda virtuală Libra se va sprijini pe un coș de monede

Facebook a sugerat că proiectul Libra ar putea utiliza o serie de criptomonede garantate prin diferite monede existente, precum dolarul, nu doar o singură monedă digitală legată de un coș de monede, relatează CNBC. Gigantul internetului a propus inițial o singură unitate de valoare care ar ar avea la bază un coș de monede și obligațiuni guvernamentale. Directorul inițiativei Libra, David Marcus, a declarat pentru Reuters, la un seminar bancar, că este deschis și altor abordări. ”Am putea să o facem diferit. În loc să avem o unitate sintetică...am putea avea o serie de monede de tip stablecoin, o stablecoin bazată pe dolar, una bazată pe euro, alta pe lira sterlină și așa mai departe”, a spus Marcus. Monedele de timp stablecoin sunt criptomonede care sunt de obicei bazate pe monede garantate de guverne, cum este dolarul. Cea mai cunoscută stablecoin este tether, care este bazată pe dolar. Aceasta a provocat însă unele controverse, cum ar fi dacă are în rezerve suficienți dolari, existând și sugestii că ar fi fost utilizată pentru manipularea pieței. Astfel de monede au rolul să reducă volatilitatea observată la alte monede virtuale, cum sunt bitcoin și ether. În cazul Libra, obiectivul este să fie creat un sistem de plăți transfrontalier mai eficient. Libra Association, înregistrată în Elveția, asociație care coordonează înființarea criptomonedei Libra, a întâmpinat numeroase obstacole de la începutul acestei luni, diverse companii membre, între care companiile de servicii de plăți Mastercard și Visa, anunțându-și retragerea.

Indicele ROBOR la 6 luni a crescut la 3,10%

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcție de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei, a stagnat la 3,03%, dar ROBOR la 6 luni a crescut la 3,10%, potrivit datelor publicate, luni, de Banca Națională a României (BNR). Joi, ROBOR la 3 luni a scăzut la 3,03%, cel mai mic nivel din 23 ianuarie, când a fost tot 3,03%. Vineri și luni, acest indice a stagnat. Totodată, luni, indicele ROBOR la 6 luni a crescut de la 3,09% la 3,10%. Joi, acest indice a scăzut de la 3,11% la 3,09%, cel mai mic nivel din 21 iunie 2018, când a fost 3,07%. Vineri, a stagnat. ROBOR (Romanian Interbank Offer Rate) este rata medie a dobânzii la care se împrumută, între ele, instituțiile bancare din România, în lei, iar evoluția sa este legată, în principal, de nivelul de lichiditate existent în piață. BNR a publicat, la începutul lunii mai, indicele de referință trimestrial pentru creditele acordate consumatorilor (IRCC), care va înlocui ROBOR în calculul dobânzilor la majoritatea creditelor în lei. Valoarea acestuia, pentru al doilea trimestru din 2019, a crescut la 2,66%, de la 2,63% în T1 2019.

BNR lansează monede din aur și alamă

Banca Națională a României va lansa, luni, 28 octombrie, în circuitul numismatic monede din aur și alamă pentru colecționare și va pune în circulație o monedă din alamă, cu tema Desăvârșirea Marii Uniri - Regina Maria. Potrivit unui comunicat al băncii centrale, aversul monedei din aur îi prezintă pe regele Ferdinand I și regina Maria vizitând trupele române pe front; inscripția în arc de cerc 'ROMANIA', valoarea nominală '500 LEI', stema României și anul de emisiune '2019'. Aversul monedei din alamă pentru colecționare îi prezintă pe regele Ferdinand I și regina Maria vizitând trupele române pe front; inscripția în arc de cerc 'ROMANIA', valoarea nominală '50 BANI', stema României, anul de emisiune '2019' și litera 'N' într-un cerc, ca semn distinctiv al piesei pentru colecționare. Aversul monedei din alamă pentru circulație îi prezintă pe regele Ferdinand I și regina Maria vizitând trupele române pe front; inscripția în arc de cerc 'ROMANIA', valoarea nominală '50 BANI', stema României și anul de emisiune '2019'. Reversul comun tuturor monedelor prezintă portretul reginei Maria și inscripția în arc de cerc ,,REGINA MARIA'. Tirajele sunt de 500 de bucăți pentru moneda din aur; de 50.000 de bucăți pentru moneda din alamă pentru colecționare; de 5.000.000 de bucăți pentru moneda din alamă pentru circulație. Prețurile de vânzare sunt: 9.550,00 lei, exclusiv TVA, pentru moneda din aur, inclusiv broșura de prezentare; 9,50 lei, exclusiv TVA, pentru moneda din alamă de 50 bani pentru colecționare. Monedele din aur, monedele din alamă pentru colecționare și monedele de circulație, cu tema


În lipsa unui acord scris din partea Ziarului de Vrancea, puteţi prelua maxim 500 de caractere din acest articol dacă precizaţi sursa şi inseraţi vizibil link-ul articolului: #insertcurrentlinkhere

Ziarul de Vrancea  nu este responsabil juridic pentru conţinutul textelor din comentariile de mai jos. Responsabilitatea pentru mesajele dumneavoastra vă revine în exclusivitate.

Comentarii: 0

Adaugă comentariu
Trebuie să fii autentificat pentru a putea posta un comentariu.
Ziarul de Vrancea doreste ca acest site sa fie un spatiu al discutiilor civilizate, al comentariilor de bun simt. Din acest motiv, cei care posteaza comentarii la articole trebuie sa respecte urmatoarele reguli:
1. Sa se refere doar la articolul la care posteaza comentarii.
2. Sa foloseasca un limbaj civilizat, fara injurii, calomnii, comentarii antisemite, xenofobe sau rasiste.
3. Sunt interzise atacurile la adresa autorilor, daca acestea nu au legatura cu textul.
4. Username-ul sa nu fie nume de personalitati ale vietii publice sau parodieri ale acestora.
Autorul unui articol poate fi criticat pentru eventuale greseli, incoerenta, lipsa de documentare etc.
Nerespectarea regulilor mentionate mai sus va duce la stergerea comentariilor, fara avertisment si fara explicatii.
Abaterile repetate vor avea drept consecinta interdictia accesului la aceasta facilitate a site-ului.